Integra 7 Thoman

dorrus

Stamgast
Voor de liefhebbers : Integra 7 korting bij Thomann nu 1218 euro ( komt er een opvolger misschien? )

Die "opvolger" is er al lang.

Je verwacht toch echt geen rack module van Roland meer in 2024+?
Dat nieuws heb ik gemist blijkbaar, welke opvolger in rackvorm bedoel je svp?

Laatst gewijzigd:
Of Jupiter-Xm.
Qua klankopwekking zie ik ACB, ABM en Zencore wel als opvolger van de Super Natural Synth, maar het is uiteraard geen rackmodule.

Of Jupiter-Xm.
Qua klankopwekking zie ik ACB, ABM en Zencore wel als opvolger van de Super Natural Synth, maar het is uiteraard geen rackmodule.
De Jupiter-Xm heeft maar 4 + 1 part, niet 16 zoals de Fantom en hij mist ook een hoop standaard sound packs die je er bij de Fantom wél bij krijgt.

Een nieuw Fantom-rack zou ik fantastisch vinden, want ik kan zo’n Fantom-bakbeest niet kwijt.

De Jupiter-Xm heeft maar 4 + 1 part, niet 16 zoals de Fantom

Ooh ik geef toe dat hij in veel opzichten verschilt, maar het komt qua formaat het dichtst in de buurt van een module.
Ik meen mij te herinneren dat (iemand van) Roland er ooit over sprak als de module met toetsen.

Een Fantom in een rack lijkt mij alleen enigszins werkbaar als het een flinke module met touchscreen wordt zoals de V-Synth XT indertijd, maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Ik heb de Integra-7 indertijd wel overwogen, maar ik zag me zelf geen patches bouwen op dat scherm.
Voor de Super Natural Synth was er weliswaar een editor, maar verder stelde die software editor niet veel voor.
Uiteindelijk is het hier een Jupiter-80 geworden die een uitstekende interface heeft, maar zich wel weer slecht in een rack laat proppen.

Ik vond die Integra editor ook niet geweldig, maar alle moderne Roland zooi werkt best goed met Zenology lijkt me?

Laatst gewijzigd:
Ik ben nog steeds erg tevreden met de Fantom en de JP-X.
Ik houd van de knoppen op de Jupiter en dat werkt prima in combinatie met model als Jupiter en Juno, maar ik moet bekennen dat het maken van Zencore en bijvoorbeeld JD-800 patches op het apparaat zelf niet echt te doen is.
Omdat dat op de Fantom wel goed werkt vullen ze elkaar goed aan, maar inderdaad Zencore is een prima softsynth/editor wat mij betreft.

Back