Dozart - Funkatishmo (Psytrance)

Dozart

Ouwe rot
Hallo dames und hern!

Weer een nieuwe track gemaakt de afgelopen dagen/weken. Heel erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Vooral vandaag en gisteren er erg veel aan gewerkt. Mijn valkuil is vaak: té veel. M'n constante les=less=more. :P Dus zeker in de afrondende fase mijn best gedaan alles wat overbodig is en niets toevoegt/niet complementeert met elementen die er al in zitten, er uit te mieteren. Merk wel dat ik daar steeds makkelijker in wordt :) Dus dat is winst.

Vandaag iig eraan gewerkt 'm post-ready te maken voor hier. En ben nu zeer benieuwd wat jullie er weer voor geweldige feedback op gaan verzinnen ;) want dit forum heeft voor mij toch altijd wel weer, keer op keer z'n meerwaarde om m'n tracks uiteindelijk to the next level te tillen met de tips die ik hier krijg.

Dus ook nu weer: wees kritisch, luister aandachtig en scherp, en laat me weten waar je dingen te binnen schieten en waar je dingen hoort waar je denkt dat er nog winst te behalen valt. Graag met exacte tijdstippen. Wel zo handig.

*Uiteraard nog geen mastering gedaan.

Oh ja, en er is ook nog geen intro. Vooralsnog nog geen ideeën voor gehad. Wellicht skip ik dat ook, en doe ik alleen een simpel trucje of zo waarna de beat er meteen in knalt. Zie nog wel. Op zich is de track nu al aardig lang genoeg.

Laatst gewijzigd:
ligt het aan mij of ontbreken de psychedelische pads die normaal achter de beat liggen? niet heel bekend met dit genre
Nee, ik ben er weer aan aan het werken en deed net een render, maar had iets op solo staan *facepalm* Dus die versie die jij hebt geluisterd telt niet mee :P

Klink gaaf hoor... :okdan:

Ik vindt het moeilijk beoordelen als een nummer al goed klink,
zowel compositie als recordings stijl...
Ik heb verder weinig vergelijkingen
qua psy-trance en dergelijken...

Het nummer klinkt goed en is variabel.

Klink gaaf hoor... :okdan:

Ik vindt het moeilijk beoordelen als een nummer al goed klink,
zowel compositie als recordings stijl...
Ik heb verder weinig vergelijkingen
qua psy-trance en dergelijken...

Het nummer klinkt goed en is variabel.
Thanks man! :okdan:
De track bevat nu ook een intro. Net gemaakt. Ging vrij vlotjes en simpel :P

Qua stijl heb ik me met deze track een beetje laten inspireren door Perfect Stranger. Gave stijl heeft die gast :halleluja
Dit is wel behoorlijk anders natuurlijk nog, maar dat moet ook ;)

Nee, ik ben er weer aan aan het werken en deed net een render, maar had iets op solo staan *facepalm* Dus die versie die jij hebt geluisterd telt niet mee :P
ah vandaar :P klinkt nu wel een stuk beter ja

voor mij wel wat lang nummer maar dat heeft waarschijlijk meer met mijn muziek smaak te maken want er zit opzich best wat afwisseling in
emige psytrance wat ik normaal luister is lucid planet en dat is prog metal met af en toe 30seconde psytrance er tussendoor

Zo, weer even een best flinke update gedaan. Overall sound wat meer crispy en helder gemaakt, zodat het nog meer detail heeft allemaal. Wat sounds nog wat beter qua pitch-modulatie laten aansluiten op andere sounds eromheen voor meer samenhang en zodat het een meer organisch geheel wordt. De acidlijnen wat dikker en warmer gemaakt. Het filterspel met de synths in de climax fase verbeterd. En nog aan aantal dingen. Ut gaat de goeie kant op.

Goeie, vette sound. Ben geen fan de intro, want die is zeer onrustig en vervelend. Dan gaat ie wel los hoor, ben met plezier aan het luisteren. Mooie productie, en ja, van het genre hou ik wel. De muziek sleept me vaak mee naar de diepste krochten van het Universum, lol :) God weet wat je nu allemaal in mijn brein hebt uitgespookt met deze productie :)

Goeie, vette sound. Ben geen fan de intro, want die is zeer onrustig en vervelend. Dan gaat ie wel los hoor, ben met plezier aan het luisteren. Mooie productie, en ja, van het genre hou ik wel. De muziek sleept me vaak mee naar de diepste krochten van het Universum, lol :) God weet wat je nu allemaal in mijn brein hebt uitgespookt met deze productie :)

Oh jee, nee das idd niet de bedoeling dat de intro zo onrustig is. 🫢
Vermoedelijk iets te veel riser... zal er nog ff voor gaan zitten zo en straks nog eens ff weer met frisse oren naar luisteren.
Thanks iig, heel leuk om te lezen!

