Polyend Synth: Multi-engine Polyphonic Synthesizer

Polyend-Synth-1.jpg

Polyend brengt een synth uit.

8 synth engines (oa VA, WT, 303/101 Acid stijl, granular,phase distortion en physical modelling) en 3 effect engines (Modulatie, delay en reverb).

3 part multi timbraal inclusief arpeggiator of sequencer.

8 stemmen polyfoon met uitzonderingen, namelijk minder voor physical moddeling (4+) en meer voor granular.

Polyfone aftertouch

Gaat voor 499 dollar. Euro prijs mij onbekend.

Bron: Polyend website en Sonicstate

Last edited by a moderator:
Ben eigenlijk best nieuwsgierig of er mensen zijn die een polyend synth in bezit hebben en hoe deze synth bevalt.
Op youtube zie ik alleen maar positieve filmpjes, Gas is sterk op het ogenblik, maar zit ook te gluren naar een play+ . Best moeilijk.
Misschien is er iemand die ze beide heeft gehad en daar een oordeel over heeft.

Ben eigenlijk best nieuwsgierig of er mensen zijn die een polyend synth in bezit hebben en hoe deze synth bevalt.
Op youtube zie ik alleen maar positieve filmpjes, Gas is sterk op het ogenblik, maar zit ook te gluren naar een play+ . Best moeilijk.
Misschien is er iemand die ze beide heeft gehad en daar een oordeel over heeft.
Ik ben ook geïnteresseerd. Met name ook het volgende:

1. Is het ding vooral geschikt voor loopjes, of werkt het ook fijn voor arrangementen
2. Zijn die arrangementen ook makkelijk inzetbaar als midi of als midi controller voor andere soft/hw synths?

Ik ben vooral geïnteresseerd in het ding als een soort schetsboek, meer dan als een studio aanvulling.

Best jammer, want met een synth met juist zoveel specs, heb je de geluiden zelf in de hand en kan je er een aardige twist aan geven.
Geluid is dan één ding, maar het plezier wat een instrument geeft is voor mij nog belangrijker....en deze is echt heeeel leuk om mee te rommelen.. ik ben geen toetsenist, en dan is dit instrument echt een verademing,
Heb nu ook de play+ ernaast gezet , voor mij is het een top combo. ( Maar heb ze pas twee weken en zit nog volop in de manuals).

Back