Gezocht: Spanning

coinoperator

Gevorderd Kakofonist
in de ban
Ja oke...
Nou niet lachen.

De situatie: (alles Doepfer)
Sequencer 155 en controller 154

Ik wil remote de sequencer starten en stoppen
Dat kan simpel met een patchkabeltje op de remote start en stop inputs van de 154
Die naar een switch unit die een spanninkje naar start of stop stuurt.
Maar...
En nou komt het:
Waar haal ik dat spanninkje vandaan?
Ik heb nu even een LFO misbruikt om iets de switch in te hoesten en dat werkt allemaal prima.
Maar waar haal ik gewoon een DC spanning vandaan?

wil je hem niet aan midi syncen.

bv met een Doepfer midi cv sync a-190

die heeft een clock, run en rest output.

run is high wanneer je start. en reset is high wanneer je stopt.

Er bestaan modules die een instelbare DC-spanning leveren en andere die het uitgangssignaal een instelbare offset meegeven. Ik heb zelf de A*B+C en de Dual Atenuverter van Befaco.

Thanks,
@flyweight
Het moet, voorlopig althans, gewoon een spanninkje zijn.
Ik heb trouwens die 190-4 daar zit dat ook allemaal op volgens mij

Net ff die handleiding zitten lezen van die 190
dat is wel zeer interessant als het spul straks aan de toetsen komt te hangen.
zo maak je dan een arpegiator toch?

Laatst gewijzigd:
Heb je geen modules die +5V uit geven?

Arpeggio's? ja dat zal kunnnen dan ipv start de gate op de run als je wilt dat de seq elke toets aanslag opnieuw begint.

Op MP staat een Voltio.
Wel veel geld voor erg weinig.

Ik kan natuurlijk ook een 5 volt outputje maken op een blind paneeltje (heel laag afgezekerd)
Of een USB A naar 3,5mm kabeltje vanaf de 183-9

Bijna alles van Doepfer en op modulargrid hebben ze bijna niets van Doepfer
Ik heb even gekeken en tel er al 240 die op dit moment nog door Doepfer worden verkocht. De discontued modules heb ik maar even buiten beschouwing gelaten. Dus ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel? Als ik even naar setups van andere gebruikers kijk dan zie ik bijvoorbeeld een standaard setup als deze staan:

1731672924662.png

Ik heb even gekeken en tel er al 240 die op dit moment nog door Doepfer worden verkocht. De discontued modules heb ik maar even buiten beschouwing gelaten. Dus ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel? Als ik even naar setups van andere gebruikers kijk dan zie ik bijvoorbeeld een standaard setup als deze staan:
Oh dat, ja ik heb er wel een account maar doe er niets mee.
Ik heb een flink groot rack gebouwd en vervolgens een lading modules en ik ben aan het experimenteren.
Er komt al geluid uit :dubbel:

maar zoals je ziet zijn er hier en daar wat dingen die ik niet snap.

maar zoals je ziet zijn er hier en daar wat dingen die ik niet snap.
Oplossingen of manieren hoe iets aan te pakken zijn m.b.t. Eurorack nou eenmaal makkelijker te geven als je een plaatje of foto hebt van de modules in je systeem. Een lijstje met modules zou ook al helpen, maar dat is wat onhandiger omdat mensen dan eerst de handleidingen of beschrijvingen van die modules door moeten gaan spitten. Ik heb zelf geen Doepfer modules maar dat maakt niet uit; van veel zijn in 1 oogopslag wel de functionaliteit in te schatten.

Wie weet is mijn suggestie onzinnig en daarom nog ongemoeid gelaten - laat gerust weten. Maar denk zelf dat TS precies zoiets zoekt. Of een DIY-versie daarvan.
Ik interpreteerde het niet zo dat de TS op zoek was naar een nieuwe module, maar meer naar een methodiek. Vandaar dat ik het eerder daar in zocht.

Wie weet is mijn suggestie onzinnig en daarom nog ongemoeid gelaten - laat gerust weten. Maar denk zelf dat TS precies zoiets zoekt. Of een DIY-versie daarvan.
Nee heb ik wel bekeken, zou evt ook kunnen maar met al die modules die ik al heb moet er toch ergens 5v uit te halen zijn.

ik zal zo even foto's maken.

Even snel de foto’s op mobiel bekeken, de foto’s zijn voor de kleine modules soms net wat te wazig. Maar ik zie iig een precision adder zitten, daar kun je zeker een continue DC signaal mee genereren.

Gebruik (hoe raar misschien ook)de doepfer a-136 distortion/waveshaper eens. Weet niet exact hoe ik mn jumpers heb staan, maar daar krijg ik wel een dc vaste spanning uit de output zonder verder iets te patchen. Gebruik dit zelf weleens als steady cv voltage bron.

Back