3 'Afpakken Crimineel Vermogen' films voor de Nederlandse politie

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
De drie 'Afpakken Crimineel Vermogen' films zijn sinds deze week te zien voor het publiek via de website politie.nl.
De films worden al enige tijd succesvol intern ingezet voor training van eigen medewerkers.
En zijn nu ook extern gepubliceerd.

Hiervoor heb ik de muziek en sounddesign gedaan.
Vlak voor ik begon had ik nog een Hanz Zimmer docu gezien waar is blijven hangen.
"if you aint got a melody you got nothing to hold on too"

Veel gebruik gemaakt van de Korg Prologue waar k heel veel cinematische patches voor heb gemaakt.
Was leuk om te doen. En het is veel makkelijker dan ik had verwacht.

De films zijn te bekijken via de onderstaande links:

Kleine melding, groot effect
Criminelen raken waar het pijn doet
Slachtoffer centraal

Een filmpje bekeken.. en beluisterd.. klinkt net echt.. !! Goed gedaan ey!! :okdan:

Laatst gewijzigd:
Cool man,

Maak je zoiets echt speciaal voor dat filmpje?
En heb je dan ook al wat gezien kwa beeld, of ga je aan de slag met een specifieke opdracht?

Hoe dan ook heel leuk, en klinkt goed!

thanks!

ja je krijgt de filmpjes waar dan met library music een idee is geschets.
1 van de filmpjes had iemand anders de muziek gedaan maar dat werkte niet.
Dus alles weggedaan en vanaf scratch beginnen.

Daarna is het verder aan mij en discucssieer ik veel met de director.

ik begin gewoon bij het begin en bouw de muziek en sounds stap voor stap.
Ieder karakter heeft zijn eigen theme / melodie.

Heb je connecties of zo dat je de sound eronder mocht zetten?
In ieder geval tof voor je en wie weet of je in de toekomst meer van dit soort opdrachten krijgt, muziek onder voorlichtingsfilmpjes en docu's zetten lijkt me een mooie job.

Klinkt goed, heel mooi en profi, gefeliciteerd. Muziek past ook naadloos bij de beelden.

Er viel me nog wel op dat bij een van de beelden © 2023 staat. En dat de boeven er wel heel erg als boeven uitzien, haha. Maar daar kan jij niets aan doen.

Nou vreemd als het klinkt maar vond het niet veel anders dan mijn huidige IT job waar ik oplossing bedenk, code en infrastructuur maak.
Anyhow een aantal vrienden van mij zijn filmmaker. Daar discuseer en filisofeer ook vaak mee over kunst, muziek en film en geef dan ook feedback.

@bombario thanks, en scherp. Ze hebben dit nog lang intern gehad. Daardoor kon ik het ook niet delen. Nu gaat het dacht ik ook via hun sociale kanalen.
Nu kan ik het in my portefolio gebruiken voor meer muziek en sound design werk.

Als OG voel ik me nu wel een snitch. werken voir de politie. maar ja he...alles doen voor je carrière :-)

Back