Death of a Drone [doom/post rock]

SanderSwi

Ouwe rot
nieuwe performance op de osmose Death of a Drone, grotendeels geimproviseerd maar vind em zelf erg goed/lekker zwaar geworden

gewoon een standaart bass gitaar presetje van de osmose maar door verschillende aanslag en presure glide en vervolgens door mijn pedal board toch een erg mooi geluidje geworden, het hoofd geluid komt vooral dankzij de "beer mode" van de empress reverb

Vet geluid en blijft ook een vet apparaat om te zien die osmose. Mooi ding!
zeker! het grootste deel van mijn sound is wel vooral dankzij de effect pedalen heb de osmose hier eigenlijk een beetje als een gitaar gebruikt met een simpel bas gitaar presetje
grote voordeel is dat keys voor mij geen mysterie zijn in tegenstelling tot een gitaar hals :D

mocht iemand interesse hebben in de chain:

osmose preset: Bass distosine ->lichte compressor->3-4sec stereo delay -> low pass filter&bitcrusher distortion op 60% -> empress reverb beer mode "destroyed pad" -> snelle pingpong delay

ik mag dan niet echt gitaar kunnen spelen maar ik had al wel eerder met de bitcrusher+beer mode zitten experimenteren... op mijn gitaar maar je hoort wel dat het redelijk vergelijkbaar is met het drone achtige effect van de beer mode (geen delays/compressie)

Ik vind die onderste vetter en dat je knap speelt voor iemand die zegt niet te kunnen spelen al helemaal!

Ik vind die onderste vetter en dat je knap speelt voor iemand die zegt niet te kunnen spelen al helemaal!
thanks! ik heb 15 jaar geleden wel ooit les gehad dus ik kan het nog een klein beetje hoor :p maar ik sla hier 3-4 noten heel langzaam op de zelfde snaar aan het is niet alsof ik veel doe :D grootste probleem wat ik met een gitaar heb is dat de noten op de hals voor mij totaal geen sense maken

Woah, vet hoor.

Hoewel 't net iets te veel wringt - die tweede starten tijdens de eerste geeft best vette momenten haha..
thanks! en hoe bedoel je precies dat het wringt? het is iig wel bedoelt als "close to the edge"

heb trouwens inmiddels ook een 15min versie gemaakt maar daar moet ik nog wat video materiaal bij maken voordat die gepost wordt

Ik heb veel last van mijn oren, nadat de dokter die vorige donderdag heeft uitgespoten. Muziek wordt dan vaak pijnlijk, dus het kan ook aan mij liggen. Succes alleszins!

Back