Polyend Synth: Multi-engine Polyphonic Synthesizer

Polyend-Synth-1.jpg

Polyend brengt een synth uit.

8 synth engines (oa VA, WT, 303/101 Acid stijl, granular,phase distortion en physical modelling) en 3 effect engines (Modulatie, delay en reverb).

3 part multi timbraal inclusief arpeggiator of sequencer.

8 stemmen polyfoon met uitzonderingen, namelijk minder voor physical moddeling (4+) en meer voor granular.

Polyfone aftertouch

Gaat voor 499 dollar. Euro prijs mij onbekend.

Bron: Polyend website en Sonicstate

Last edited by a moderator:
Kwam een nieuwe Polyend tegen ,,de Polyend Synth.
Een soort polyend play + , maar dan alleen met synth engine's.
1000022333.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ja tof hoor. Blijkbaar ook polyfone aftertouch. Ik zag ook wat voorbeelden met drums, ben wel benieuwd hoe dat zit? Is dat bv een kick drum patch gemaakt met een VA engine of zitten er samples oid in voor drums?

Maximaal 8 voices, verdeeld over 3 synths is wel een beetje jammer.
De sequencer schijnt weinig voor te stellen., terwijl polyend juist bekend staat om de sequencers.
Prijs rond de 500 euro.
Ik ben nog niet echt enthousiast.

Las dat de Play+ een nieuwe firmware update heeft gekregen. Heeft er een percussie synthesizer bijgekregen. Ze zitten daar niet stil :P

Screenshot_20241112_221850_Chrome.jpg

Wat ik jammer vind is dat er maar 1 stereo ouput is. Ik vraag me af of de scenes die je kan maken met 3 synth engines wel geexporteerd kunnen worden als 3 audio files? Ik vond geen info op de website. Hoe zitbdat met de Play+?

Het lijkt alsof Polyend veel technieken/synths van de Play+ en Tracker+ weer heeft hergebruikt in deze synth.
Wel slim, en kan ze geen ongelijk geven.
Ik kan het wel waarderen dat zij het net weer ietsje anders doen, bijvoorbeeld pads in plaats van keys.
Neemt wat minder plaats in. Het sequensen kan altijd nog via een externe syquencer.
Mogelijk is dit ook een leuke midi controller i.p.v. een Novation Launchpad oid.

Ik ook niet.
Klinks nogal plat, dood.
Maar als je als een malle kan moduleren zou je er vast wel mooie dingen mee kan maken.

Ik vind het er strak en fraai uitzien, maar daar is voor mij dan ook alles mee gezegd.
Als sequencer kan ik mij nog iets voorstellen bij de interface, maar bij een synthesizer al een stuk minder.
Ik kan zelf niets met zo'n plaat met pads.
Verder hoor ik niet echt zaken die uniek zijn en ik persé zou willen kunnen.

Ik vind het er echt mooi uitzien en heb een zwak voor gekleurde lichtjes, maar dat rechtvaardigt voor mij geen aankoop in dit geval.

Mij lijkt de interactie tussen de drie parts wel interessant. Als je dit dan kan gebruiken als midi generator voor externe synths, dan zou het best leuk kunnen zijn. Heb al wat leuke voorbeelden gezien. De synth engines zelf vind ik (nog) niet zo overtuigend. Neem dan een voorbeeld aan de Digitone 2. Die klinkt echt goed naar mijn mening en daar kan je heel veel kanten mee op. Is ook wel 2x de prijs van deze. We shall see.

Ik vind het concept wel interessant, maar vind m nog niet zo overtuigend klinken. Dit soort klankbronnen doet het wel goed op wat meer bijzondere/uitstekende fx. Die FX zouden ze gewoon enorm speciaal moeten laten klinken (ala strymon, eventide, source audio, etc.) De klanken van digitale bronnen (waveteble, granular e.d.) komen dan tot leven. Ik zou sowieso een fx gedreven synth met meerdere parts wel interessant vinden. Dat bestaat niet echt of wel? (are you listening Elektron?)

Lijkt me een leuk ding voor live optredens.

Back