Teaching Machines-Wellspring Reverb Delay unit

Analoge stereo spring reverb en delay, stereo filter (hp/lp/bp/notch) stereo modulatie sectie en een beyond/magic knob voor feedback loop.
19 inch unit en komt met rackears en adapter, kan ook los staan op pootjes.
De delays kunnen parallel of ping pong geschakeld worden.
De modulatie kan in sync of apart geschakeld worden met keuze in saw or sine en kan ook in audiorate (x10) gezet worden.
Extra ingangen voorzijde; gitaar en line in en achterzijde; mono/stereo in/out en ook een -5/+5V 3,5 mm ingang voor modulatie van een lfo bijv
Prijs; 1510 euro met 5 jaar garantie.

1733328318349.jpeg

Laatst gewijzigd:
Alles gehoord op demo video. Er zit een veer in en ook digitaal. Zo te horen. Kun je ook los kopen van wat voor merk dan ook.
.
Een lange tapedelay waarvan het origineel steeds iets meer regelbaar uit te wissen is.
Daar zoek ik naar. Ik heb zo`n ding in de vorm van een strype-toegevoegde-8mm-montage-apperaat.
Het geeft vaak wel wat storing op de las-plak-naat.
De lussen zijn zelf te knippen/snijden van verschillende lengtes.
Het beeld herinnerd er aan dat er iets aan komt, wat kort tevoren er op is gezet als geluid.
Het is een gedoe om het op te zetten nodig zijn schaar, lijm, tafelbladruimte.

Delay is puur digitaal.

(Zoals ze zelf aangeven)

The PT2399 is a digital chip includes an ADC (Analog to Digital converter), 44Kb of RAM to store the samples and a DAC (Digital to Analog converter). Although this chip was created as a simple solution to add delay/reverb/echo to karaokes and set-up entertainment systems, it became very popular in the guitar pedal community due to its ability to emulate BBD-based delay circuits, good price, through-hole package, 5V power supply and tolerance to modifications.
I stand corrected! Thanks :o:

Ik heb hem inmiddels binnen.
Zoals verwacht erg zwaar en mooi uitgevoerd.
Leuke effecten te behalen, dat zeker, maar er bekruipt me ook wel een gevoel hoe lang dit leuk blijft en dan met name gezien de prijs.
Gelijk maar even een trackje gemaakt. De Wellspring zit op de de sound waar de track mee begint en daar hoort het latere plucky soundje (paar oktaven hoger) dus ook bij.
Hij geeft behoorlijk wat artifacts die voor extra sfeer zorgen. Met name het pompende ruis welke uit de delay komt. Nog niet helemaal duidelijk waarom hij dat doet eigenlijk.
Ik denk bij een langere delay tijd de kwaliteit omlaag gaat?!

Afijn, track staat hier: Astral connection V1

Die PT2399 zit ook in de Benson Delay die ik heb gehad. Is wel een erg leuke delay chip, klinkt erg lofi (is ook al erg oud) en doet in die zin niet onder voor een analoge BBD.

nou ik vind de PT2399 ook best leuk maar niet met een bbd te vergelijken.
De PT2399 is de reden voor de ruis. daar kun je dan ook weinig aan doen.
hoewel dat dan juist de charme is.

Die PT chip ruist als de pest en is dag/nacht in vergelijking met een BBD want de bandbreedte is ook nog eens slechste wat je kan inbeelden.

Heeft niets te maken met een analoge BBD delay dus .

Voor cheapo DiY delay of reverb wel leuk.

Ik denk bij een langere delay tijd de kwaliteit omlaag gaat?!

Afijn, track staat hier: Astral connection V1
Maakt niet uit,allicht hebben ze er wel een compander circuit achter gehangen gezien je 'pompen' waarneemt.

Dat is al iets want zonder is het heel lastig als je geen lo-pass sound wil.

nou ik vind de PT2399 ook best leuk maar niet met een bbd te vergelijken.
Heeft niets te maken met een analoge BBD delay dus .

