Sampler voor 1 enkele sample

coinoperator

Gevorderd Kakofonist
in de ban
Ik heb graag wat advies van de experts hoervoor.

Doel:
Die Shakuhachi overblown flute van Enigma/Cretu ergens live bij inspelen.

Een onlangs op de kop getikte ouwe ESI4000 blijkt te onhandig/ingewikkeld hiervoor dus kan weer naar een volgend slachtoffer.
(of iemand die minder stom is dan ik)

Dus de vraag:
Welke sampler kan dit klusje voor me doen?
Classic midi in of de mogelijkheid dat viavia (zonder PC) te doen.
Budgetje pakbeet max 300 maar das geen wet van Mezen en Perzen.
Of naar welke oudere sampler moet ik op zoek?

Ik wil dit niet met een computer moeten doen dus echt een hardware geval.

ps.
Ooit lukte dat wel met zo'n Akaipro sampler geval waar je een vorkheftruck bij nodig hebt om te vervoeren maar die is long gone en zoiets lomps komt er ook echt niet meer in.

pps.
Roland Aira P-6 is dat wat?
En de bijhorende vraag of die mini midi ook als classic midi te gebruiken is. TH heeft verloopje zag ik.

Je wil de sample chromatisch op een keyboard spelen toch? Daar zijn gek genoeg niet zo veel opties voor. Beetje overdreven om daar een OP-1 voor aan te schaffen ofzo. Goedkoopste en draagbare optie is waarschijnlijk een laptop met een midi controller. Dat is beter dan een S3000xl te moeten mee sjouwen, of meer dan €1000,- neer te leggen om een fluit sampletje in te spelen.

Shakuhachi is een General Midi instrument en zal dus op de meeste betaalbare keyboards en rackmodules van eind jaren 80, begin jaren 90 zitten. Een tweedehands Roland U220 (patch 40 is Shakuhachi) heb je voor iets meer dan 100,-, een JV1010 voor ca 150,- en een JV1080 ook voor rond de 200,-.

Midi-kabeltje en master keyboard met midi-uitgang erbij en klaar is kees

Die wav trigger lijkt me geen sampler die je poly kan bespelen. maar heeft wel meerdere tracks.

OP1 hier al genoemd idd wat duur maar de sampler vind ik te gek.

Ik heb evt een beatsqueezer v1 waarvan achterkant weg is.
Daar kun je via een java app sounds laden. ook multi layer multisamples.

Screenshot_20241223_090714_Chrome.jpg

ja dat lijkt mij wat anders dan polyfoon, chromatisch samples bespelen.

je kan dus 14 stereo tracks 'triggeren' lijkt het.

'start, stop ... independently'

de roland s550/50/330/760/w-30 library heeft daar een patch van .
als je zelf wilt samplen dan kan je bv een korg microsampler of een volca sampler voor gebruiken ?

ja dat lijkt mij wat anders dan polyfoon, chromatisch samples bespelen.

je kan dus 14 stereo tracks 'triggeren' lijkt het.

'start, stop ... independently'
Volgens mij is dat gewoon polyfoon, staat ook in de beschrijving. Ik heb al voorbeelden gezien van mensen die er bv een Mellotron van gemaakt hebben. Werkt prima.

Wat is exact je probleem nu? Als je die sample hebt op een diskette/cd-rom is het toch gewoon een kwestie van inladen en afspelen? Als je op een notitie even zet op welke knoppen je moet drukken heb je dan ook de handleiding niet meer nodig. Hoe zou dat met een ander apparaat heel veel makkelijker gaan?
@LocalTrack19 Die Emu sample is totaal anders dan die uit Roland Gm modules

Volgens mij is dat gewoon polyfoon, staat ook in de beschrijving. Ik heb al voorbeelden gezien van mensen die er bv een Mellotron van gemaakt hebben. Werkt prima.
ah ok dab heb ik het verkeerd begrepen

Polyphony and why it's important to understand
Unlike most other embedded audio players, the WAV Trigger is "polyphonic". This means that it
can play more than one track at a time. It does this by maintaining multiple file pointers and
digitally mixing the tracks to the WAV Trigger's stereo output. When operating in polyphonic
mode, tracks can be started at any time, regardless of whatever tracks may be playing, including
other copies of the same track (depending on the settings). The only limit is the number of
"voices" - the number of separate tracks that can be played at any given moment. Currently, the
WAV Trigger provides 14 low-latency stereo voices.
het is geen sampler maar een sample trigger.
je kan "tracks" starten. maar geen akkoorden maken. tenminste niet zonder hacking.
Je zou er wel drums mee kunnen doen.

sorry maar de mpx8 is ook maar een sample trigger ding. dus alleen voor samples starten en stoppen. een drum partij kan dan wel maar je kan niet poly je sample chromatsch bespelen.

Shakuhachi is een General Midi instrument en zal dus op de meeste betaalbare keyboards en rackmodules van eind jaren 80, begin jaren 90 zitten. Een tweedehands Roland U220 (patch 40 is Shakuhachi) heb je voor iets meer dan 100,-, een JV1010 voor ca 150,- en een JV1080 ook voor rond de 200,-.

Midi-kabeltje en master keyboard met midi-uitgang erbij en klaar is kees
Ik heb een JV2080 en helemaal volgepropt met expansies waarbij ook een werkelijk prachtige Shakuhachi die ik momenteel gebruik.
Die 2080 is een werkelijk topstuk en je kunt er geweldige patches mee in elkaar frotten.
Maar die heeft NIET dat overblown effect wat ik zoek.
Dat geldt ook voor iedere GM of GS bank.

De juiste wav heb ik na lang zoeken weten te vinden.
Nou nog een hanteerbare en betaalbare midispeelbare polyphone sampler.

Die MPX8 dus niet begrijp ik, nog afgezien van het hopeloos slechte support.
en zo'n Korg Electribe sampler, dat rode geval van 400 eurie?

Laatst gewijzigd:
het is geen sampler maar een sample trigger.
je kan "tracks" starten. maar geen akkoorden maken. tenminste niet zonder hacking.
Je zou er wel drums mee kunnen doen.
Jawel, met mijn moduletje kan je accoorden maken.

Hier gebruik ik het als drummachine.

Attachments

• 20241223_154629.mp4
    9,5 MB
Laatst gewijzigd:
Wat duurder en kan -als ik me niet vergis- meer dan je nodig hebt, maar volgens mij ook wat je wilt in superkleine formfactor.

Back