Over You

Fifth Bot

d[-_-]b
Naast mijn meer eigen sound vind ik het zo nu en dan leuk om eens een uitstapje te wagen. Mijn favoriete synth pop band is toch wel Royksopp, lastig om in de buurt van hun sound te komen, maar proberen kan geen kwaad.

Ik weet dat er nog best wel wat rammelt in deze track, ik ga het niet verder verbeteren en zet hem ook niet publiek, het was gewoon een leuk tussendoor projectje, maar wel goed genoeg om hier te laten horen denk ik.

Mooie track, fijne vocals en goede baslijn (en tof dat er soms nog een subtiel baslijntje overheen gaat), ja er rammelt hier en daar wel wat, maar zit ook veel moois in.

Tof uitstapje hoor. Gaat nog best wel richting Röyksopp ook.. genoeg te benoemen wellicht, maar grootste verschil zit denk ik in de vocalen.. in jouw track klinken die wat meer "dancy" / "IDM-y", waar Röyksopp meer voor de popsongs gaat, met couplet-refrein-structuur..? Nou ja, in de hits die ik van ze ken althans..

Hoe dan ook lekker

Tof uitstapje hoor. Gaat nog best wel richting Röyksopp ook.. genoeg te benoemen wellicht, maar grootste verschil zit denk ik in de vocalen.. in jouw track klinken die wat meer "dancy" / "IDM-y", waar Röyksopp meer voor de popsongs gaat, met couplet-refrein-structuur..? Nou ja, in de hits die ik van ze ken althans..

Hoe dan ook lekker
Hey thnx voor het nog eens luisteren!
Ja de vocalen maken een royksopp track echt wel af, lijkt me supervet om eens te werken met vocalen a la Karin Dreijer, Susanne Sundfør of Jamie Irrepressible (en in de laatste albums Pixx), maar ja goede vocalen blijft lastig om op een makkelijke/goedkope manier aan te komen.

BTW in het nieuwere werk zijn ze ook met meer dancy stuff bezig, inclusief bijbehorende vocals (hoewel ik dat zelf wel de mindere tracks vindt) zoals bv deze:

Ik hoor inderaad dat ie nog wat hekkelt in de bas en (zoals je zegt) niet helemaal “af” is, maar de sfeer is mooi hoor :okdan:. Lekker esoterisch zweverig. 'k Heb 'm helemaal 2 x af geluiterd.

Die oh ah oh stacaato stemmen aan het begin vinnik mooi, net als de M1 achtige vocal pad waar het mee begint. De zangstem is me persoonlijk teveel geautotuned/AI-erig, maar da’s smaak en ik ben vintage old fashioned 8>, so just ignore me. De algemene klankkleur van de zangstem is in ieder geval wel passend en het is een lekker sfeerbeeldje alles bij elkaar.

Top!

Ik hoor inderaad dat ie nog wat hekkelt in de bas en (zoals je zegt) niet helemaal “af” is, maar de sfeer is mooi hoor :okdan:. Lekker esoterisch zweverig. 'k Heb 'm helemaal 2 x af geluiterd.

Die oh ah oh stacaato stemmen aan het begin vinnik mooi, net als de M1 achtige vocal pad waar het mee begint. De zangstem is me persoonlijk teveel geautotuned/AI-erig, maar da’s smaak en ik ben vintage old fashioned 8>, so just ignore me. De algemene klankkleur van de zangstem is in ieder geval wel passend en het is een lekker sfeerbeeldje alles bij elkaar.

Top!
Hey dank je wel! Ja, de track is zeker niet af, maar vind het niet de moeite om het af te maken, in het moment vind ik het heerlijk om ook in dit genre wat te klooien, maar het is niet de sound die ik uiteindelijk ambieer, vandaar. Thnx voor je comment!

Back