Collector Current - Make The Humming Stop

Lekker analoog geluid (toch?). Halverwege de track ging mn subwoofer ineens los. Mooie spacey Aphex-Twin vibes in de hogere synths aan het einde. Ik mis nog wel wat wat gelaagdheid in de percussie. Ander verbeterpunt: Aan het begin (rond 0:20) zitten twee (mid)bassynths elkaar in de weg qua frequenties.

Bedankt voor je reactie! Er zit veel analoog in maar ook een R-8M, DX7 en Nord Rack 2.

Ik mis nog wel wat wat gelaagdheid in de percussie.
Ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt. Kan je dat toelichten?

Bedankt voor je reactie! Er zit veel analoog in maar ook een R-8M, DX7 en Nord Rack 2.

Ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt. Kan je dat toelichten?
Ik bedoel dat alle percussie-elementen die nu in de track zitten echt op de voorgrond aanwezig zijn. Het kan een stuk rijker/gelaagder worden met geluiden die meer op de achtergrond aanwezig zijn en bijdragen aan de groove. Dit kan ook een stijlkeuze zijn natuurlijk ,maar ik vind het persoonlijk nog wat kaal in de huidige versie.

• Duimpje
Duimpjes: jvq
Leuke track met een mooie progressie met dat middendeel van pakweg een minuutje waar het wat ingetogener wordt en goede afbouw verder.
Zoals @Synthmeon zegt; je kan het allemaal volstoppen maar ik vind zelf juist de balans tussen wat drukker en relaxed wel oké, ieder z'n smaak natuurlijk.

Nice!
Ik zou zelf de bas synth ietsie zachter zetten, vooral in het middelste deel (jaja, zelfs een bassist kan de bas teveel vinden....)
Verder een lekkere track.

Back