Mijn Modular Synth en Oxi seq gestolen tijdens ADE

estroe

Ingeburgerd
Beste community,

Afgelopen donderdag tijdens ADE is mijn modulaire synth gestolen uit mijn auto die geparkeerd stond in de P+R RAI. Er is waarschijnlijk een bende actief geweest die artiesten en dj's is gevolgd naar hun auto. Dat wordt nu onderzocht. Ik ben er kapot van; het is natuurlijk 'maar materieel' maar ik heb alles zorgvuldig en met veel liefde opgebouwd en ben sinds de zomer begonnen met optreden. Ik was vrij last minute gevraagd om workshops te geven tijdens ADE en het tijdelijk in mijn auto laten (kofferbak met hoedenplank dicht natuurlijk) leek een handige oplossing. Ik parkeer daar vaak en het voelt veilig, ook ging ik er vanuit dat er camerabewaking zou zijn. Niet dus. Naief van mij, ik weet het. Zouden jullie mij willen helpen met opletten of onderstaande modules in batches verkocht gaan worden hier?

Dit is mijn case: Next up

Dit is een GoFundMe opgezet door mijn lieve vriend Raaf: https://www.gofundme.com/f/help-esther-rebuild-her-modular-after-devastating-theft

En dit is de gear list:
Mutable Instruments - Plaits (Macro-oscillator)
Happy Nerding - FX Aid Pro (Multi-effects processor)
ALM Busy Circuits - Pamela's PRO Workout (Clock & function generator)
Klavis - Logica XT (Logic and clock processor)
Klavis - Quadigy (Quad envelope generator)
MoMo - Cara (Random sampler)
Magerit - Lanākaea (Sound source with clusters and orbits)
Qu-Bit - Nebulae v2 (Granular sampler)
Shakmat Modular - Dual Dagger (Stereo filter)
Plum Audio - ADVA (Dual analog oscillator)
Happy Nerding - DVCA (Dual VCA)
Intellijel - Quadrat 1U
Intellijel - Mixer 1U
Doepfer LFO
WMD - Fracture (Percussion module)
Neuzeit Instruments - Warp (Complex oscillator)
Neuzeit Instruments - Warp Ex (Expander for Warp)
Doepfer mult (Passive attenuator)
Oxi One - Pipe
Nano Modules - Performance Mixer (Modular performance mixer)
Noise Engineering - Desmodus Versio (Reverb)
Qu-Bit - Nautilus (Stereo spectral delay)
Intellijel 7 U case
Intellijel Gig bag

OXI One Sequencer
Pioneer koptelefoon.

Bedankt voor jullie hulp,
Groetjes,
Esther

dea41050-c816-4035-b5a5-804332c7dca4.JPG

Oei, da's shit zeg.
Nou maar hopen dat je wat spullen weet te achterhalen.
Ik keek even maar op de site van de consumentenbond staat dat diefstal uit je auto gedekt kan worden door je inboedelverzekering dus misschien dat je enigzins wordt vergoedt al is het afwachten hoeveel je dan krijgt, Auto-inbraak: vergoeding autoverzekering l Consumentenbond.
In ieder geval sterkte met de situatie.

Laatst gewijzigd:
Heftig en zwaar balen. :( Ik denk dat iedereen hier met je meeleeft en de komende tijd gaat opletten wat op de markt komt aan spullen. Sterkte!

En komt dus meer voor:

Sterkte, ik hoop voor je dat de spullen nog opduiken. Het idee dat criminelen bewust artiesten volgen is ook om woest op te worden.

Beroerd! Dat zijn geen kruimeldieven geweest, hopelijk is het te achterhalen wie hierachter gezeten hebben. Staat er niets verdachts op foto's van bezoekers?

Beroerd! Dat zijn geen kruimeldieven geweest, hopelijk is het te achterhalen wie hierachter gezeten hebben. Staat er niets verdachts op foto's van bezoekers?
Bedoel je bezoekers van de workshops die ik gaf of van de ADE bezoekers in het algemeen? Want dat laatste en trouwens ook dat eerste is vermoedelijk moeilijk te checken.

Bedoel je bezoekers van de workshops die ik gaf of van de ADE bezoekers in het algemeen? Want dat laatste en trouwens ook dat eerste is vermoedelijk moeilijk te checken.

Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje rond om allerhande zaken te fotograferen, zeker op festivals! Aangezien er kennelijk heel veel gestolen is moeten de dieven er aardig druk mee zijn geweest om al die gestolen waar af te voeren. De kans is dus groot dat delen van die operatie ook (onbedoeld) door bezoekers op foto's (of filmpjes) zijn vastgelegd. Je kunt daar zelf op het internet naar zoeken (mensen zetten sowieso al veel op het net) of je kunt op internet vragen of mensen iets verdachts gezien hebben en daar foto's of filmpjes van willen delen. Dat laatste mogelijk samen met andere gedupeerden.

mooi kl*ten … hopen dat je ze ergens tegenkomt.
Misschien al bekend: maar je kan een zoekopdracht aanmaken op Marktplaats. Je krijgt dan een melding als iets aangeboden wordt wat voldoet aan de zoekopdracht

Tegenwoordig loopt iedereen met een mobieltje rond om allerhande zaken te fotograferen, zeker op festivals! Aangezien er kennelijk heel veel gestolen is moeten de dieven er aardig druk mee zijn geweest om al die gestolen waar af te voeren. De kans is dus groot dat delen van die operatie ook (onbedoeld) door bezoekers op foto's (of filmpjes) zijn vastgelegd. Je kunt daar zelf op het internet naar zoeken (mensen zetten sowieso al veel op het net) of je kunt op internet vragen of mensen iets verdachts gezien hebben en daar foto's of filmpjes van willen delen. Dat laatste mogelijk samen met andere gedupeerden.
En dan? Politie gaat echt helemaal niets doen hoor.......
Hopelijk de de verzekering het.
Sterkte want ik kan me voorstellen dat je woedend bent op dit soort smerige
kakkerlakken.

En dan? Politie gaat echt helemaal niets doen hoor.......
Hopelijk de de verzekering het.
Sterkte want ik kan me voorstellen dat je woedend bent op dit soort smerige
kakkerlakken.

Dit waren naar ik begrepen heb geen kruimeldieven. Het gaat hier niet om een ordinaire fietsendiefstal...

Een tracker is in kostbare apparatuur wel een idee ja.
Overigens zul je apart verzekerd moeten zijn voor dit soort zaken en dat kost minder dan je denkt.
Een aanradertje is Centraal Beheer (nee geen aandelen maar wel supergoede meedenkende ervaringen, echt geweldig)
Je standaard inboedelverzekering vergoed maximaal 500 euro, weet je dat ook weer.

Dit spul is trouwens waarschijnlijk al afgevoerd naar het oostblok waar het gedemonteerd wordt en in losse units verkocht.

maak zelf zoekopdrachten naar de modules op bv Marktplaats.
als je een hit krijgt check dan de rest van het aanbod van de verkoper.

Politie
Tsja, die zijn te druk met het verjagen van mensen die plezier hebben op een carmeeting, das pas zware crimaliteit

Leuk zo'n tracker maar dan zie je je spulletjes naar het Oostblok rijden. En dan?
Dan zou ik daar heen moeten ;-), en dan ja dan ga ik niet alleen, Maar toch mooi klote dat die set verdwenen is. Je zou zeggen dat zn kast moeilijk verkoopbaar is, is niche market. Maatje van zn Jd-800 was ook verdwenen met veel aparte schade en die is ook nooit meer gezien online.

Dan zou ik daar heen moeten
Doe dat niet, absoluut niet.
Hou er rekening mee dat dit soort lui een andere kijk op geweld en mensenlevens heeft.
Of je moet graag een 9mm'tje willen koppen.

Maar je weet dan waar je spullen zijn, een paar uur, dan weet je waar je tracker is en de rest is dan al met de muziek mee naar Gouda.

Je zou eventueel navraag kunnen doen of daar camera's ergens staan en misschien dat er beelden zijn?
Behalve als bewijsmateriaal voor de aangifte kan het ook van pas komen bij de verzekeringsmaatschappij.

Naar verhaal. Kans dat je het terugkrijgt is niet groot waarschijnlijk, hopelijk dat de verzekering wat kan betekenen.

Back