Ik zou een goede koptelefoon gebruiken.Bedankt voor jullie opmerkingen. Duidelijk dat ik geen hoop hoef te hebben dat basstraps dit gaan oplossen. Pff dat is een tegenvaller. Ik was net zo tevreden met mijn set-up. Was heerlijk werken. Die muur is 3,50 x 2,25 m. loden plaat zal dure grap zijn verwacht ik. Ik ben bang dat ik fysiek weinig kan veranderen.
Ik heb achterop de sub een schakelaar die op 100 dB stond naar 94 gebracht (dat is uiteraard niet wat de sub eruit gooit, er zitten nog 2 ander volumepots op) en de buren gevraagd of ze last hadden bij het volume dat ik op dat moment draaide, dat was gelukkig niet zo. Dus ik kan er wel mee werken. Maar dat is met zo weinig laag dat ik niet mijn low-end - Kick-bass- mee kan checken. Ook niet echt inspirerend. Ik denk dat ik nu de low-end checks overdags moet plannen en dit dan beperkte tijd doen.
Begin er wel aan te denken of er geen studio'tjes te huur zijn waar ik gewoon normaal kan werken, maar dat zal me waarschijnlijk wel te duur zijn met alles wat daar dan bij komt.
Ik werk met 2 x Neumann KH 310 en sub KH 750 Ik heb het Neumann meetsysteem voor ruimte correctie gebruikt. Dat was natuurlijk met de (voor de buren) te stevige sub output. Misschien moet ik het even opnieuw doen met de sub op de nieuwe lage stand. Wellicht worden dan de 310's wat meer gepushed in het laag zonder dat de buren er last van hebben. De sub heeft dan bijna alleen nog maar de functie van opslaan van het ruimtecorrectie profiel. Ik hoop toch iets meer lowend te kunnen horen. Op mijn Genelecs 8040 had ik nooit het gevoel dat het ontbrak aan lowend en desgevraagd nooit iets van overlast gehoord van mijn buren.
Groeten van andreos