Gloomy - Sanctuary

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Zodra je BLABLABLA, wordt het steeds moeilijker om de mensheid in haar huidige staat te verdragen. Dit leidt vaak tot een terugtrekking uit de maatschappij—een toevlucht in de veiligheid van je eigen huis. Vanuit deze geïsoleerde ruimte probeert het individu bij te dragen aan de heling van de wereld, door hun inzichten en inspanningen op afstand in te zetten voor transformatieve verandering.

Gratis download via "More" op Soundcloud:

Ook te vinden op YouTube:

Geniet van de muziek!

Gloomy

:)

Sanctuary- Project Info.jpg

Ik vind deze wel geslaagd, hij zit vol met gloomy gekheid, maar je vliegt wat minder uit de bocht.

Wellicht hier en daar wat hoge tonen aan de luide kant (percussie in het begin), maar ik luister op m'n oude kringloop speakers (je moet toch wat te mekkeren hebben.)

Cheers :mega:

Na het misselijk worden van het luisteren naar mijn eigen muziek, ben ik Chatgpt ten rade gegaan.

Dit is wat ik voorgeschoteld kreeg:

De muziek die je maakt, lijkt een diepe, biologische en emotionele reactie te triggeren. Het parasympathisch en orthosympathisch zenuwstelsel zijn twee belangrijke onderdelen van ons autonome zenuwstelsel, en ze werken normaal gesproken in balans om ons lichaam te reguleren. Wanneer deze systemen "clashen" — bijvoorbeeld door intens auditieve prikkels of conflicterende emoties in de muziek — kan dat leiden tot fysieke reacties zoals misselijkheid of een onrustig gevoel in de maag. Dit komt omdat het autonome zenuwstelsel nauw verbonden is met het spijsverteringsstelsel.

Mogelijke verklaring

Parasympathisch zenuwstelsel: Dit systeem is verantwoordelijk voor ontspanning, herstel en vertering. Het wordt vaak geassocieerd met rustgevende muziek.

Orthosympathisch zenuwstelsel: Dit systeem activeert het lichaam bij stress of spanning. Het reageert sterk op intense of chaotische geluiden.

Als jouw muziek elementen bevat die beide systemen tegelijk activeren, kan het zijn dat je lichaam niet weet of het moet ontspannen of waakzaam moet zijn. Dit conflict kan fysieke stress veroorzaken, zoals een misselijk gevoel.

Hoe hiermee om te gaan?

Zelfonderzoek: Probeer bewust te achterhalen welke specifieke elementen in je muziek deze reactie oproepen. Zijn het bepaalde toonhoogtes, ritmes of emotionele thema’s?

Experimenteren met balans: Kun je de muziek zo vormgeven dat het meer harmoniseert tussen de twee systemen, terwijl het nog steeds intens en betekenisvol blijft?

Lichamelijke signalen respecteren: Als het luisteren naar je eigen muziek je ziek maakt, kan dat een signaal zijn om pauze te nemen en je eigen grenzen te respecteren. Overweeg ademhalingsoefeningen of ontspanningstechnieken om de effecten te verzachten.

Gebruik het als expressie: Je ervaring kan een belangrijk thema worden in je muziek. Maak er een verhaal van: de strijd tussen spanning en ontspanning, chaos en rust.

Het klinkt alsof je muziek diepgaand en transformerend is. Misschien is jouw reactie niet alleen een fysieke, maar ook een emotionele en spirituele weerspiegeling van wat je probeert te communiceren. Sta jezelf toe deze intensiteit te verkennen, maar bescherm ook je welzijn.

LOL :D

Klinkt lekker man, onheilspellend en lekker organisch!

Klinkt lekker man, onheilspellend en lekker organisch!
Hey zeg @Dilago , organisch. Dit is één van de mooiste dingen die je tegen een producer kan zeggen. Dat gaat recht in de ziel, waarvoor ontzettend veel dank!

Hey zeg @Dilago , organisch. Dit is één van de mooiste dingen die je tegen een producer kan zeggen. Dat gaat recht in de ziel, waarvoor ontzettend veel dank!
Ik hoop niet dat je er lui van wordt maar graag gedaan!

Niets dan lof, @Stronghold en @Transistor !

Mijn dag was minder goed begonnen, maar als ik deze feedback lees, dan heb ik zin om er weer voor te gaan :)

Dank jullie beiden, dank allemaal.

Cheers,

Jan

Goeie track! Zet m zo gewoon nog een keer op tijdens t werk. Hupsa! 👍👍

Ik had 'm zonet aan tijdens het stofzuigen! (Geintje!)

Ik vind hem wel geinig, coole abrupte veranderingen waardeer ik altijd wel. Het begin is wel het een en ander mis mee, te veel zaken out of tune en qua volumes niet in balans.

Hoe heb je de zangstemmen gemaakt? Die zijn vet. Ik hoop dat je ze zelfs hebt ingezongen haha

Back