This World is a prison!

rvanommen

Ouwe rot
Ik heb aardig wat lol gehad laatst met het maken van het nummer Vile Bayle waarin ik een beetje speelde met het samplen van videogame voice acting.
Dus ik dacht dat doe ik eens dunnetjes opnieuw maar nu met een ander spel (maar wel net zo lekker over de top).
Het was wel heel lastig om hier wat van te maken vanwege het vele achtergrond geluid. mijn taktiek was om voor een deel deze achtergrond herrie in het nummer ook gewoon te gebruiken (bijvoorbeeld door stukjes ervan in een granular synth te gooien en als instrument mee te nemen.

naast het vele knip en plak werk zit er wat motorsynth en wat analog rytm mk II in.
Voor de rest veelal in de box en heel veel ge-experimenteer met multiband compression (geinspireerd door het compressor topic :) )

Ik heb kwa mix ook geprobeert het commentaar op de vorige (Vile Bayle) mee te nemen en iets meer laag op de kick te gooien.
kwa mix was dit vanwege de achtergrond herrie hier en daar best moeilijk, en is ook niet helemaal superclean geworden, maar allemaal onderdeel van het leer en probeer process denk ik dan maar ;)

Ook nog ff op youtube gezet voor de leifhebber:

Laatst gewijzigd:
Een dijk van een plaat! Alles zit perfect in mekaar. De duistere intro geeft een meerwaarde, als je't mij vraagt.
Top!

Gloomy

Netje gedaan en leuk dat je jezelf laat inspireren door je games. Je mix klinkt ook een stuk beter dan je vorige track. Lekker creatief, zo komt het op me over.
Thanks! En bedankt ook weer voor het luisteren.

Grappig dat je de mix beter vind klinken. Ik heb deze compleet anders aangepakt en zat heel veel te spelen met die multiband compressors. Die heb ik naar mijn eigen idee best flink "overdone" en ik kan het effect echt horen (vooral op de lead) en vind het best een beetje slordig klinken, maar het stoorde me ook niet genoeg om er verder aan te sleutelen. Het was wat dat betreft ook maar een experimentje natuurlijk...

Verder is dit de eerste track die ik op de nieuwe speakers (met room correctie/calibratie) gedaan heb (ruimte niet behandeld) werkte wel fijn en vertaalde best aardig heen en weer naar de hoofdtelefoon. En ook de sony bluetooth speaker op werk klinkt ie aardig vergelijkbaar. Mn oude speakers waren best aardig, maar wel ieniemienie... dit was een mega upgrade.

Inspiratie genoeg verder.
In games en in mooie hardware en software synths. Ik ben aardig tevreden met de spullen die ik heb zo en voel totaal geen GAS meer. Al komt er deze week nog wel een octopre dynamic om wat mee te spelen (maar is meer om alles een beetje netter aan te sluiten) en wacht nog op een gr-mega waar ik wel hype voor voel, maar dat word pas FEB25 :( aangezien ik vrij laat was met bestellen). Maar daar ligt het dus ook niet meer aan ... genoeg inspiratie in de tools :)

Verder inspireert dit forum ook vaak wel als het gaat over audio fx of synthesizer technieken.
Ik lees dat graag en draag er ook graag aan bij als ik daartoe in staat ben.

Enige probleem wat ik heb in de studio is tijd... competitie tussen leuke videogames en muziek maken (edit: en oh ja... full time baan ๐Ÿ˜‚ bijna vergeten) zit met een paar vrienden weer eens een beetje world of warcraft te spelen... das funest voor je tijd lol.
Maar inspireert dan weer wel tot muziek (want de voice acting komt uit WoW)

Mooie duistere plaat. Spannende intro.
Hamvraag: hoe ontsnappen we uit deze gevangenis of hebben we allemaal levenslang ?
Geen idee ๐Ÿ˜„

Afgaande op het bron materiaal lijkt het daar wel op. Ze opent namelijk een poort naar het "hiernamaals" na die woorden.

