Waarom haat korg Aftertouch ?

Misschien beter geen aftertouch en wel een lekker spelend keybed dan een goedkope niet goed werkende vlees noch vis variant. Een echt goed doseerbare aftertouch waarbij je niet 'door het behuizing heen hoeft te duwen' kost misschien gewoon meer dan we denken om te implementeren en integreren in zo'n ontwerp. En per slot van rekening is het gebrek aan aftertouch (of velocity) geen belemmering gebleken voor gewildheid en prijzen van vintage synths van jupiters tot junos tot korg monos en polys.

Welllll, de UB-XA heeft toch poly AT

Is de Prologue 16 niet top of the range ?

Een AT mono channel strip zal hooguit €10 aan de productiekosten toevoegen.
1 enkele strip voor herstelleng kost €40

Yes maar volgens mij is dat niet een premium keybed. TECHNOLOGY | medeli hk

Nee kwa prijsklasse is de Prologue niet top of the range. Kwa sound wel :)

Maar ja idd zo een aftertouch strip ook niet zo duur...

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik vind de hele verwachting te hoog voor wat je betaald. Ookal zitten er toetsen op de doelgroep is meer twee vingers en sequencen gok ik. Zelf vind ik dit model wel interessant maar ik koop liever een module 19” of eurorack. En wie weet komt er ooit nog een doepfer 88. Maargoed ik heb ook maar een 14m2 kamertje.

Edit ik zie nu dat ie 1000,- kost.. ik had 700,- in m’n hoofd.. mmm

Iemand die over een 2 vingersysteem en sequencer beschikt lijkt mij geen bewuste doelgroep voor een 8 of meerstemmige poly synth. Dat is echt iets voor de toetsenisten die graag met 2 handen spelen :P

Een piano en orgel hebben ook geen aftertouch toch kunnen deze instrumenten nog steeds expressief en dynamisch worden bespeelt.

Maar ook ik kan er naast zitten hoor! :koffie:

IMG_6034.jpeg

😂

En per slot van rekening is het gebrek aan aftertouch (of velocity) geen belemmering gebleken voor gewildheid en prijzen van vintage synths van jupiters tot junos tot korg monos en polys.
Dat vintage synths gewild zijn, betekent niet dat iedereen ze wil hebben. Ik heb liever een moderne synth met de nieuwste technologie en veel meer mogelijkheden dan een vintage synth. En ik zal vast niet de enige zijn die er zo over denkt. Ik heb liever een Polybrute 12 (Noir - dus daar wacht ik nog op) dan een Jupiter-6, ondanks dat de Jupiter-6 qua sound wel precies is waar ik van houd.

Hahaha dat kan ik op alles toepassen wat ik doe en zeg :)

Hmm als de sound precies is wat je nodig hebt is er best kans dat er een moderne variant is die ook zo klinkt.
Zo houd ik van de Pro One en doe het met 2 Pioneer AS-1's.
Sinds de AS-1 is een 1 voice Prophet 6 met ballen moest ik die ook hebben.

Wist trouwens niet dat mijn Prophet 6 bijna zo dicht als een Jupiter 6 klinkt.
Eerlijk vind ik de Prophet 6 op 37:00 beter klinken.

Trouwens de Jup6 heeft ook geen aftertouch

Tof u-buis filpje, had het nog niet gezien.

Voor mij toch 100% de jupiter 6 in dit geval.

Geen aftertouch of velocity op de jup6 maar op de een of andere manier stoor ik me daar niet aan omdat ik accepteer dat het een vintage synth is.

In een moderne synth verwacht ik alle basics aanwezig, dus ook AT, dat is een basic feature IMO.

Back