Track met nieuwe IconDrum Gforce LinnDrum vst (ook de OB-1 en Minimosta etc.)

barend

Ouwe rot
Deze week flink bezig geweest met deze nieuwe track waarin ik onder andere de Gforce IconDrum gebruik. Andere gear bij deze track: Gforce Minimosta (Minimoog synth), Gforce OB-1 (Oberheim synth), UVI Digital Volume Sensations 1, Ableton effects. Verder speel ik de gitaarpartijen en de fretloze gitaarsolo bij het laatste deel van de track. Luister hem helemaal tot het einde a.u.b. want daar wordt het wat experimenteler.

Aanleiding van de was het gitaarpartijtje van Follow You, Follow Me van Genesis dat ik aan het uitzoeken was deze week, daarbij komen nog enkele Weather Report invloeden waar ik weer veel naar heb geluisterd de afgelopen weken. Vandaar de titel "Follow the Weather". Hopelijk vinden jullie het wat, laat maar weten in dde comments. Groeten, Barend

Had zomaar een intro van een jaren 70 actiefilm kunnen zijn waar over de Brooklyn bridge gereden wordt.

Erg mooi stuk muziek, met plezier naar geluisterd!

Ik vond hem zeer zeer goed, totdat je begint te experimenteren dat het geen naam heeft. Vind ik echt niet mooi, maar zal een kwestie van smaak zijn.

hola Barend,

Een mooie track :okdan: Ik had de gitaar wat eerder erin laten komen maar dan met het originele
Gitaargeluid ,voor mij is dit niet herkenbaar.
Maar ik ben dan ook wat klassieker ingesteld:D

groeten van andreos:)

Ik vond hem zeer zeer goed, totdat je begint te experimenteren dat het geen naam heeft. Vind ik echt niet mooi, maar zal een kwestie van smaak zijn.

Bedankt. Ik vind dat zelf het interessantste stuk van het nummer. Is inderdaad smaak denk ik. Zal wel met mijn King Crimson en fusion liefde te maken hebben....:)

hola Barend,

Een mooie track :okdan: Ik had de gitaar wat eerder erin laten komen maar dan met het originele
Gitaargeluid ,voor mij is dit niet herkenbaar.
Maar ik ben dan ook wat klassieker ingesteld:D

groeten van andreos:)

Bedankt! wat bedoel je precies met de gitaar (en het originele gitaargeluid)? Bij 0:44 komt er al een gitaar in die de synthriff van daarvoor dubbelt. Bij het tweede stuk (1:26) verandert dat gitaarpatroon en wordt het gedubbeld door een andere synth. Daarna komt het derde stuk met de delay gitaar, en daarna de fretloze gitaarsolo.

Bedankt! wat bedoel je precies met de gitaar (en het originele gitaargeluid)? Bij 0:44 komt er al een gitaar in die de synthriff van daarvoor dubbelt. Bij het tweede stuk (1:26) verandert dat gitaarpatroon en wordt het gedubbeld door een andere synth. Daarna komt het derde stuk met de delay gitaar, en daarna de fretloze gitaarsolo.
Hola.
Ik bedoel een gitaar geluid .
Zoals een klassiek gitaar.
Maar ik ben ouderwets metgeluid.

Groeten van andreos

God man, waar haal je het vandaan, hele muzikale track met een doordacht arrangement, m'n complimenten Barend.:halleluja
Het experimentele deel gaat behoorlijk ver in ieder geval.
Ik moet zeggen dat ook de vst's prima klinken in je opname.

God man, waar haal je het vandaan, hele muzikale track met een doordacht arrangement, m'n complimenten Barend.:halleluja
Het experimentele deel gaat behoorlijk ver in ieder geval.
Ik moet zeggen dat ook de vst's prima klinken in je opname.

Bedankt! Goed om te lezen.

Ik heb hem op de valreep ook even bij de synthforum contest ingeschreven. Was ik eigenlijk niet van plan. Maar wel grappig om een keer mee te doen

Had zomaar een intro van een jaren 70 actiefilm kunnen zijn waar over de Brooklyn bridge gereden wordt.
:halleluja

Verder een leuk sfeervol nummer. Die grommende basssynth bevalt me goed. De meeste winst zit m.i. in de mix: de gitaarpartijen klinken een beetje droog, wat galm zou wel wat toevoegen (vooral in het deel na 3 minuten).

Back