Reason 13 aankondiging

- Sequencer upgrades (oa editor screen split)
- nieuwe simpele modules voor gain/stereo/sidechain/ducking
- Ripley space echo module
- Polytone synthesizer module
- extra nieuwe presets, loops en samples
- nieuwe browser, inclusief tags
From January 1, 2024, onwards, every purchase or upgrade to Reason 12 includes a free upgrade to Reason 13, available on June 18, 2024. Reason 13 will of course also be available to all Reason+ subscribers.

Attachments

• r13.jpg
    r13.jpg
    70 KB · Bekeken: 13.065
Terugsturen en die PREBFW2024M code gebruiken. Scheelt toch 25 piek !
Lief.. maar misschien voor iemand anders? De code activeringsgegevens kreeg ik vlak na aankoop per mail.. Ik heb er al de nodige meters mee gemaakt.. :D

Toch iets te vroeg gekocht.. Reasonstudios Reason 13 UPGRADE 1 (vanaf Reason 1 - 12) BLACK FRIDAY - Studio De Dijk is nu €115.. ik heb 'n paar weken terug €144 betaald en was al heel goedkoop toen..
Tja. Je kunt niet altijd geluk hebben denk ik dan maar.
Ik ga deze versie overslaan ivm de aanschaf van Ableton Live 12.
Dat was (samen met de controller) wel weer genoeg geld naar een DAW.....
Zodra 14 er is, weet ik hopelijk of ik bij Live blijf, of (ook) Reason houdt.

Toch iets te vroeg gekocht.. Reasonstudios Reason 13 UPGRADE 1 (vanaf Reason 1 - 12) BLACK FRIDAY - Studio De Dijk is nu €115.. ik heb 'n paar weken terug €144 betaald en was al heel goedkoop toen..
Sorry..... Het kon nog goedkoper blijkbaar.
Upgrade is nu €70,- met 10% extra kerstkorting en koers Dollar.

Bijna te goedkoop om te laten liggen....
Maar ik heb net Ableton gekocht, dus ik moet mijzelf bedwingen niet nog meer te kopen.

Ik heb de upgrade naar 12 op 1-7-2022 gekocht voor diezelfde prijs zie ik.
September 2021 was R12 gereleased.
Juni 2024 is R13 gereleased, dus ze zijn wel vroeg met die mega korting.

Nou ja, voor iemand die zit te azen op een goedkope R13 upgrade prijs.... Sla je slag.

Versie 13.1 had versie 13 moeten zijn. Favorites in de devices was eigenlijk een must. De Browser komt dan iets beter uit de verf, al vind ik het nog steeds vrij onhandig. Ook erg lullig als je 120 euro teveel hebt betaald voor een Beta versie, met de lage prijs nu. Ik denk trouwens dat die prijs alles of niets is voor Reason Studio's. (ik vermoed dat het financieel slecht gaat) Van 200 naar 79 is een zeer vreemd prijsbeleid.

Versie 13.1 had versie 13 moeten zijn. Favorites in de devices was eigenlijk een must. De Browser komt dan iets beter uit de verf, al vind ik het nog steeds vrij onhandig. Ook erg lullig als je 120 euro teveel hebt betaald voor een Beta versie, met de lage prijs nu. Ik denk trouwens dat die prijs alles of niets is voor Reason Studio's. (ik vermoed dat het financieel slecht gaat) Van 200 naar 79 is een zeer vreemd prijsbeleid.

ze hebben dat met 12 ook gedaan.... die was op een bepaald moment eveneens 79 euro, als upgrade/update...

hoe langer je wacht hoe meer discount.....

ik heb de update naar 12 (weliswaar van 11 suite, die toch wel de beste deal ooit was....), gelijk gekocht bij het uitkomen van... versie 12.... learned the hard way.... alleen voor de ZOOM......

en ik zit nog op 12, wat prima voldoet.

overigens zijn ook de RE's (ook third party) in de aanbieding nu, de vocoder voor 43 euri.....

toch, altijd, is er de verleiding, 13.1 biedt wel wat meer dan 13.0.... de midi tools zijn bizonder.... er zijn betere routing mogelikheden, ook altijd fijn.

wellicht wachten op versie 14 en die in sale voor €79 kopen.... da lukt wel (of nie).

die vocoder is wel tempting.....

goed, ik blijf Reason, al heeft ie een tijd sitl gelegen, maar dat maakt niet uit, alles komt met regelmaat weer langs, een heerlikke DAW vinden, en de RRP, perfekt... Europa, Parsec, Complex-1, GRAIN!, etc. etc. wat een instrumenten.... (ik heb bijna alle RE's van Reason studio, behalve de Vocoder, and Chord player, die laatste is €23.... da is niks... maar een CHord Player en ik???? alsof ik ze niet gebruik, maar heb nooit het gevoel dat dat met een Chord player kan worden aangevuld....)

over de workflow in 13.1; de plusjes bij device select, boven en onder is wel erg handig.... de workflow is wel erg verbeterd, ik zit daar soms nog mee te knoeien, al gaat het vaak vlekkeloos, moet ook... maar soms....

mmmmmmmmhhh....

tempt me! ha! eens een nummer maken voor de contest met alleen Reason...... zou heel goed gaan.... ach, ja...

Was met 12 ook zo.
het gaat langzaam beter zo te zien.

Attachments

• 1734387015738.png
    1734387015738.png
    26,4 KB · Bekeken: 80
  • 1734387031986.png
    1734387031986.png
    138,4 KB · Bekeken: 75
Zoals ik het zie verzuipen ze in de financiële kosten en is de omzetgroei erg gering. (en dus maken ze verlies) Lijkt er op dat de investeringsmaatschappij het bedrijf leegzuigt. Wat ik zie is er veel te weinig personeel, te weinig innovatie en verdere achterstand mbt de concurrerende DAWs. Hoge prijs bij introductie en dan goedkoop om toch meer omzet te halen, zijn typische financiële maximalisatie technieken. De goodwill van het bedrijf gaat er met de huidige beleid echt aan. Versie 12 en 13 zijn niet te vroeg gereleased en bevatten te weinig dingen waar gebruikers om vragen. Het abonnementsmodel en de rack plugin hebben nauwelijks meer omzet opgeleverd. Verkeerde koers, een bedrijf op drift.

Ik had de verkeerde vakjes aanstaan, ze maken verlies sinds 2021 dus terwijl de omzet hetzelfde is gebleven. 2020 was waarschijnlijk de financiële injectie bij de overname. Maar dat is in 2021 en 2022 al verdampt. Dat ziet er idd niet goed uit zo :stupid

Attachments

• 1734652442707.png
    1734652442707.png
    110,4 KB · Bekeken: 73
Ik ben nu een maand geleden overgestapt en de laatste 2 weken heb ik best wel ervaring met 13. Ik vind die floating browser echt een TOTAL FAILURE. Ik kan maar niet wennen aan dat kreng. Ik raak continu mijn libraries kwijt, moet elke keer opnieuw van alles indexen. Ik heb een mail gestuurd naar Reason met de vraag om die floating browser optional te maken. Ik wil gewoon die oude browser terug.

Back