Welke hardware bitcrusher voor synths, gitaar pedaal?

ja ik gebruik m al sinds maandag :) Hij mag blijven, ik vind m zelfs als ie ruis te vreten krijgt goed klinken :D
Hij werkte eerst niet, ik dacht dat de voetknop zo'n weerstandsloze (klikloze) was. Later merkte ik dat ie wél klikte, wat m deed werken, wat hij éérst niet meer deed, klikloos in en uit bewegen. Vreemd.
Ik zat vandaag nog 2 dure te zoeken maar 2ehands is verkocht en die unusual AES is onvindbaar.

De wave crush van sonicake. Ik las ergens dat dit mogelijk t zelfde circuit is?

De electro harmonics MAINFRAME klinkt ook wel goed.
Deze heb ik en gebruik ik wel eens met drums (Electribe ER1 of Drumbrute), maar ik vindt het lastig om een prettig geluid te krijgen en het klinkt al snel "lelijk".
Ik heb voor de rest niet veel bitcrusher ervaring en het kan ook een algemeen ding zijn

Ja op drums is ook weer specifiek ik heb verder ook nooit apparte fx dedicated bitcrusher bakken gehad , alhoewel misschien een alesis mini dingetje. Anyway ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als je hem achter een mooie pad of lead zet..

ik koop geen dure pedalen meer, ik heb n hekel aan de kabelnest en vormgeving. (lees: dit is een goed voornemen, nu t blijven waarmaken hehe)
Dure pedalen liggen hier allen in de kast tenzij @Nicolas 2000 t kocht :)

Klinkt wel aardig hetzelfde.. wil er wel 2, waar koop je die het goedkoopst?
Is hetzelfde moederbedrijf als Hotone, functies zijn hetzelfde, alleen het kastje is anders (goedkoper) dan de Hotone Krush. De wave crush is €40 bij Amazon.

Besteld! Nou dan is mijn zoektocht wel even over denk ik, mn eerste center negatieve gear :D ben benieuwd.Misschien krijg ik er ook wel distorion uit met eurorack signaal level haha.

gho, één van de eerste hardware bitcrushers ooit in pedaalvorm
was de alesis bitrman & die had ik dan ook aangeschaft in de jaren 2000 & veel mee opgetreden ! ! !

vet pedaaltje omdat het ook compressor / saturatie / FM-Ring-CombFiltering-AM + fantastische dual phasor heeft die je stereobeeld subtiel of Xtreem verschuift ...
check maar eens ! de catalinbread ziet er niet uit in mijn ogen ...

alesis-modfx-bitrman-5892937.jpg

Ik had de hele serie van 6 (?) in de uitverkoop gekocht in 2005 voor 126 euro samen bij MusicStore. Een jaar later weer ook voor zoiets verkocht met rackmounts en al. Wat een baggerbakkies waren dat. Enorm storingsgevoelig, grote Brom & Ruis Sjow.

hm ja, ik had dat ook gehoord of gelezen ergens, wellicht allen tesamen, er was een speciaal serial printer achtige connectie om hen allen aan elkaar te verbinden
individueel geen last van brom / noise eerlijk gezegd ... heb ook de compressor (blauw bakkie) smashup genaamd ...

Back