Garden of Zen

Dank jullie voor de positieve reakties!

Bij de eerste paar klank klanken verwachte ik een swoele dames stem die me mee zou nemen in een meditatie. Uiteindelijk heeft de rest van je track dit gedaan. Lekker tot rust gekomen!
Ik ben al een tijdje gescheiden dus helaas want ik zou het erg leuk vinden als ik een vrouw zou kennen met een redelijke stem die af en toe wat wil inzingen.
Ik hou ook erg van funky tracks en daar zou een swingende vrouwenstem goed inpassen, misschien dat ik AI 'ns een keer daarvoor ga gebruiken, sommigen zullen daar wel een probleem van maken maar ik zou graag gebruik van een vrouwenstem willen maken.
In ieder geval heb je met deze track even een relaxmoment gehad, top!
ja bij mij. was effe tijdloos hier :)
Dat was precies de bedoeling, lekker toch!
Ik hoorde vandaag bij de doelgroep. Dank, dat was fijn.

En wat heb je de smaak te pakken zeg, de laatste tijd. Gaaf!
Mooi dat je kon relaxen met de track!

Ja, ik ben aardig produktief momenteel en ik heb alweer een idee voor een track dus wie weet komt er weer wat aan.
Het leuke vind ik dat het zo verschillend kan zijn, het is maar net in welke mood ik ben.

Ja, mooi!
Wordt denk ik wel nog veullll mooier als de sound wat meer diepte/3D krijgt of zo. Dat kun je wellicht al eenvoudig doen door wat EQ in Mid sight te doen. :) En wat ruimtelijke reverb met weinig high cutoff.

Ben benieuwd hoe die dan klinkt. Maar mooi muziek al hoor.

Ja, mooi!
Wordt denk ik wel nog veullll mooier als de sound wat meer diepte/3D krijgt of zo. Dat kun je wellicht al eenvoudig doen door wat EQ in Mid sight te doen. :) En wat ruimtelijke reverb met weinig high cutoff.

Ben benieuwd hoe die dan klinkt. Maar mooi muziek al hoor.
Dank je!
EQ zou kunnen ja, ik gebruik het bijna nooit eigenlijk, reverb zit er al op, bedankt voor de tip!

Zen........🌞:peukie:
Gave synthbell
Mooi gedaan hoor :okdan:
Dank je!

Dank je!
EQ zou kunnen ja, ik gebruik het bijna nooit eigenlijk, reverb zit er al op, bedankt voor de tip!

Dank je!
Werk je met ableton? Je kan dan voor 'ms' kiezen op de EQ eight. Dan die op 's' zetten (stereo), en dan 5 tot 8 db boosten rond de 5 tot 8 Mhz of zo. Dan boost je alleen het stereosignaal. Bam, meteen veel meer ademruimte en diepte in je sound en je reverb! Gouden tip! Probeer maar es uut mien jong.

Werk je met ableton?
Ik werk met Ableton ja.
Je kan dan voor 'ms' kiezen op de EQ eight. Dan die op 's' zetten (stereo), en dan 5 tot 8 db boosten rond de 5 tot 8 Mhz of zo. Dan boost je alleen het stereosignaal. Bam, meteen veel meer ademruimte en diepte in je sound en je reverb! Gouden tip!
Probeer maar es uut mien jong.
Mien jong, zozo, ik ben 66 en jij? :D
side (van mid-side / ms)

no biggie, maar da's minder verwarrend (stereo is juist die andere modus)
Oh ja, oeps!

Maar zo kun je het mono en stereoveld iig los van elkaar EQ'en.
Dit komt wel verwarrend over. :? :D
Maar wellicht als ik het voor me zie in Ableton dat het dan meteen een stuk duidelijker is, thanks!

Ik vroeg me als 'ns af hoe sommigen zo'n mooi diep stereoveld krijgen dus dit lijkt me een mooie tip, ga van de week wel 'ns kijken.
Kan best zijn dat ik van de week nog een remix maak van de track met eventueel nog andere sounds hier of daar, de geposte track was ook niet geheel naar m'n zin maar ik ben geen type die keer op keer weer zit te peuteren in een track, mijn tracks komen niet verder dan het forum dus dan ben ik niet zo perfectionistisch, waar sommigen uren zitten te schaven in de mix is het bij mij meestal snel klaar.

Laatst gewijzigd:
Maar wellicht als ik het voor me zie in Ableton dat het dan meteen een stuk duidelijker is, thanks!

Hmm, dat kan nog wat tegenvallen.. zoveel visuele feedback krijg je niet..

In stereo-mode EQ je zoals je dat (waarschijnlijk) gewend bent. Dus je boost of cut een frequentie(-band), over het gehele stereo-beeld.

In mid-side-mode kies je wat je EQ't, en je hebt dan twee keuzes: het midden (alle audio die links en rechts identiek is, oftewel mono én gecentreerd), of de zijkanten (alle overige frequenties, die rechts en links verschillen).

Galm grossiert aan de zijkanten - daarmee creëert het de illusie van ruimtelijkheid, en vandaar dus ook de tip om mid-side te proberen, en dan specifiek de side.

Makes sense? Geef gerust aan

Back