Nog 14HP over...

Heb zojuist wel weer een belangrijke knoop doorgehakt: de reverb komt buiten mijn rack. Dat is ook logischer want een reverb heeft op zich niets met analoge computers uitstaande. De Moog Subharmonicon en Labyrinth komen dan te vervallen. Ik wil er alleen nog een Mother-32 bij. (En heel eventueel een mini MS-20) Op de 12 HP in mijn rack die vrij komt kan dan een extra VCO.

Ik vind het wel goed van je dat je 'erkent'.
Das natuurlijk de eerste stap.
Iedereen is ooit noob geweest natuurlijk.

Ik heb oprechte vragen maar daar word niet op geantwoord.

Julllie doen verder je best maar. :doei:

Heb ff gechecked en er zit een integrator in de Cold Mac.
Maar, 1, die heeft een voltage drop en 2 gaat maar tot +-4.8v of zo.
Denk dat je wel +- 10V zou willen.

Er bestaan trouwens ook bipolaire VCA's.

Zat verder the kijken THAT analog thing kost rond de 500 euro.
Een fancy module kost al zoveel.
En die kun je dus ook aan je modular hangen.

Hier een leuke video.

Oorspronkelijk was het mijn plan om The Analog Thing te kopen. Maar toen werd die ineens veel duurder, en toen ik The Analog Thing bij Willem Twee Studios wilde bekijken was die daar net uitgeleend en (nog) niet terug gebracht. Achteraf was ik met The Analog Thing veel goedkoper uit geweest. Maar aan de andere kant heb ik door zelf naar geschikte Eurorack modules voor een analoge computer te zoeken heel veel geleerd over modular en Eurorack in het bijzonder. Mijn modular is ook gewoon een mooi apparaat. Ik denk niet dat ik The Analog Thing nu nog aanschaf. Met mijn rack kan ik ook al heel veel. En wat er niet mee gaat zal vaak met gratis soft-modulars nog wel kunnen.

Back