Behringer LM DRUM

Image_BE_0704-AAC_LM-DRUM_Top_XL.png

Behringer lanceert een nieuwe drum machine, de LM DRUM. Deze drummachine beschikt over een authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine die honderden legendarische drumgeluiden uit de jaren ’80 bevat, waaronder die ontworpen door Roger Linn zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. Je kunt zelfs je eigen samples opnemen en opslaan via de geïntegreerde lijningang.

Features:

• Drummachine met authentieke 8/12-bit sampling-geluidengine om klassieke soundprestaties te creëren.
• 109 authentieke drumgeluiden, waaronder LM1*, LM2*, LM9000* en meer iconische 80’s drums.
• Lijningang maakt live-opname en opslag van je eigen samples mogelijk.
• Analoge schakelingen inclusief originele 3320 VCF en 2164 VCA voor ongeëvenaarde warmte.
• 16 DAC’s met variabele samplerate en authentieke 8/12-bit resolutie.
• 16-stemmige architectuur met onafhankelijke volumeregeling en pan voor elke stem.
• 64-staps drumsequencer ondersteunt poly-meter, step-repeat, note-repeat, real-time triggering, track-mute en track-solo.
• 16 onafhankelijke analoge uitgangen voor externe verwerking of het opnemen van je ritmes als multi-track audio.
• Geïntegreerde FX-bus met Wave Designer en dual-mode analoog filter met toewijzing per stem.
• 16 velocity-gevoelige drumpads met aftertouch voor een realistische speelervaring.
• Live-opname, bewerking en afspelen van analoog filter cutoff via automatisering.
• Opslagcapaciteit voor maximaal 8 nummers en 128 patronen, die allemaal kunnen worden geïmporteerd/geëxporteerd tijdens het afspelen voor onbeperkte nummers en patronen.
• Pattern Mode stelt je in staat patronen te rangschikken tot volledige nummers en het aantal herhalingen per songdeel in te stellen.
• Song Mode maakt het mogelijk om nummers aan elkaar te koppelen voor live-sets en uitgebreide composities.
• Unieke Auto Scroll-functie maakt improvisatie in alle modi mogelijk.
• Uitgebreide MIDI In/Out/Thru plus USB-implementatie voor synchronisatie en aansluiting op externe apparaten.
• Synchronisatieopties omvatten USB, MIDI, Clock en Intern voor maximale veelzijdigheid.
• Encoder voor het bewerken van parameters zoals Tempo, Swing, Probability, Flam en Random.
• Hoogwaardig 128x64 LCD-grafisch display voor eenvoudige bewerking van programmaparameters.
• Hoofdtelefoon- en hoofduitgangen op 1/4” aansluitingen.

"LM Drum Als u op zoek bent naar een drummachine die het klassieke geluid van de jaren 80 kan nabootsen, hoeft u niet verder te zoeken dan de Behringer LM DRUM. Deze geweldige drummachine is voorzien van een authentieke 8/12-bit sampling sound engine die de essentie van honderd legendarische 80's drumgeluiden vastlegt, waaronder die ontworpen door Roger Linn, zoals de LM1*, LM2*, LM9000* en meer. U kunt zelfs uw eigen samples opnemen en opslaan met behulp van de geïntegreerde lijningang."

1734440820996.png

Ik ben vooral heel benieuwd naar de song mode en de mate waarin je via MIDI pattern changes kunt doen. Dat vind ik de grootste tekortkomingen van de TR8-s. Daarmee kun je wel pattern changes doen maar geen variation changes binnen een pattern

Geen idee waar dat precies aan ligt. Zijn de drumgeluiden gesampled of geïmporteerd? Gesampled met welke instellingen? Zit er een zwaar anti-aliasing filter op de sampler? Heeft de maker van de video zelf nog zitten filteren/EQen?

Hopelijk kan iemand hier die er al één heeft, wat duidelijke geluidsvoorbeelden plaatsen.
Als je niet de pitch veranderd ga je toch geen aliasing horen?

Als je niet de pitch veranderd ga je toch geen aliasing horen?
Als de sampler op een lage sample rate werkt, dan hoor je zonder filters ook aliasing zonder te pitchen. Veel samplers klinken bij lage sample rates dof door de filters. Echter bij een Boss SP-202/303 is er nauwelijks filtering en die klinken al snel crunchy bij lagere sample rates.

Ik denk dat we ff moeten wachten op meer demo's wat betreft de sampling,die twee voorbeelden klinken echt ruk in vergelijking met die eerste gesampelde loop.

Audio klinkt als 128kbps mp3 en nog eens slecht opgenomen met een mic.

