De grote Synthforum LLM-doet-muziekdraad

Ik had het met een vriend over wat echt de volgende stap gaat worden, wat is de zwakke plek? De molochs gaan er van uit dat de grote domme massa gewoon blijft toekijken en het over zich heen laat komen.
Ik zie Data Poisoning wel een ding worden.

Ik en anderen met mij beginnen zich ook vragen over privacy te stellen. Chatgpt zegt dat hij niet in je andere chats kan kijken. Maar in een nieuwe chat veronderstelt hij toch telkens zaken die je in oude chats gezegd hebt, tot je exacte lengte toe. Het lijkt er dus op dat hij wel degelijk een profiel van je aanlegt.

ChatGPT onthoudt dacht ik dingen tussen jouw sessies voor relevante antwoorden, maar je kunt volgens mij ook zeggen dat hij dat weer moet vergeten of helemaal niets onthoudt.

Ik en anderen met mij beginnen zich ook vragen over privacy te stellen. Chatgpt zegt dat hij niet in je andere chats kan kijken. Maar in een nieuwe chat veronderstelt hij toch telkens zaken die je in oude chats gezegd hebt, tot je exacte lengte toe. Het lijkt er dus op dat hij wel degelijk een profiel van je aanlegt.
Ja natuurlijk doen ze dat.

Een heel profiel houden ze bij alle grote chat diensten bij.
En alles wat je er bespreekt is relevant.
Data = olie :)

Ja, al hebben ze zich natuurlijk wel aan privacyregels en hun eigen privacy policy te houden, maar die zijn in de US minder streng dan in Europa.

Overigens valt die hoeveelheid data waarschijnlijk in het niet vergeleken met wat Google en Meta over je hebben opgeslagen over de jaren heen, tenzij je ChatGPT echt gebruikt als persoonlijke arts en psycholoog..

Copilot leest gewoon je email.
Ik krijg regelmatig antwoorden met iets in de richting van "je hebt op die en die datum een email gehad waaruit blijkt dat (...) wil je dat ik de rest van de email lees im details over (...)"

Dat doet Chat wel degelijk, en is super handig. Ben ik bezig met een project dan weet het na aanleiding van andere chats direct waar het over gaat. Claude heeft dit ook. Dit heeft in mijn beleving weinig met privacy te maken omdat alles in een gesloten omgeving plaatsvindt. Maar, hoe Chat dit terugspeelt naar Open Ai is een ander punt waarbij ze waarschijnlijk alles wat je typt bijhoud. Of ze dit nu al verkopen weet ik niet. Zou wel een goede stap voor ze zijn (iets waar ik overigens geen voorstander van ben) om extra inkomsten te genereren, iets wat ze hard nodig hebben

Ik vind het, los van privacy, super onhandig omdat hij vaak context veronderstelt die ik niet gegeven heb of zelfs expliciet tegengesproken heb. 3 weken geleden was ik met gaming pc's bezig, dit gaat over een workstation en video editing. Stop met verwijzen naar wat ik 3 weken geleden vroeg.

Je kunt gewoon de opdracht geven van scratch te beginnen of oude informatie achterwege te laten. Er is zelfs een aparte functie voor zie ik net:
1779538032903.png

De gratis versies van alle AI chatdiensten gebruiken sowieso de data die jij ze geeft. Deze data wordt ook gebruikt voor het trainen van modellen. Bij betaalde abonnementen heb je meer controle over je data en kun je kiezen. En hoelang ze jouw data bewaren in hun cloud. Let dus goed op. Gratis bestaat niet.

De gratis versies van alle AI chatdiensten gebruiken sowieso de data die jij ze geeft. Deze data wordt ook gebruikt voor het trainen van modellen. Bij betaalde abonnementen heb je meer controle over je data en kun je kiezen. En hoelang ze jouw data bewaren in hun cloud. Let dus goed op. Gratis bestaat niet.
Ok, maar hoe betalen we je voor dit advies dan ?

Back