Ik vergelijk ze ook niet, maar merk slechts op dat de PT2399 er qua lofi/degeneration, wat bij BBDs een geliefde eigenschap is, niet voor onder doet. Het is een delaychip met veel en een heel eigen karakter en geeft geen cleane hifi sound zoals je misschien zou verwachten bij digitale delay. Dus een tof ding eigenlijk. Ik vind de ruis in dat Benson pedaal overigens wel meevallen, maar daar zit nog een hoop andere circuiterij in die misschien compenseert.

Digitale Delays moeten natuurlijk niet clean ofzo klinken. Maar om nu zo'n een hobbyisten chippeke van een paar euro (die pt2399 bedoel ik dan) in een apparaat te steken van 1400 euro? Het lijkt mij een toestel met erg beperkte mogelijkheden. Meer iets voor de youtube hipster generatie precies ... oh en mijn Ursa Majors ruizen toch harder :D

Digitale Delays moeten natuurlijk niet clean ofzo klinken. Maar om nu zo'n een hobbyisten chippeke van een paar euro (die pt2399 bedoel ik dan) in een apparaat te steken van 1400 euro? Het lijkt mij een toestel met erg beperkte mogelijkheden. Meer iets voor de youtube hipster generatie precies ... oh en mijn Ursa Majors ruizen toch harder :D
Dit is wat Benson zegt over hun keuze om de PT2399 te gebruiken:
"after dutifully slogging through the modern bucket brigade scene for a while, we found our paradise in the form of the ubiquitous PT2399. Turns out, when you treat it well, you can get a great sounding delay with a massive range out of it. We utilized a combination of gooey compander chip, analog filtering, and careful gain staging (amp designers are decent at that)"

Benson is in de synthwereld misschien wat minder bekend, maar bij gitaristen hebben ze een goede reputatie. Die gasten gaan echt voor tone, niet voor cheap. Die PT2399 chip zelf is dus geen rare of foute keuze. Maar veel hangt natuurlijk af van de uiteindelijk implementatie, zoals gezegd en hier geciteerd hebben ze er bij Benson nog veel meer omheen gebouwd.

die klinkt wel interesse. heb een fimpje gezien over de ontwikkeling van die benson delay.
daar stelt hij dat een bbd net zo slecht klinkt als je niet filtered ed.
En zo ver ik kan horen weinig ruis in die benson delay.
lijkt op niets ivg met mijn diy pt2399 delay.
klinkt veel meer hifi.

Had toch liever een bvd ala memory man in deze bak gezien. die klinkt nog steeds beter dan die benson.

Maar goed digitale delays met een analoog feedback pad zijn ook een ding.
zoals bv de ibanez ..1000 en die benson delay.

Over smaak valt niet te twisten. Ik vond de Benson Delay in veel opzichten leuker dan de Memory Man Deluxe TT1100 die ik ook had. Uiteindelijk beiden weggedaan en de Boss DM-101 gehouden. Die is overigens ook BBD based. De Walrus Audio Meraki is de daddy qua BBD delays op dit moment denk ik, maar die heb ik nog niet zelf geprobeerd.

In de demo's klonk het mij wat metalig en nogal korte reverb tail. Beetje spring eigen natuurlijk maar ik was niet direct gecharmeerd van de sound.

Als in herroepingsrecht?

Dit is op zijn site te vinden,

All sales are final and no refund will be issued without good cause.
I.E. Mechanical defect, electrical failure or cosmetic fault.
We issue an automatic 5 year Warranty to all our Wellspring customers.
Please review our Return Policy posted on the Site prior to making any purchases.

Zal dus niet makkelijk worden om je geld terug te krijgen.

Ik ben een liefhebber van verengalmen en was daarom nieuwsgierig naar Starsky Carr's ervaring met de Wellspring. Ik zag hem er leuke dingen mee doen. Maar voor mij is het apparaat te duur en ik heb al leuke losse verengalmen van Vermona en Befaco een paar ingebouwde, waarvan die in de Analogue Solutions Polymath nog het beste klinkt. Ik ben ook zeer in mijn nopjes met de digitale simulatie in de Strymon Magneto.

Back