Hoe is de vibe??

Misschien wil lounge ook niet teveel opvallen? :)

Die opname van 10 jaar terug was destijds wel een bepaalde flow waar ik in zat toen ik net Push had gekocht.. Hehe.. Juist door dit experimentje waar ik mezelf afvraag wat nu eigenlijk House typeert, was ik op zoek gegaan naar dat ouwe project, omdat het hier soortvan gelukt was voor m'n gevoel :)

Volgens mij deed ik daar veel met automation en ging spaarzamer om met arrangement.. kortere clips.. en tevens geluiden / elementen er individueel veel meer uit laten springen ipv pingeltjes en stereobeeld creƫren met verschillende tracks die stabs doen. En is er daardoor niet die chemie tussen (abstracte) geluiden, wat House ook een beetje typeert.. En dan nog kortere loops. Maar moeilijk om zoiets te analyseren, kan eigenenlijk niet. Het is gewoon een gevoel.. en vibe die het heeft. tis er of niet. :D

Ik ga denk ik toch verder met Ableton, werkt qua automation ook beter.. En automation via filters op tracks filters en fx sends toepassen is wel iets wat heel belangrijk is in deze muziekstijl. :)

Heb trouwens ook de Vestax VCM600 nogeens gekocht jaren terug.. vrijwel nieuw in doos. Die heeft een dedicated filter knop per kanaal. 'ns kijken hoe dat werkt..

1733489859206.png

Back