Synth nieuws site

Tierelantijn

Gibberish
Hey mensen!

Ik heb zo een vast setje sites in roulatie, één daarvan is Gearnews. Maar dat is eigenlijk een vreselijke site. Vaak slecht geschreven en alles klinkt als reclame.
Dus ik wil wel iets beters. Wat raden julllie aan? Op YT verdrink ik al in het synth nieuws, dus ik zoek zelf vooral een site.

:doei:

Echt naar sites gaan doet bijna niemand meer tegenwoordig.

Dat is nogal een uitspraak 😉 Vroeger heb ik ook veel met RSS gewerkt en dat kan nog steeds wel met bijvoorbeeld Feedly.

Ik heb nog wel een mooie tip. Ik heb in Google Docs een spreadsheet gemaakt als startpagina. Dat werkt ook met verschillende tabjes: werk > muziek > research > links etc

In de cellen plak ik links of opmerkingen. En met sneltoetsen navigeer ik tussen de links en tabs. Met ALT + Enter open je bijvoorbeeld een link in een nieuw venster.

De spreadsheet heb ik in Google Chrome ingesteld als startpagina. En met ALT + Home kan ik hem altijd openen, als ik een link of notitie zoek. Dit werkt echt goed en scheelt veel tijd 👍

Dat is nogal een uitspraak 😉 Vroeger heb ik ook veel met RSS gewerkt en dat kan nog steeds wel met bijvoorbeeld Feedly.

Ik heb nog wel een mooie tip. Ik heb in Google Docs een spreadsheet gemaakt als startpagina. Dat werkt ook met verschillende tabjes: werk > muziek > research > links etc

In de cellen plak ik links of opmerkingen. En met sneltoetsen navigeer ik tussen de links en tabs. Met ALT + Enter open je bijvoorbeeld een link in een nieuw venster.

De spreadsheet heb ik in Google Chrome ingesteld als startpagina. En met ALT + Home kan ik hem altijd openen, als ik een link of notitie zoek. Dit werkt echt goed en scheelt veel tijd 👍

Ik wilde niet zeggen dat niemand meer een www bezoekt ;) Het is meer dat ik niet elke dag naar de SOS ga of er iets nieuws is. Enerzijds vind ik wel jammer dat het web niet meer zo werkt, maar aan de andere kant werkt het aan de content kant ook niet meer zo. De sites zijn meer een omhulsel geworden voor links die via sociale media worden gepost.

Zelf gebruik ik voor de RSS feeds Feeder, dit is gesynct via zowel web en mobiel. Dus ik kan mobiel onderweg even kijken wat voor nieuws er is (wat ik heb opgedeeld in werk vs hobby etc.), dan even taggen en dan op het werk of whatever direct lezen.
Vroeger werkte trouwens hier op SF RSS ook, zo kon je de marktplaats in de gaten houden maar volgens mij werkt dat niet meer.

Ik vind Matrixsynth wel een leuke om doorheen te kijken, omdat daar ook vaak de video's centraal staan. Nadeel is dat ze zoveel ebay / reverb listings ertussen hebben. Eigenlijk zou Tweakers.net een categorie voor synths/audio willen hebben

RSS heb ik nooit gebruikt, site hopping doe ik ook niet echt. Meestal zie ik via Facebook, Instagram of Youtube dat er iets nieuws is en klik ik van daaruit verder. Ik zit eigenlijk alleen actief op de muzieksites tijdens piekmomenten als NAMM of SuperBooth omdat er dan heel veel tegelijk wordt aangekondigd.

Back