Hoewel ik tussen 2000 en 2016 geregeld zon party bezocht is dat dus even geleden. Persoonlijk hou ik meer van de recht toe recht aan knallers maar deze creatieve explosie maakt me direct nieuwsgierig naar hoe je em dat allemaal flikt haha..
Helaas verliest het op een bepaald moment de psy (trance) richting een ander genre wat mij waarschijnlijk de dansvloer had doen verlaten. Maar hecht vooral niet aan mijn woorden, want 9 jaar afwezigheid is daarvoor echt teveel Haha.
Treed je wel eens op?

Thnx man. Wat mij betreft wel belangrijk: wat zou werken op de dansvloer, en wat niet. Dus op zich wel benieuwd hoe je dat eventueel zou onderbouwen. Uiteraard kan het ook gewoon puur een persoonlijke beleving zijn.

De intro nog eens herzien. Gebeurde idd te veel, en dan met name qua scherpe hoge geluidjes. Nu een stuk rustiger gemaakt, waardoor die nu denk ik beter binnen komt. :)

Thnx man. Wat mij betreft wel belangrijk: wat zou werken op de dansvloer, en wat niet. Dus op zich wel benieuwd hoe je dat eventueel zou onderbouwen. Uiteraard kan het ook gewoon puur een persoonlijke beleving zijn.
Ik denk dat je over mijn onderbouwing heen gelezen hebt?

Ik denk dat je over mijn onderbouwing heen gelezen hebt?
Je schreef iets over de psy (trance) richting die je waarschijnlijk de dansvloer had doen verlaten. Vroeg me af: waar ligt dat kantelpunt ergens voor je? 😉

Je schreef iets over de psy (trance) richting die je waarschijnlijk de dansvloer had doen verlaten. Vroeg me af: waar ligt dat kantelpunt ergens voor je? 😉
Even snelle check vermoed ik vanaf 4:30. En ik bedoelde dat het een uitstapje naar een andere gengre lijkt wat de trance doorbreekt. Mogelijk ;)

De sounds klinken heel goed en professioneel. Complimenten daarvoor. Inhoudelijk vind ik het nogal veel en onrustig, waardoor ik op een gegeven moment afhaak. Volgens mij kun je met alle ideeën wel 3 tracks maken en klinken ze daardoor beter.

Aanvulling: ik luister nu even een psy-mix op YouTube en dat is echt eenvoudiger. Mooie climaxen en dan maximaal droppen met soms alleen een kick en basje. En dan weer groter maken. Dan hoef je niet meteen alles weg te geven en is het makkelijker te volgen voor mij als luisteraar.

I know what you mean, denk ik. Er mag nog wat meer rust en eenvoud in. Eigenlijk hoorde ik het zelf ook wel toen ik het gisteren nog eens beluisterde. Nog een beetje in hakken en beitelen dus de komende dagen. Dank voor het luisteren!

Versie is weer geüpdatet. Flink veel tijd erin gestoken vandaag om alle te onrustige gedeeltes op te sporen en te kijken hoe ik daar meer rust en orde in kon krijgen. Ik denk dat ie zo een stuk beter wegluistert. Ook de langere break nog ff aandacht aan besteed. :)

Even snelle check vermoed ik vanaf 4:30. En ik bedoelde dat het een uitstapje naar een andere gengre lijkt wat de trance doorbreekt. Mogelijk ;)

Ik hoop dat dit nu ook beter is, door wat subtiele veranderingen. Maar wat ik eigenlijk ook wel vergeten ben te benadrukken is dat deze track een mix is tussen (psy)trance en techno. Heb me laten inspireren door Perfect Stranger, wat ik een erg coole producer vind! Maar ik zit wel wat drukker in elkaar dan hij qua muziek haha. Hij is wel een voorbeeld voor me wat less=more betreft. :)
In ieder geval, die break is een belangrijk deel voor me en moet toch wel een van de hoogtepunten zijn van de track. Als dat voor de luisteraar nog niet zo over komt, moet ik schijnbaar nog wat beter de brug zien te bouwen... het is echt wel een major element, niet zomaar een beetje toevallig 'gekloot'. Hoop dat ie in de huidige versie nu al beter uit de verf komt? Anders hoor ik graag goeie ideeën over hoe het wellicht beter kan.... :)

Back