UDO Audio DMNO

UDO Audio komt met een nieuwe synth. 8 voice, 2 part multitimbral. Bevat twee 4 voice Analog-hybride synths. Lijkt een soort mini Gemini.

Schermafbeelding 2025-09-27 om 11.17.56.png

DMNO is een 8-stemmige, 2-delige multitimbrale krachtpatser met een zeer flexibele en dynamische signaalarchitectuur. Hij beschikt over twee onafhankelijke 4-stemmige analoog-hybride synthesizers, elk uitgerust met onze nieuwe Dynamic Multi-Core Stereo VCF. Met zijn acht creatieve speelmodi ontsluit DMNO dynamische interacties tussen de twee klankkleuren met één druk op de knop, terwijl de flexibele analoge en digitale audioconnectiviteit hem tot een werkelijk uitgebreide en directe sandbox voor sounddesign maakt.

A new approach to analog. DMNO merges UDO’s championed hybrid sound with a cutting-edge, playful, and performative control architecture. Eight-voice polyphony, dual hybrid binaural synth-engines, and the entirely new per-voice Dynamic Multi-Core Stereo Filter system deliver a deep sonic palette — from extreme, overdriven textural scenes to rich, organic analog warmth. Each engine features its own dedicated control set, encouraging immediate exploration and powerful play.

At the heart of DMNO is the Play Modes system. Instantly reconfigure the internal architecture at the touch of a single control with 8 carefully curated modes that redefine how the two timbres interact — with traditional splits and layers sitting alongside novel, creative, and unexpected configurations. Complementing this versatility is a suite of flexible connectivity options, including an analog audio input with preamplifier, gate generator, and envelope follower, CV/Gate connections for the analog realm, and a 24-bit USB class-compliant digital audio interface.

While the core UDO sound stands confidently on its own, DMNO also includes a high-resolution digital effects engine. Delay, reverb, EQ, distortion, chorus — each effect has been meticulously crafted, capable of subtle to extreme tones that are always musical, never abrasive (unless you want them to be). All of this is controlled via the best screen we could find: a beautifully sharp, yet somehow warm and organic, high-contrast electroluminescent glass vacuum fluorescent display (VFD).

Last edited by a moderator:
2x4 voices is onacceptabel voor een moderne 3k synth.
Voice dropout bonanza Past nie bij me.
Zal bij mn geliefde Gemini blijven.

2x4 voices is onacceptabel voor een moderne 3k synth.
Voice dropout bonanza Past nie bij me.
Zal bij mn geliefde Gemini blijven.
Maar het is toch ook gewoon 1x8?

Maar het is toch ook gewoon 1x8?
Te weinig voor een modern toestel in die prijsklasse. Mijn oude synths zijn vaak 6 of 8 voice, kan ik mee leven. Al mn moderne zijn 16voice of meer.

Dankjewel!! Ligt ‘t aan mijn vaardigheden of aan mijn onhipheid dat ik deze info niet kon vinden op hun website? Wel heel erg mooie instrumenten overigens.

Dat ligt aan UDO zelf. Als terechte straf denken sommigen dat UDO een Duits merk is, de voornaam van de oprichter.

• Duimpje
Duimpjes: L56
:D

Laatst gewijzigd:
Shipping now.
Ben benieuwd wat we te zien en te horen krijgen.
Eens zien wat er nog overblijft van ooit mijn verkregen losgeld.🤥

Dat is behoorlijk knap wat ik hoorde.

Ja, maar het is niet goedkoop, daar koop je bijna een leviasynth voor, die 2x zoveel stemmen heeft.
En die misschien ook nog een betere workflow heeft.
Ik koop een synth voor zijn klank en niet voor het aantal stemmen en gemakkelijker te bedienen is.

Nagevraagd bij Mike van UDO: oscillator 2 heeft geen lfo-stand en ze hebben geen plannen die in te bouwen.
- Ze hebben die toch ingebouwd - zie de video's van Starsky Carr en - nog duidelijker - van Loopop - maar er staat niets over in de mooie, maar beperkte handleiding.
- Met de omvang van het klavier kan ik leven.
- De klank is goed.
- Alles wat de Supers bijzonder maakt.
- Audio-interface.
- Envelope follower.
- Bijna een Roland Jupiter 6, alleen glissando ontbreekt.

- De zin van van een LP naar een LP-filter in serie begrijp ik niet.
- Het instrument is zonder sequencer en mpe niet af, maar wordt wel verkocht.
- Het aantal geheugenplaatsen is karig maar de DMNO scoort op dit punt wel veel beter de Roland System 8.
- De tijd van de digitale delay kan niet in milliseconden worden ingesteld. Daardoor zijn typische Akikaze-delays onmogelijk.
- Stereobeeld is geen modulatiebestemming. Het aantal is modulatiebronnen en - bestemmingen sowieso zeer beperkt en de mogelijkheid van toekomstige uitbreiding in handleidingen is wel eens valse hoop gebleken.
- The user-configurable waveforms are not saved per patch. Deze zin in de handleiding begrijp ik niet. Wordt de golfvorm zelf niet bewaard, wat ik verwacht, of de verwijzing naar de
golfvorm?
- Misschien gaat schakeling tussen octaven van een oscillator via het scherm, anders is het gemis ervan een behoorlijke beperking, die in mijn arsenaal alleen bij de Analogue Solutions Polymath voorkomt.
- Het aantal stemmen en de verdeling geven bij mij de doorslag. Er is een teleurstellende vaste verdeling van 4 stemmen per laag. Mijn achtvoudig multitimbrale Ensoniq SQ-80 van
bouwjaar 1987 kan een dynamische verdeling aan. Als je binauraal gaat, wordt het het aantal stemmen gehalveerd.

Back