Live inputs in Cubase

Exxon

Ingeburgerd
Ok ik heb die demoversie van cubase SX gedownload en ben er dus wat mee aan het prutsen.

Dit is wat ik wil: mijn hardware synths via de motu 2408 rechtstreeks in SX krijgen, zodat ik de interne fx van Cubase erop kan gebruiken.

Dit is wat er lukt: ik kan iets spelen op de synth, dit komt binnen in SX, en ik kan het perfect opnemen. Ik hoor echter niets. Als ik dan hetgeen ik opgenomen heb, afspeel, dan hoor ik het wel. Maar ik zou dus gewoon willen dat het geluid er doorgaat zonder dat het opgenomen wordt (en dat ik het hoor).

Wat doe ik verkeerd?

bedankt :halleluja

- heb je de juiste output van het audiokanaal geselecteerd?
- heb je het oranje vinkje (met speaker) aangezet?

Origineel geplaatst door Croaton
- heb je de juiste output van het audiokanaal geselecteerd?

Dat denk ik wel, aangezien ik de audiofiles wél hoor op dezelfde track. Staat gewoon op 'Bus 1'.

...
- heb je het oranje vinkje (met speaker) aangezet?

Dit zal ik vanavond eens bekijken als ik thuiskom, misschien is het dat wel dat ik verkeerd doe. Ik hou je op de hoogte. Bedankt alvast hoor.

hmmz dat speakertje staat dus wel degelijk aangevinkt, ik hoor niets. :stupid

is dit eigenlijk wel mogelijk in Cubase? In Logic is het zo geflikt maar met Cubase, amai.

Vreemd, aangezien je geluid hebt bij afspelen is de output routing goed ingesteld. Met speaker aangevinkt moet het dus wel degelijk werken.

gelukt

gelukt

ja tis al in orde :)

Khad bij 'Device setup' en dan VST multitrack 'direct monitoring' aangevinkt staan. Afgevinkt en het werkte.

Beetje stom maar ben wel blij dat het nu ok is. Bedankt voor de hulp allemaal ! :okdan:

Back