Een Distortion/Waveshaper plugin met SynthCraft, FAUST, etc.

je plugin in Faust gebruikt een tanh functie als safety clipper en in pure data gebruik je een hard clipper , twee totaal verschillende eindresultaten
Tanh functies klinken veel afgeronder (logisch ) ivg met hardclippers .
Wat je ook kan doen is je input*coeff en vervolgens clippen -0.25/0.25 , nadien de sinus functie van nemen , klinkt als een tanh
Input is een dry saw

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    48,9 KB · Bekeken: 69
Dank voor het testen! Die beveiliging is enkel maar voor de beveiliging gedaan, niet voor het effect. Ik weet niet meer waarom ik in Pure Data een harde clipper gebruikt heb, dat was al weer even geleden en ik heb in de tussentijd allerlei andere dingen gedaan. Waarschijnlijk was het omdat ik in PD zo snel geen tanh-functie kon vinden. Ik begrijp uit je reactie dat zoiets als een tanh-functie in PD bijvoorbeeld als in je plaatje gesimuleerd wordt.

Dank voor het testen! Die beveiliging is enkel maar voor de beveiliging gedaan, niet voor het effect. Ik weet niet meer waarom ik in Pure Data een harde clipper gebruikt heb, dat was al weer even geleden en ik heb in de tussentijd allerlei andere dingen gedaan. Waarschijnlijk was het omdat ik in PD zo snel geen tanh-functie kon vinden. Ik begrijp uit je reactie dat zoiets als een tanh-functie in PD bijvoorbeeld als in je plaatje gesimuleerd wordt.
Voor een snelle tanh~ funcie in pure data gebruik je best expr~
De $v1 is de eerste input variable ( audio signal van adc ) , $v2 is de coefficient waarmee het input signaal wordrt vermnigvuldigd , en van dit alle neme men de Tanh functie
De expression~ objects zijn enorm krachtig , j ekan meerdere functies en input/output variables gebruiken in een expr~object
Ik heb vrij complexe waveshapers gemaakt enkel met expr~
1739225026508.png

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 74
Laatst gewijzigd:
Back