cubase mysterie ...

elektrovolt

compuphonic
ik las in een andere thread iets over een "ignore report filter" bestand,
zit dat bestand ook ergens in cubase SX ?
ik kan het nergens vinden...

in cubase zie ik alleen maar geëmuleerde midi poorten...

als iemand hier meer over weet zou ik dat graag horen.

Jimi :)

Het ingnore portfilter bestand vind je in de midi port enabler directory.
Het enige wat je dus hoeft te doen is het daar uithalen en in de main directory van cubase te zetten (1 niveau omhoog dus als het ware).

Dit alles dus niet in het programma zelf, maar in de Steinberg directory.....uiteraard.

hmm, SX1 ken ik niet zo goed. In SX2 en 3 werkt het iig zoals ik zei en dat heb ik ook maar van quifster geleerd in een andere thread. Ik kan je dus niet verder helpen ben ik bang.

succes.

Vanaf Cubase SX 1.02 and Nuendo 2.01 is de ignorereport filter aanwezig.

doe dit als volgt:
- Ga naar de Cubase SX application folder (meestal C:\programs\steinberg\...) en open de folder "MIDI Port Enabler"
- Verplaats de file "ignoreportfilter" naar de cubase folder (1 directory omhoog dus)
(one directory up)
- Start Cubase SX

nu heb je al je midi porten tot je beschikking.
indien de folder midi port enabler niet aanwezig is dan heb je of een oudere versie of er is iets anders aan de hand.

Dat bestand "ignoreportfilter" is een dummy-bestand van 0 bytes groot. Als je dat bestand niet hebt, kun je ook een willekeurig ander bestandje die naam geven en in de hoofdmap van SX plaatsen. Het moet wel precies deze naam hebben (zonder extensie).

Origineel geplaatst door quifster
Vanaf Cubase SX 1.02 and Nuendo 2.01 is de ignorereport filter aanwezig.

doe dit als volgt:
- Ga naar de Cubase SX application folder (meestal C:\programs\steinberg\...) en open de folder "MIDI Port Enabler"
- Verplaats de file "ignoreportfilter" naar de cubase folder (1 directory omhoog dus)
(one directory up)
- Start Cubase SX

nu heb je al je midi porten tot je beschikking.
indien de folder midi port enabler niet aanwezig is dan heb je of een oudere versie of er is iets anders aan de hand.

vreemd, dan is er bij mij echt iets aan de hand...
ik heb niet eens een folder genaamd 'midi port enabler' en ook geen bestand genaamd
'ignoreportfilter' ...

Dat bestand "ignoreportfilter" is een dummy-bestand van 0 bytes groot. Als je dat bestand niet hebt, kun je ook een willekeurig ander bestandje die naam geven

wat voor bestand dan? ik kan niet zomaar een bestandje ergens vandaan trekken...

Het bestand is 0 bytes groot, dus bevat het geen enkele byte aan informatie. Ergo: de inhoud maakt voor SX niets uit, het gaat erom dat het programma een bestandje met de correcte naam aantreft en dan kun je dus elk willekeurig bestand daarvoor gebruiken. Als je dat niet vertrouwt, kun je ook Notepad starten en zonder dat je verder iets intypt een bestand met de naam "ignoreportfilter" in de juiste directory opslaan.

jep, het werkt !

ik had een groot en vaag probleem, namelijk dat als ik midi uitstuurde ging de midi clock haperen... ds niet de interne clock maar het signaal dat uitgestuurd werd...

eindelijk is dit verholpen :)

Jimi

Back