Juno-X/Jupiter-X & Roland Cloud

JD-800, Tr-808, 909 en de D-50 ben ik nieuwsgierig...
da's al gauw 600 euro...:o:
kost de huur van die samples en softsynths zoveel???
Ik heb geen Roland cloud, en dat komt ook nooit. moet er van kotsen. :r

Ik dacht dat de jupiter x standaard 808 en 909 had?
Of bedoel je een vintage tr909?

Ik weet, het gaat over jupiter maar ik kon niet zo snel een treat vinden over specifiek
TR -808 of TR-909 met RolandCloud...
Ben al een tijdje opzoek naar goede 808 en 909 plugins...
Verder heb ik al een jupiter onder de naam Arturia en dus heb ik geen interesse voor nog
Een jupiter....

Ik weet, het gaat over jupiter maar ik kon niet zo snel een treat vinden over specifiek
Verder heb ik al een jupiter onder de naam Arturia en dus heb ik geen interesse voor nog
Een jupiter....

Alle x0x zit sowieso wel in Zenology, anders in de cloud aparte plugins. Maar ik pak liever Nepheton of Drumazon van D16 als ik echt wat wil tweaken, alle standard 808/909 zitten ook wel als samples bij elke DAW (zo'n beetje).

Ik overweeg de aanschaf van een Juno-X of een jupiter-X.
Kunnen we nog even bij lezen over Roland synth clouds en degelijke

Hoe werkt een lifetime key?
Kan je dan de model in de juno of jupiterx laden en het blijft werken, ook al is de synth 10jaar offline?

Ik vertrouw dat allemaal niet, ben helemaal klaar met Roland.
Andere merken genoeg.

Hardware clones die soms goedkoper zijn dan de plugins...:o:8)
Ik probeer eerst een tr 808 te kopen of huren en dan zie ik wel verder...:walker:

Tja, dit soort sites vereisen wat onderzoek...
en betalen gaat gemakkelijk snel, heel snel, en soms té snel...

Je krijgt bij een jaarabo op ultimate nu een lifetime key gratis. Deze"play 4 life" actie komt regelmatig terug en is best een goede deel... Jaar lang toegang tot alles en een instrument naar keuze voor het leven.

Je krijgt bij een jaarabo op ultimate nu een lifetime key gratis. Deze"play 4 life" actie komt regelmatig terug en is best een goede deel... Jaar lang toegang tot alles en een instrument naar keuze voor het leven.
Als je bij Play 4 Life een Roland Ultimate abo neemt, dan krijg je 2 lifetime keys.

Laatst gewijzigd:
Een contest voor wie?Wie heeft er een JP-8 gehad of heeft er één?En zelfs 2 identieke JP's klinkt ook al verschillend.Dat heb je met analoog.
Beter tussen Roland ACB en Zencore van een JP houden.
Ik heb weleens een test gedaan. JP8 vergeleken met de ACB en de Jupiter Xm. De Xm klinkt echt heel anders op bepaalde details.. Bv: waar 2 ocsillatoren in een circuit op de achtergrond door blijven lopen terwijl het keyboard de frequentie wijzigt en de envelopes op het VCA het geluid laten uitsterven en laten klinken als er een toets wordt ingedrukt... ACB simuleert dit perfect waar de Jupiter X(m) er een random phase start tegenaangooit om niet als Rompler te klinken. Filters klinken ook veel anders... ACB mist wat definitie in het hoog tov het origineel..

Ik heb hier ook eens een blindtest gedaan met een Rev3 P5 en de Re-Pro5 van U-HE. Die zit veel dichter bij het origineel dan beiden Roland emulaties bij de JP8 zitten.

Wat nog weleens wil verschillen is hoe de envelopes landen.. en natuurlijk hoe de filters tov elkaar zijn gestemd.. diversiteit tussen de onderlinge stemmen, wat in veel emalaties ook wordt ge-faked.. maar tussen JP8's onderling zit niet zo heel veel verschil is mijn ervaring.. een kennis van me heeft er ook een en veel geluisterd op YT.. Sowieso heeft ie een heel karakteristieke PWM.. en het 12db filter klinkt zo heerlijk als het met een flinke scheut resonance langs alle boventonen glijdt via een envelope of LFO.. die magie hoor ik jammer genoeg niet terug in de ACB.. en al helemaal niet in de Xm..

Hieronder een videootje wat ik ooot maakte... hoe ACB de oscillatoren echt emuleert en de Xm via random phase start analoog probeert te klinken.

Laatst gewijzigd:
Een jupiter....
Die D16's emulaties zijn best goed ook..

Ha, Da's ook een goeie ja...
ff bestellen...:okdan:
Daar kan ik ook een D16 Group Nepheton 2 kopen

Nu weer een nieuwe Juno D hardware reeks met zencore.

Back