Befaco A*B+C

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Hoort dit zo? Bij het bovenste deel van mijn A*B+C module moet ik de knoppen op deze stand zetten voor een nul output bij een ingevoerd signaal:
foutje.JPG

Maar bij het onderste deel moet ik de knoppen juist op de onderstaande stand zetten voor een nul output bij een ingevoerd signaal:
foutje2.JPG

De situatie bij het onderste deel stemt beter overeen met de aanduiding van de "0" op het frontplaatje...

.

Heb je zelf deze module ook? Het zou al schelen als ik weet dat het niet alleen bij mijn module zo is.

Nee, maar als je B1 Level in het midden zet (0) verandard dat dan OUT2 ?

Als dat zo is dan klopt het en komt het door de normalling.

Bij deze instelling:

module.JPG

Meet ik onderstaande signalen (blauw is input, geel is output):

scope.JPG

nee het gaat erom dat je hem aansluit zoals in het eerste plaatje.

Daarna kijken of [B1 level] invloed heeft op de output [OUT 2]

Daarmee check dus de summing van 1 naar 2...

Als ik een signaal op A1 invoer staat op OUT1 en OUT2 dezelfde output en die varieert met het draaien aan knop B1. De versterking als gevolg van B1 loopt van -2 tot +1 (terwijl de schaal op de frontplaat van -2 tot +2 loopt).

B1 input aan nul drukt inderdaad het output signaal naar nul.

Heb ook nog even virtueel wat in Cardinal geprobeerd, en daar werkt de B1 Level knop wel zoals vermeld op de frontplaat van -2 tot +2, dus ik vermoed dat dat eigenlijk wel de bedoeling is...

ik zou zeggen dat het niet goed is idd. zou gewoon nul moeten geven op output met b en c ih midden

lijkt er dus op dat het wel werkt zoals het moet.

De twee units zijn naar elkaar gesummed.

Wellicht als je een jack op de [out 1] zet word die summing ook onderbroken.

out 1 heeft toch niets te maken met wat verdr gebeurt in de. 0x input a plus 0 = 0

B1 input aan nul drukt inderdaad het output signaal naar nul.

Zou het verder systematisch bekijken of het werkt zoals het blokschema aangeeft. De volgende stap bijvoorbeeld met het signaal op A1 en een signaal op B1, met alle overige ingangen (ook A2, B2 en C2) aan massa. Een volgende stap B1 weer aan massa, maar met een signaal op C1. Enzoverder. En dan ook vooral kijken of het werkt als ongebruikte ingangen niet aan massa liggen.

Het onderste deel van de module werkt inderdaad normaal. Ik heb ook de versie van A*B+C in Cardinal (een variant van VCV) geprobeerd, en daarbij werkt ook de bovenste deel van de module normaal (d.w.z. zoals op de frontplaat staat aangegeven). Zie bijlage.

Attachments

• patch.vcv.zip
    811 bytes · Bekeken: 76
Stomme vraag misschien, maar zit de knop van de bovenste potmeter wel goed op de potmeter?

Het streepje op de knop van de potmeter loopt bij het draaien van begin tot eind langs de schaal op de frontplaat dus ik weet niet wat ik daaraan zou moeten veranderen...?

Het ziet er naar uit dat de koppeling van het bovenste en onderste deel verbroken wordt zodra je iets in OUT1 plugt.

Zou het verder systematisch bekijken of het werkt zoals het blokschema aangeeft. De volgende stap bijvoorbeeld met het signaal op A1 en een signaal op B1, met alle overige ingangen (ook A2, B2 en C2) aan massa. (...)

Zo ziet dat eruit voor een driehoeksgolf als input van A1 en B1 (en de rest van de inputs aan massa):

rack.JPG

scope.JPG

Edit: ik was nog een input vergeten (C2), maar als ik die ook aan massa leg blijft de output gelijk van vorm maar komt iets hoger te liggen.

Laatst gewijzigd:
Het ziet er naar uit dat de koppeling van het bovenste en onderste deel verbroken wordt zodra je iets in OUT1 plugt.

das ook vrij logisch toch? Dat is hoe dat normallizing werkt: het is doorgelust tenzij je zelf de verbinding met iets anders legt.

Back