Bus Comp Testje

Rutger

Continuous Learning
Tijdje geleden Waves SSL G-Master Buss Compressor gekocht en gebruikt, maar ondanks dat de sound wel bevalt wil ik eigenlijk van Waves plugins af.
Scheelt weer een installer en ik maak toch geen gebruik van WUP.

Nu dus op zoek naar een vervanger met plugins die ik al in mijn bezit heb, zoals Ozone 9, Neutron 4, Supercharger GT, Solid Bus Comp en Softube VCA.
Op zich vind ik de verschillen in het eindresultaat helemaal niet groot, ondanks dat sommige compressors helemaal niet in de markt zijn gezet als bus compressor.
Misschien dat dit aan het genre ligt, early 90's underground house zoals bijv. Quazar, dat het niet veel uitmaakt wat je er overheen gooit omdat er toch wel op veel plekken voor sidechain ducking gebruik wordt gemaakt in de mix.

Heb jij een voorkeur voor een Comp, laat het weten. Oh ja, de droge versie zit er ook tussen.
Zou overigens heel tof zijn als iemand gewoon de juiste compressor aan de juiste letter weet te koppelen :)
Geef ook gewoon aan als je de mix niet goed vindt. Dat maakt het testen van een compressor op een master bus ook niet echt nuttig.

Attachments

• Are You Ready (Comp A).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp B).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp C).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp D).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp E).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp F).mp3
    1,1 MB
  • Are You Ready (Comp G).mp3
    1,1 MB
Gezien jij SSL G-Master Bus Compressor van Waves hebt gebruikt en de sound je wel bevalt, zou ik toch naar deze kijken:

Hij is sinds dinsdag als native uitgekomen. Je kunt een demo ervan downloaden.

In Ableton zit de Glue compressor (gemaakt door Cytomic). Die is ook geïnspireerd op de SSL bus compressor. Ze verkopen hem ook als losse plugin voor andere DAWs. Ik gebruik hem veelvuldig in al mijn tracks. Ik ben verder totaal niet in staat om het verschil tussen bepaalde compressors te horen dus ik sla de challenge even over ;)

Gezien jij SSL G-Master Bus Compressor van Waves hebt gebruikt en de sound je wel bevalt, zou ik toch naar deze kijken:

Hij is sinds dinsdag als native uitgekomen. Je kunt een demo ervan downloaden.
Voor mij iets te prijzig voor een uit de hand gelopen hobby :)
Maar dank voor de tip!

Ik heb de ssl native essential bundle met daarin de bus compressor 2 en channel strip 2.

Die is normaliter veel te duur, maar regelmatig in de aanbieding voor een paar tientjes en vast wel als demo te gebruiken. Wellicht is dat wat voor je.
Die heb ik ook, toen gekocht in de aanbieding voor €27. Zoals Monotron aangeeft, deze komt een paar keer per jaar voorbij als aanbieding.

De SSL Native Bus Compressor 2 had ik op het oog, wetende dat ie voor 29 Euro te krijgen was.
Al eens een demo gedaan, helaas is dat eenmalig. Twijfel nu omdat tools die ik al heb me toch heel erg in de buurt laten komen.
Het fijne alleen van die SSL comps is dat het vaak gewoon dezelfde settings zijn, alleen threshold aanpassen.
Dat is met de meeste andere compressors niet zo.

En die Plugin Alliance versie van SSL Compressor?

Er is nu wel een actie bij hun..

Back