Through the wall

Tierelantijn

Gibberish
Designer (57).jpeg

Nog een vrolijk muziekje

Attachments

• Through the wall.mp3
    9 MB
Tof idd, mooie geluiden. Een beetje repetitief, maar dat hoort wellicht zo. Succes ermee.
Bedankt, leuk dat je zoveel reageert. Die repititie is normaal niet echt mijn ding, maar het voelde voor mij nu wel goed. Wellicht is dit niet de definiteve mix, ik laat het voor nu even rusten. Ik ben ook met een hoop andere tracks bezig.

Cool! Titel past er goed bij.
Geluidskwaliteit klinkt erg fijn. Alles lekker dik en massief.
Nice muziekje. Kan er eigenlijk niet heel veel meer over zeggen. :)

Heel lekker!
Hoe heb je die achtergrond synth gemaakt die pompt?
En dan niet het pomp effect, maar gewoon het geluid zelf.
Hey Montfrooij, leuk om te lezen!

Ik heb het project even geopend om te kijken wat ik gedaan heb.

Ik denk dat de symth die je bedoeld de Synapse audio legend is, een betrouwbare minimoog simulatie. Ik heb die behoorlijk veel drive en feedback meegegeven. De filter zit vrij ver dicht en wordt geopend met de envelope. Beetje glide. Dan een gemoduleerde pitchshifter eroverheen met een dry/wet van 11% :D... twee lagen distortion, eq voor vervelende frequenties, 2 compressors (vca en 1 met sidechain) nog wat eq dan Tape MELLO fi (aanrader) om het karakter van mellotron tape na te bootsen, nog een laag distortion en dan een tape recorder emulatie. Tussendoor zit ook nog een twee moog ladderfilter die met een stepsequencer enigzins subtiel de cutoff stuurt.

Hey Montfrooij, leuk om te lezen!

Ik heb het project even geopend om te kijken wat ik gedaan heb.

Ik denk dat de symth die je bedoeld de Synapse audio legend is, een betrouwbare minimoog simulatie. Ik heb die behoorlijk veel drive en feedback meegegeven. De filter zit vrij ver dicht en wordt geopend met de envelope. Beetje glide. Dan een gemoduleerde pitchshifter eroverheen met een dry/wet van 11% :D... twee lagen distortion, eq voor vervelende frequenties, 2 compressors (vca en 1 met sidechain) nog wat eq dan Tape MELLO fi (aanrader) om het karakter van mellotron tape na te bootsen, nog een laag distortion en dan een tape recorder emulatie. Tussendoor zit ook nog een twee moog ladderfilter die met een stepsequencer enigzins subtiel de cutoff stuurt.
Zo.
Dat is een compleet antwoord en beter dan 'preset x van vst y' :)
Precies wat ik dus niet meer kan nu ik voornamelijk met harde waren werk.
Maar ik wil wel weer meer met de DAW gaan doen (en Tape Mello fi heb ik, van Arturia toch?)
Gaaf gedaan!

Back