Wie durft: Deel je eerste creatie!

M`n eerste creatie wachtend op het ombouwen van een paar plaatselijke bands geef ik een muziekje te gehoor op het dak van mijn auto met imperial en plank.
Op alle bij de foto`s sta ik. Op de foto het `Yamahaatje` wat ik al eerder `beknutseld` heb met wat lagere octaven.

25 jr geleden.jpg

10006179_543436819111313_7743257236528961079_n (2).jpg

klik hier : Gebruikt is bovenstaand toetsenbord met die kleine toetsen en omgebouwd.

Laatst gewijzigd:
Mooi, al die nostalgie. Ik heb bijna alles nog, vind het toch een soort onderdeel van mezelf geworden, ook de eerste probeersels. Het was leuk om te experimenteren en dat vrije gevoel, zonder zorgen over geluidskwaliteit enz, mis ik vandaag wel eens een beetje.

Dit is een van mijn eerste dingen, nadat de ergste piel-fase voorbij was. Gemaakt in 1997/98 in Impulse Tracker. De opname = direct uit de AWE32 soundcard op cassette. De organ stab heb ik gesampled van the Prophet (Spirits of Soul) en die andere sample behoeft geen uitleg. Het moest allemaal vooral lekker donker klinken. Voor de niet-liefhebber: opgepast, 't is wel techno (ofzo).

Attachments

• Rode label tape - Silence.mp3
    6,4 MB
Geweldig topic dit! En zo leuk om te zien dat menigeen ooit op een (home)computer is begonnen met trackers etc. Herkenbaar!

Mijn eerste schreden waren op de Commodore 64 met Soundmonitor, Rockmonitor (een gehackte versie met een extra kanaal voor gesamplede drums) en Future Composer. Een aantal trackjes uit die Commodore-tijd (niet meer te bepalen wat de eerste was, maar allemaal van rond 1988 en 1989). De tracks hieronder zijn allemaal in Future Composer geprogrammeerd. Ik zeg geprogrammeerd omdat je met commando's je noten per pattern invoerde:
snd.01
dur.09
C-4
dur.03
F-4
---
A-4, etc.

Lekker jammen kon je daar dus niet echt in.

Hoewel ik ze zelf op floppy heb (en die collectie ook digitaal op mijn PC voor gebruik in emulators), is het wel fijn dat er gasten zijn die zowat alle SID-tunes ooit verzameld en geconverteerd hebben naar mp3. Blijkbaar hebben ze rondgezworven op verschillende floppy's die in die tijd hevig gekopieerd werden op copy parties. Kon ik ze lekker comfortabel downloaden en hier neerplempen... ;-)

En oh ja, verwacht geen Rob Hubbard, Martin Galway of andere SID-helden-kwaliteit... U bent gewaarschuwd!

Attachments

• I_Have_to_Think_About_It_T001.sid_MOS6581R2.mp3
    3,4 MB
  • Mad_Mini_Remix_T001.sid_MOS6581R2.mp3
    3,8 MB
  • Nitronic_T001.sid_MOS6581R2.mp3
    1,4 MB
  • Tristar_Designs_Music_T001.sid_MOS6581R2.mp3
    2,4 MB
  • Untitled_Song_T001.sid_MOS6581R3.mp3
    754 KB
Laatst gewijzigd:
In 2004 kreeg ik van de zoon van mijn toenmalige vriendin een gekraakte versie van FL Studio. Toen ik ermee aan de slag ging, voelde het alsof ik eindelijk "thuis" kwam. Dit was mijn roeping.

Ik besloot het serieus aan te pakken en nam contact op met Vincent van de J&R muziekwinkel in Hasselt. Niet veel later stond ik thuis met een stevige DAW-computer, een set Behringer-monitors, en uiteraard de officiële versie van FruityLoops. Het voelde als een investering in mezelf.

Meteen begon ik te werken aan het nummer dat uiteindelijk "Vincent's Homecoming" werd genoemd, als eerbetoon aan de verkoper die alles in gang zette. Als je een beetje bekend bent met quantumdenken, zou je kunnen zeggen dat ik die computer en toebehoren aan mezelf heb verkocht.

Het voelde echt als thuiskomen. Het hele proces gaf me het gevoel dat ik eindelijk op de juiste plek was en dat dit het begin was van mijn bijdrage aan een betere wereld.

Hoewel ik destijds nog veel presets gebruikte en nauwelijks ervaring had met mixen en masteren, werkte ik meer dan 80 uur aan dit project. Het resultaat? Voor mij was het verrassend goed.

Wat denk jij?

Attachments

• Gloomer - Vincents Homecoming.mp3
    6,9 MB
Dat is voor mij niet mogelijk, mijn eerste creatie was in 1981 en die is allang verloren gegaan. Heb wel vorig jaar mijn eerste synthopname heruitgebracht, het album Brains uit 1984.

alle ouwe tapes zijn weggegooid, meer dan 35 jaar geleden

Amiga en Octamed Soundstudio.
Veel gesamplelde slayer gitaren en robert armani kickdrums :D
ow ja en veel samples uit Robocop, Ford Fairlane, The Omen en Excorcist enzo.

Beter voor iedereen denk ik dat het weg is. All we are is dust in the wind weetjewelweetjeniet.
Herkenbaar.. ik ben daar ook ooit mee begonnen.. Keiharde overstuurde gabber maken :D. Ik heb er alleen nog een 'Best of' cd aan over gehouden. Alle diskettes met samples 4 jaar geleden incl. de Amiga verkocht.. Ergens wel jammer, maar was altijd al zo'n gedoe de boel weer aan de praat te krijgen.. en dan luister je een paar nummers en denk je 'oef.. dat was niet best' :)

nee inderdaad, je moet ook gewoon dingen kunnen loslaten. /filosofie

Herkenbaar.. ik ben daar ook ooit mee begonnen.. Keiharde overstuurde gabber maken :D. Ik heb er alleen nog een 'Best of' cd aan over gehouden. Alle diskettes met samples 4 jaar geleden incl. de Amiga verkocht.. Ergens wel jammer, maar was altijd al zo'n gedoe de boel weer aan de praat te krijgen.. en dan luister je een paar nummers en denk je 'oef.. dat was niet best' :)
Je had ze even kunnen (laten) omzetten naar floppy images en dan met een emulator weer comfortabel kunnen hergebruiken, alsof het de 80/90s weer zijn. Geen gedoe met oude hardware, wel de nostalgie van je eigen floppies uit vervlogen tijden... Erg grappig om oude digitale dingen uit je jeugd na jaren weer tegen te komen.

We gaan er dieper op in: welk is je eerste track die nog online staat:

:peukie:

Back