Spiraal (visualizer)

Synthmeon

Ingeburgerd

Dit is preview van mijn nieuwste muziek "Spiraal", met een visualizer. Aangezien muziek tegenwoordig ook beeld moet hebben ben ik aan het experimenteren met verschillende technieken. Voor deze video begon ik met een tekening van een spiraal, die ik vervolgens tot leven heb gewekt met freeware (Gimp en DaVinci Resolve).

De muziek heb ik in één take opgenomen met de Analog Keys van Elektron. Wel veel voorbereiding gehad qua kit en pattern.

Feedback is altijd welkom, alvast bedankt als je de moeite neemt om te luisteren!

Leuk die kleine effects met de pitch. Rond 1:42 zat ik wel te wachten op een beat, maar aan de andere kant is dit ook wel oké zo. Desalniettemin zou ik wel benieuwd zijn hoe het met een beat klinkt. Ook zou ik benieuwd zijn als je de visuals meer met de muziek laat mee gaan. Ik vind het knap dat je dit live zo hebt gemaakt en lijkt me ook wel leuk om zo iets te maken met een hardware module en je daar lekker op uitleven.

Leuk die kleine effects met de pitch. Rond 1:42 zat ik wel te wachten op een beat, maar aan de andere kant is dit ook wel oké zo. Desalniettemin zou ik wel benieuwd zijn hoe het met een beat klinkt. Ook zou ik benieuwd zijn als je de visuals meer met de muziek laat mee gaan. Ik vind het knap dat je dit live zo hebt gemaakt en lijkt me ook wel leuk om zo iets te maken met een hardware module en je daar lekker op uitleven.
Bedankt voor het luisteren en de feedback! Ik vond het juist leuk om iets zonder beat te maken, maar ik ga binnenkort een vergelijkbaar concept (met parameter knobs heel expressieve synth patches maken) in techno-vorm proberen. Daarbij kan ik ook testen hoe het is als de visuals meer meebewegen, dat is wel veel cooler natuurlijk. Dit was mijn eerste project in DaVinci Resolve, dus ik heb het niet te ingewikkeld gemaakt voor mezelf. Zat te doen weer ;)

VET mooi man!!
Bedankt Gloomy!

Back