Befaco A*B+C

das ook vrij logisch toch? Dat is hoe dat normallizing werkt: het is doorgelust tenzij je zelf de verbinding met iets anders legt.

Dat is inderdaad naar wens zo, maar er moet iets zijn waardoor de regeling van de bovenste knop afwijkt.

Wat doet het als je B1 en C1 aan massa legt? Dan moet de output gegarandeerd nul zijn, als je kijkt naar het diagram. Zou je denken.

Bekijk bijlage 3849426

In het blok schema gaat geen pijl naar boven (behalve voor de LED's), dus zou het onderste deel ook geen invloed mogen hebben op het bovenste deel.

Zo ziet dat eruit voor een driehoeksgolf als input van A1 en B1 (en de rest van de inputs aan massa):

Dat is de driehoek vermenigvuldigen met zichzelf? Ik verwacht dan eigenlijk zoiets:

Gilbert.jpg

Dat

In het blok schema gaat geen pijl naar boven (behalve voor de LED's), dus zou het onderste deel ook geen invloed mogen hebben op het bovenste deel.

Ik bedoelde daarmee om even te kijken wat je in op OUT1 ziet. Of dat in elk geval ok is.

Laatst gewijzigd:
Gelukkig - of helaas, net hoe je het bekijkt - zijn verdere experimenten zojuist onmogelijk geworden want de potmeter werkt plotseling weer. Het nulpunt van de versterking voor knop B1 treedt nu weer op vlak bij de nul op de frontplaat, en bij de twee uiterste standen heb ik weer -2 en +2 versterking (zoals het hoort). Misschien dat al het gedraai aan de potmeter heeft geholpen, ik weet het ook niet...

Mooi. :) Hopelijk blijft ie het nu doen zoals het moet.

Dat hoop ik ook, want feitelijk is er nu niets aan gerepareerd. Nog een vraag voor als het toch weer fout gaat, zou het financieel wel lonen om zoiets dan te laten repareren (vergeleken met opnieuw aanschaffen)?

Als het alleen gaat om een kapotte potmeter, die heb je voor weinig geld vervangen voor een nieuwe. En ook niet zo moeilijk om het zelf te doen.

Back