Rhodes MK1 met vibrato

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze đŸ˜ŗ
Heeft er iemand zo een?
Ik heb er onlangs zo een gekocht maar heb geen idee waar die uitgangen voor dienen...
De XLR is een 18V DC ingang.
De rest heb ik geen idee van.
Ik sta nu niet meteen te springen om mijn preamp ingang op te blazen...
Enkele foto's te ondersteuning :D
De laatste foto is van mijn "gewone" Rhodes.
De Input is in feite de output naar de preamp input 🙄

Cheers,
Exo. :mega:

1000017333.jpg

1000017334.jpg

1000017335.jpg

Ik denk dat bijna niemand er zo ÊÊn heeft als jij, want deze ziet er flink zelfgeknutseld uit ;).

De twee linker draainknoppen zijn de originele Tone- en Volume knoppen de van Mk1. De rechtermodule is van een Rhodes Mk1 Suitcase, en het lijkt erop dat deze later is toegevoegd. Dan de 3 jacks links: 1 van deze is de originele output (de Stage modellen hebben normaal 1 output); ik vermoed dat de twee extra jacks aparte uitgangen zijn voor het laag en het hoog om via aparte preamps/gitaar amps uit te sturen.

Kun je eens een foto maken van de gehele casing? Ik vermoed dat je een Stage-model hebt (de suitcase is met de boxen eronder gebouwd, maar dan hoort de module niet zover naar rechts te zitten als bij jou op de foto).

Dit lijkt dus echt op een DIY klus, dus niet goed te voorspellen wat het echt doet zonder de electronische schakelingen verder te onderzoeken. Mocht je overwegen om 'm te restaureren/repareren dan zou je eens contact kunnen opnemen met Gandert van vintageinstrumentservice.nl want ik denk dat hij wel kan uitzoeken hoe dit precies in elkaar steekt.

Thanks!
Nu je het zegt! Deze Rhodes heeft vroeger nogal op tournee geweest en de eigenaar was het beu om met de klankkasten te sleuren.
Hij heeft er later.... 2 konijnenhokken van gemaakt đŸ˜ŗ.
De ombouw is gebeurd eind jaren 80.
Ik plaats vanavond nog enkele detailfoto's 🙂

Cheers,
Exo. :mega:

Moeilijk...

Je zou de power input moeten vinden.
Je zei eerder dat de XLR een 18VDC input is. hoe weet je dat?

Oooh op die fiets.

Dan zou ik hem eens aandoen.

Lijkt mij dat het een stereo tremelo is.

ik had er allang een kabel in geprikt.

Maar voor de zekerheid kun je met een scope of zo kijken of er geen 100000V uit komt.

Die vibrato/tremolo module lijkt de originele van een Suitaces model. Heb je al eens op internet opgezocht wat de Accessory jacks doen? Ik vermoed dat dit insert jacks zijn, en dat zou dan verklaren dat de oorspronkelijke Volume pot output is aansloten via deze jacks naar de vibrato module. Wat FlyWeight zegt snijdt ook hout; de twee nieuwe jacks links kunnen inderdaad samen een stereo output zijn.

Back