House is zo níet mijn ding dat ik geen mening kan geven over de resultaten.
Ik vind AI in veel opzichten interessant, maar niet als 'resultatenmachine'.
Ik ben sowieso niet zo resultaat gedreven in mijn muziek.
Het gaat om de weg erheen en soms verras ik mezelf met wat er dan gebeurt.
Ik ben aan het ontdekken hoe ik AI kan gebruiken in de dingen die ik doe en dat begon met het werken met Midjourney (met dank aan
@Nap ) en in eerste instantie is het dan leuk om mooie plaatjes te genereren, maar dat verveelt me snel.
Voor mijn creatieve uitingen gebruik ik Midjourney vooral om dingen die ik mijn hoofd heb te visualiseren en dat als uitgangspunt of houvast te nemen voor verdere uitwerking.
Op dezelfde manier ben ik nu bezig met het ontdekken en toepassen van AI in muziek.
Zo heb ik met Synplant een aantal geluiden geanalyseerd en het resultaat als uitgangspunt genomen om op een ander instrument in de buurt te komen van de de betreffende klank. De resultaten zijn soms verrassend.
Ook in het gebruik van de AI functies in Logic ben ik zoekende.
Je kunt hele drum en bass tracks laten genereren, maar dat vind ik niet interessant.
Wat ik wel interessant vind is om te luisten wat AI met iets doet en daar mijn voordeel uit te halen.
Dus ik gebruik geen compleet gegenereerde tracks, maar zo'n track kan me wel op ideeën brengen die ik dan weer kan toepassen net zoals het luisteren naar muziek dat kan doen.
Ik zou ook moeite hebben met een AI nummer aanprijzen als 'mijn creatie'.
Een bekende zei dat niemand dat toch weet, dus wat maakt het dan uit?
Dat is niet helemaal waar. IK weet het en daarmee valt of staat alles?