UDO Audio DMNO

UDO Audio komt met een nieuwe synth. 8 voice, 2 part multitimbral. Bevat twee 4 voice Analog-hybride synths. Lijkt een soort mini Gemini.

Schermafbeelding 2025-09-27 om 11.17.56.png

DMNO is een 8-stemmige, 2-delige multitimbrale krachtpatser met een zeer flexibele en dynamische signaalarchitectuur. Hij beschikt over twee onafhankelijke 4-stemmige analoog-hybride synthesizers, elk uitgerust met onze nieuwe Dynamic Multi-Core Stereo VCF. Met zijn acht creatieve speelmodi ontsluit DMNO dynamische interacties tussen de twee klankkleuren met één druk op de knop, terwijl de flexibele analoge en digitale audioconnectiviteit hem tot een werkelijk uitgebreide en directe sandbox voor sounddesign maakt.

A new approach to analog. DMNO merges UDO’s championed hybrid sound with a cutting-edge, playful, and performative control architecture. Eight-voice polyphony, dual hybrid binaural synth-engines, and the entirely new per-voice Dynamic Multi-Core Stereo Filter system deliver a deep sonic palette — from extreme, overdriven textural scenes to rich, organic analog warmth. Each engine features its own dedicated control set, encouraging immediate exploration and powerful play.

At the heart of DMNO is the Play Modes system. Instantly reconfigure the internal architecture at the touch of a single control with 8 carefully curated modes that redefine how the two timbres interact — with traditional splits and layers sitting alongside novel, creative, and unexpected configurations. Complementing this versatility is a suite of flexible connectivity options, including an analog audio input with preamplifier, gate generator, and envelope follower, CV/Gate connections for the analog realm, and a 24-bit USB class-compliant digital audio interface.

While the core UDO sound stands confidently on its own, DMNO also includes a high-resolution digital effects engine. Delay, reverb, EQ, distortion, chorus — each effect has been meticulously crafted, capable of subtle to extreme tones that are always musical, never abrasive (unless you want them to be). All of this is controlled via the best screen we could find: a beautifully sharp, yet somehow warm and organic, high-contrast electroluminescent glass vacuum fluorescent display (VFD).

Last edited by a moderator:
- Het aantal stemmen en de verdeling geven bij mij de doorslag. Er is een teleurstellende vaste verdeling van 4 stemmen per laag. Mijn achtvoudig multitimbrale Ensoniq SQ-80 van
bouwjaar 1987 kan een dynamische verdeling aan. Als je binauraal gaat, wordt het het aantal stemmen gehalveerd.
Ik vind dit ook echt wel een enorm minpunt. In de meeste modes heb je maar 4 noten, en dat vind ik toch wel echt te weinig. 6 is voor mij het absolute minimum op een poly.
Die van asm zal ook wel goed klinken hoor ;)
Eerst horen, dan geloven. De Hydrasynth vond ik geen fijn karakter hebben, en ik hoor dat ook weer terug in die nieuwe van ze.

Dit zou wel eens een terug naar udo kunnen worden, tenminste als er meerdere versies van uit komen, met meer stemmen zoals we zagen in de super6,8 en Gemini.

Die gedachte had ik ook. Zo'n versie met meer stemmen en een groter klavier zal duurder worden, maar wat mij betreft mogen ze bezuinigen op de knoppen. Ik vind het geen probleem om door middel van twee toetsen A en B de betreffende laag te kiezen. Novation bijvoorbeeld heeft dat met de Summit op een uitstekende manier geïmplementeerd.

Voorlopig vind ik de Leviasynth een beter alternatief. Die kan niet helemaal wat de DMNO kan maar andersom ook niet en de Leviasynth scoort voor een iets hogere prijs op een aantal fronten, zoals groter klavier, polyfone aftertouch, ribbon en gebalanceerde uitgangen beter.