Op joeptjoep wat gevonden:

Bij diverse klanken hoor je wel een duidelijk verschil, kwestie van tuning weliswaar, maar regel dan alles af voor je gaat opnemen/vergelijken.
Maar klinkt al met al niet slecht.En met zo'n prijskaartje mag je niet klagen.

Laatst gewijzigd:
Op joeptjoep wat gevonden:

Bij diverse klanken hoor je wel een duidelijk verschil, kwestie van tuning weliswaar, maar regel dan alles af voor je gaat opnemen/vergelijken.
Maar klinkt al met al niet slecht.En met zo'n prijskaartje mag je niet klagen.

valt op die tuning na zeker niet tegen wat ik zo hoor en de form factor is ook wel wat voor te zeggen alhoewel je wel met mini jacks zit scheelt het flink wat ruimte als je ze zo langs elkaar ziet

Ah, we hebben weer dezelfde discussie als indertijd met de TR-8/TR-8S.
Niets op tegen trouwens en ongetwijfeld interessant voor de puristen, maar dus niet voor mij.
Als ik dat ding op zichzelf beoordeel vind ik hem best goed klinken en de vorm waarin ze hem gegoten hebben bevalt me ook wel.

Al met al goed genoeg om hem een plekje naast mijn TR-8S te geven.
Ik las dat hij volledige aanslaggevoeligheid ondersteunt, dus de combinatie met de NordDrum of fingerdrum is voor mij ook de moeite van het proberen waard.
Ik hoop wel dat die tuning wordt uitgebreid in een toekomstige update zoals @Nap vermeldde, maar zo niet kan ik daar ook mee leven.

Wanneer hij komt weet ik niet, maar hij is besteld.

De LinnDrum samples zijn ruimschoots, ook gratis, voorhanden en kun je overal indouwen dat sample playback ondersteunt. Het verschil zou hem dan vooral moeten zitten in opties en workflow. Dat zie ik tot nu toe nog niet echt.

De LinnDrum samples zijn ruimschoots, ook gratis, voorhanden en kun je overal indouwen dat sample playback ondersteunt. Het verschil zou hem dan vooral moeten zitten in opties en workflow. Dat zie ik tot nu toe nog niet echt.
wel benieuwt welke drum machine vind je dan een goeie workflow hebben? die van de LM spreekt mij juist wel aan lekker recht doorzee

had laatst bij mijn broertje bv ff met de TR-8s + mc707 samen zitten spelen, ze synchronise wel lekker maar de workflow vond ik daarop juist minder

Geen idee waar dat precies aan ligt. Zijn de drumgeluiden gesampled of geïmporteerd? Gesampled met welke instellingen? Zit er een zwaar anti-aliasing filter op de sampler? Heeft de maker van de video zelf nog zitten filteren/EQen?

Hopelijk kan iemand hier die er al één heeft, wat duidelijke geluidsvoorbeelden plaatsen.

Heb jij hem al binnen? :)
Yes! Hier is hij binnen. En ik ben onder de indruk! Nu moet ik wel zeggen dat ik dat al vrij snel ben en dat ik gewoon op zoek was naar een fijne hardware drumbak waar toevallig ook samples in konden. Voor het geld vond ik dit een nobrainer persoonlijk.

wel benieuwt welke drum machine vind je dan een goeie workflow hebben? die van de LM spreekt mij juist wel aan lekker recht doorzee

had laatst bij mijn broertje bv ff met de TR-8s + mc707 samen zitten spelen, ze synchronise wel lekker maar de workflow vond ik daarop juist minder
Perkons is mijn favoriet op dit moment, maar vind de TR-6S vind ik ook prima.

waar hebben jullie hem besteld?
de levertijd bij thomann is van een paar maanden (eergisteren) over naar 'op aanvraag'. slecht teken

Eerste batch verkoopt vaak snel uit. Tweede batch loopt langzamer en na paar maanden meestal flinke price cut ook. Of een Mk2. Bij Behringer loont het meestal niet om een early adopter te zijn.

Teenage Engineering heeft van die smalle kabeltjes gemaakt voor die kaboutermixer van ze. Voor een kleine €200 ben je de man :D (zodra ze weer op voorraad zijn)

-edit- oh nee, dit zijn stereokabels - voor de LMDrum heb je mono nodig natuurlijk.

Ik heb voor mijn RD-6 weleens een stapeltje van deze kabels gekocht. Prima kabeltjes met een lekker smalle 3.5mm plug die zonder problemen zou moeten passen op de LM Drum. Ze bestaan ook in 3m variant meen ik mij te herinneren. Thomann heeft ook een goedkopere sssnake adapter cable, maar die ziet er zo op het oog te dik uit. De Pro Snake 15781 past misschien net nog wel, want die heeft gladde zijkanten. Ziet er wel dikker uit dan de Doepfer, dus is een risico.

Laatst gewijzigd:
Back