UDO RBN-1 Performance Ribbon Controller

UDO komt met een een ribbon controller die kan worden aangesloten op elk instument met een input voor een expressie pedaal.
Door de magneten die er in verwerkt zijn kan deze gemakkelijk op elk metalen oppervlak worden aangebracht en weer verwijderd.

De prijs is € 253,95 en hij zou vanaf december leverbaar moeten zijn.

RBN-1_2_9e1be858-fbf5-4aa8-99c0-b04ebd34b7c9.jpg

Ik vind dit wel een leuk ding.
Maar echt veel te duur...heb een maandje geleden ofzo zo een ding gemaakt met twee potmeters en een weerstand 😆 gebaseerd op het m-audio expressie pedaal....zo iets moet toch gewoon zelf te maken zijn met een weerstands strip ofzo.

Ja dat kan, maar de meeste Ω stripjes zijn maar +/- 6 cm.
Dat betekent dan ook een lage 'resolutie'.
De RBN-1 die bijna 60cm is heeft dus maar liefst een 10 x hogere 'resolutie'.

Ja dat kan, maar de meeste Ω stripjes zijn maar +/- 6 cm.
Dat betekent dan ook een lage 'resolutie'.
De RBN-1 die bijna 60cm is heeft dus maar liefst een 10 x hogere 'resolutie'.

Daar had ik nog niet naar gekeken...zijn er nergens langere strips te vinden ?

Ik heb de Doepfer met de Eurorack module en dat vind ik een fijne toevoeging.
Deze vind ik toch wel interessant.
Enerzijds het gemak van switchen tussen de instrumenten waarmee je hem gebruikt.
Aan de andere kant kun je er naar ik veronderstel maar één functie mee aansturen en is dat afhankelijk van wat je met een pedaal kunt doen in het betreffende instrument.
Ik wil er eerst weleens wat meer van zien.

De prijs vind ik geen dealbreaker.

hmm moet dus blijbkaar in input voor expressiepedaal. veel synths hebben wel zo'n input, maar dat wil niet zeggen dat je dan gelijk daarmee pitch bends kan doen.

Wat een afzetterij! Voor mijn PC-2 van Kurzweil, ook een duur merk, heb ik minder dan de helft betaald. Maar die past alleen op de Kurzweil PC-3K.

Back