Meer demo's gehoord.Er zit toch wat dna van de super en Gemini synth's in.
De play mode is wel iets fantastisch vind ik, de chaos en series mode monden uit in klanken waar je andere creative wegen kunt belanden en tot toestanden
kunnen leiden waar je niet echt op zoek bent maar je tot verrassende andere klanken kan leiden.Een game changer?

Holy crap! Ik had nog maar weinig gezien van deze bak, maar ik vind um wel heel vet! Perfect voor dubstep and andere bass heavy shit! Ook heel vette drones and evolving pads uit te halen, heel vette rijke sound. Nvrmnd the polyfonie, daar is deze synth gewoon niet echt voor bedoeld. Ik ga maar weer eens sparen denk ik :P.

Ik heb hem inmiddels binnen. Het is inderdaad iets heel anders dan we gewend zijn. Ik begrijp dat niet iedereen hier warm voor loopt (met name gezien de beperkte polyfonie), maar hij is niet bedoeld als polyfoniemonster en dat is ook duidelijk uitgelegd door de bedenker.

Wat mij opvalt, is dat je goed moet opletten met welke settings je een patch maakt. Zo heb je meerdere plekken voor gainstaging die zo hun invloed hebben. Met name de OSC-mixer is een apart verhaal. Als je een van de twee verder opendraait, wordt de ander weggedrukt. Het heeft te maken met het overdrivecircuit en het lijkt erop dat daar iets van een levelcorrectie (compressie, limiter?) op zit. Valt prima mee te werken, maar zorgde wel voor wat hoofdkrabmomenten. Daarnaast maakt het ook veel uit of je binaural aan hebt staan of niet. Die functie is leuk hoor, maar zorgt er naar mijn mening voor dat sommige patches niet zo fijn klinken. Ik had dat ook met de Super Six en de Gemini. De filters hebben echt heel veel configuraties, waardoor je wel even zoet bent voordat je dat allemaal uitgeprobeerd hebt. Dat moet je zeker doen, aangezien ze behoorlijk verschillen van elkaar. De effecten zijn bruikbaar, maar niet heel bijzonder. Wat een beetje tegenvalt, is de mod matrix. Ik vind hem eigenlijk te beperkt. Laten we hopen dat die nog uitgebreid wordt. Het sterkste punt van deze synth is de architectuur en layout. Hij werkt snel en intuïtief. Ik heb de handleiding nog niet nodig gehad. Je kan echt wel merken dat hij ervaring heeft opgedaan en iets bijzonders heeft neergezet. Mijn eerste indruk was meh, maar dat kwam met name omdat de patches meh waren en je met init in binaural mode start, wat heel veel klassieke patches niet zo fijn laten klinken naar mijn mening. Het is zeker (nog) geen perfecte synth, maar uniek is hij wel en als je er even induikt, kan je echt wel bijzondere sounds eruit halen. Hij mag nog even blijven dus :o:

Ik heb er eentje onderweg, maar ik heb er zo lang op moeten wachten dat er niet eens meer naar uitkijk :o:
Wachttijd viel toch nog mee vanaf datum aankondiging.
Er is er ene die toestellen 5 jaar geleden aankondigde en die zijn er nog niet.
Van de meeste fabrikanten valt dat nog redelijk mee vind ik.

Ik hoor je tweemaal “vast wel worden opgelost” zeggen. Ik weet niet of je de synth nieuw hebt gekocht, maar voor mij zou dat wel een reden zijn om even na te vragen. Zo niet, en ik loop hierdoor tegen beperkingen op, zou ik het terugsturen.
Ik heb het drie keer nagelezen, maar ik zeg het toch echt maar één keer. De andere keer (waar jij vermoedelijk naar refereert) sprak ik de hoop uit dat de mod matrix wordt uitgebreid, maar daarvan ben ik mij ervan bewust dat dit mogelijk niet gaat gebeuren. Het zou geen showstopper zijn. De keer dat ik het wel zei, ging het over de vastlopers. Ik zou het kunnen navragen, maar ik denk dat het vanzelfsprekend is dat ze die er nog uit gaan halen. En ja, hij is net uit, dus nieuw.

Back