Waarde bepalen verkoop vintage bakken oa 909 808

dextah

Ouwe rot
Er gaan waarschijnlijk wat bakken van mijn partner in crime in de verkoop.. oa een 808 een 909 en een Emu SP1200
We hebben een beetje rondgekeken en zagen op bv Reverb 909's tussen de 6000 en bijna 10.000€ staan

Wat is nou realistisch? Zijn er echt collectors die bijna 10k voor een 909 neerleggen? Snap dat reverb duurder is vanwege die 10% die naar reverb gaat maar 10k voor een 909?
Ik weet wat ik zelf voor een 909 over zou hebben maar hoe bepaal je nou een beetje realistische waarde?

Wat zijn behalve de marktplaats hier natuurlijk :) nog meer goede plekken om eens te kijken voor verkoop?

En wat zijn de ervaringen hier met verkoop aan handelaren zoals turnlab? Die geven zeker een hele lage prijs?

Ik heb hier al een paar maanden een 808 met Kenton MIDI staan voor 6000. Komt geen enkele reactie op, zelfs geen onzinbiedingen. Misschien moet ik maar naar Marktplaats (vooral voor de onzinbiedingen).

Ik denk dat een 808 en 909 voor 4 a 5k verkoopt. Ik zou sowieso geen +5k betalen. Ik heb de mijne samen minder dan 5 jaar geleden gekocht trouwens. Waarmee ik dus niet zeg dat ik 4 a 5 k heb betaald.

Back