(De woorden komen uit de trailer voor World of Warcraft Shadowlands, die overigens erg goed was, zo worden ze niet meer gemaakt de laatste tijd :))

Thanks! En bedankt ook weer voor het luisteren.

Grappig dat je de mix beter vind klinken. Ik heb deze compleet anders aangepakt en zat heel veel te spelen met die multiband compressors. Die heb ik naar mijn eigen idee best flink "overdone" en ik kan het effect echt horen (vooral op de lead) en vind het best een beetje slordig klinken, maar het stoorde me ook niet genoeg om er verder aan te sleutelen. Het was wat dat betreft ook maar een experimentje natuurlijk...

Verder is dit de eerste track die ik op de nieuwe speakers (met room correctie/calibratie) gedaan heb (ruimte niet behandeld) werkte wel fijn en vertaalde best aardig heen en weer naar de hoofdtelefoon. En ook de sony bluetooth speaker op werk klinkt ie aardig vergelijkbaar. Mn oude speakers waren best aardig, maar wel ieniemienie... dit was een mega upgrade.

Inspiratie genoeg verder.
In games en in mooie hardware en software synths. Ik ben aardig tevreden met de spullen die ik heb zo en voel totaal geen GAS meer. Al komt er deze week nog wel een octopre dynamic om wat mee te spelen (maar is meer om alles een beetje netter aan te sluiten) en wacht nog op een gr-mega waar ik wel hype voor voel, maar dat word pas FEB25 :( aangezien ik vrij laat was met bestellen). Maar daar ligt het dus ook niet meer aan ... genoeg inspiratie in de tools :)

Verder inspireert dit forum ook vaak wel als het gaat over audio fx of synthesizer technieken.
Ik lees dat graag en draag er ook graag aan bij als ik daartoe in staat ben.

Enige probleem wat ik heb in de studio is tijd... competitie tussen leuke videogames en muziek maken (edit: en oh ja... full time baan ๐Ÿ˜‚ bijna vergeten) zit met een paar vrienden weer eens een beetje world of warcraft te spelen... das funest voor je tijd lol.
Maar inspireert dan weer wel tot muziek (want de voice acting komt uit WoW)

Video spelletjes spelen is leuk! Heb de Asus Ally gekocht toen deze net uit was, en is leuk vermaak. Speelt voornamelijk Test Drive Unlimited 1 (lekker cruise op Ohua), Rainbow Six: Vegas, en onlangs GTA V gekocht. Kom van de XBOX 360 en met de instellingen op bijna max, ziet GTA er uit als net echt. Super vet! Doe dit voornamelijk in het weekend, op zondag ochtend. Video spelletjes zitten, als je de juiste speelt, ook vol met voice samples die je goed kunt gebruiken, zoals jij dat al doet. Valt me op dat de kwaliteit van de soundtracked in games ook vrij hoog is.

Moet er wel bij vermelden dat ik de track op de laptop hebt afgespeeld. Deze heeft redelijke goede speakers voor een laptop. In vergelijking met je vorige track kon ik alles goed horen en heeft het meer ruimte in de mix. Misschien idd je nieuwe speakers die hier een rol in hebben gespeeld!

Wat is een GR Mega?

@metatron
Asus ally? Gaaf... zat er toevallig gisteren wat over te lezen. Ik heb zelf een steamdeck en een pocket analogue voor het pocket gamen, maar doe t meest op de ps5 en op een (hele dikke) PC.

En inderdaad.. er is veel hoogwaardige game audio te vinden. Zowel muziek als voice acting... ook heel veel waanzinnig slechte trouwens, maar das misschien ook wel eens leuk om te verbouwen :D

Gr-mega is een (granular/spectral/sampler) synth van nederlandse makelij (van TastyChips). Is de opvolger van de GR1. Is nog maar net uit en er is een flinke rij wachtenden voor mij... dus ik moet tot ergens februari/maart '25 geduld hebben.

Back