midas probleem

rob70

Nieuwkomer
nze midas m32 heeft een defecte usb-poort bovenop het voorpaneel

we gebruiken de poort voor snelle opnames, updates en opslaan van scènes

wij kunnen de mixer niet missen voor reparatie dus mijn vraag:

is er een eenvoudige manier om dit probleem te omzeilen? Bijvoorbeeld door op de een of andere manier de usb-poort aan de achterkant te gebruiken
, met een slimme kabel of met een actieve usb-hub?

Bedankt

Attachments

• BQ4.jpg
    BQ4.jpg
    118,3 KB · Bekeken: 163
  • M32_P0B3I_Rear_XL.png
    M32_P0B3I_Rear_XL.png
    359,8 KB · Bekeken: 141
Niet de meest goedkope oplosing maar er is zo een aparte insteekkaart voor, die naast USB 2 x SD card slots heeft.

dank je!
hebben die extra usb slots precies dezelfde functie als de poort op het frontpaneel, met andere woorden, kunnen we daar een stickje in steken voor een save van de scenes of een snelle opname of update?

Heb je al in de manual gekeken vwb de achteraansluiting? En heb je Midas al gemaild voor evt reparatie? De poort aan de achterkant is van het B-type, dit is vaak specifiek om een communicatieverbinding op te zetten met een ander actief apparaat. Deze zal dan (waarschijnlijk) niet voor jou doeleinde gebruikt kunnen worden.

Ik ging ook even voorbij aan de installatie van de DN kaart. Hiervoor heb je hoe dan ook USB B nodig.. wel balen als die het niet doet.

krijg nu het advies een actieve hub aan te sluiten op de b poort aan de achterkant...gaat dat wel werken dan denken jullie?

dank je; die audio gaat wel lukken maar de backups van de scenes en de updates is dan nog een dingetje
ik lees in een ander forum om het m32 edit programma op mijn laptop te gebruiken voor die dingen en dan over ethernet
hebben jullie daarmisschien ervaring mee via die achterpoort?

Mijn behringer x32 hangt via utp aan mijn computer en dan kan ik via x32 edit ook de scenes enzo opslaan en terug zetten. Zal met de Midas wel het zelfde werken.

Back