Buren die klagen over een harde bass, vraag over basstraps tegen de muur aan burenkant

Bedankt voor jullie opmerkingen. Duidelijk dat ik geen hoop hoef te hebben dat basstraps dit gaan oplossen. Pff dat is een tegenvaller. Ik was net zo tevreden met mijn set-up. Was heerlijk werken. Die muur is 3,50 x 2,25 m. loden plaat zal dure grap zijn verwacht ik. Ik ben bang dat ik fysiek weinig kan veranderen.

Ik heb achterop de sub een schakelaar die op 100 dB stond naar 94 gebracht (dat is uiteraard niet wat de sub eruit gooit, er zitten nog 2 ander volumepots op) en de buren gevraagd of ze last hadden bij het volume dat ik op dat moment draaide, dat was gelukkig niet zo. Dus ik kan er wel mee werken. Maar dat is met zo weinig laag dat ik niet mijn low-end - Kick-bass- mee kan checken. Ook niet echt inspirerend. Ik denk dat ik nu de low-end checks overdags moet plannen en dit dan beperkte tijd doen.

Begin er wel aan te denken of er geen studio'tjes te huur zijn waar ik gewoon normaal kan werken, maar dat zal me waarschijnlijk wel te duur zijn met alles wat daar dan bij komt.

Ik werk met 2 x Neumann KH 310 en sub KH 750 Ik heb het Neumann meetsysteem voor ruimte correctie gebruikt. Dat was natuurlijk met de (voor de buren) te stevige sub output. Misschien moet ik het even opnieuw doen met de sub op de nieuwe lage stand. Wellicht worden dan de 310's wat meer gepushed in het laag zonder dat de buren er last van hebben. De sub heeft dan bijna alleen nog maar de functie van opslaan van het ruimtecorrectie profiel. Ik hoop toch iets meer lowend te kunnen horen. Op mijn Genelecs 8040 had ik nooit het gevoel dat het ontbrak aan lowend en desgevraagd nooit iets van overlast gehoord van mijn buren.
Ik zou een goede koptelefoon gebruiken.

Groeten van andreos

Waarom niet oplossen met goede koptelefoon. Uiteindelijk moet het toch alleen je oren ingaan. Buren verlost van geluidsterreur terwijl je toch lekker stevig herrie kunt maken 😊
Wellicht interessant om ook hier wat op door te pakken, aangezien meerdere mensen het probleem met speakers en bass wel herkennen.
Hebben de leden wat suggesties m.b.t. koptelefoons, merken die tegen een goede prijs een (relatief) goed klankbeeld geven?

Ik heb een hd 5xx reeks van sennheiser die ik ooit vergeleek met de hd650 en was goed genoeg.

Je kan natuurlijk ook dit filmpje zien en kwijlen op een hd 660 maar uiteraard gaan er mensen t de grond in boren

Ik heb een hd 5xx reeks van sennheiser die ik ooit vergeleek met de hd650 en was goed genoeg.

Je kan natuurlijk ook dit filmpje zien en kwijlen op een hd 660 maar uiteraard gaan er mensen t de grond in boren

Thank you. The video is extremely long for no reason ... -- citaat uit de comments.. (:
Voegt deze man iets zinnig toe aan kennis over koptelefoons?

Wellicht interessant om ook hier wat op door te pakken, aangezien meerdere mensen het probleem met speakers en bass wel herkennen.
Hebben de leden wat suggesties m.b.t. koptelefoons, merken die tegen een goede prijs een (relatief) goed klankbeeld geven?
Ik heb zelf een Beyer DT990 en die is echt voortreffelijk en daar mix ik ook mee.

Thank you. The video is extremely long for no reason ... -- citaat uit de comments.. (:
Voegt deze man iets zinnig toe aan kennis over koptelefoons?
Niks belet je enkel het besluit te kijken zoals ik vast ook deed :)

Weet niet wat een goede prijs is voor jou maar ik ben erg te spreke over Audeze. Ik had de lcd1 en nu de mm500. Niet goedkoop maar wel erg goed.

gezien dit topic over bass en sub bass gaat.

laag en sub laag ff checken of het min of meer in balans is met de rest van spectrum is al heel moeilijk met headphones.

Als je dit dan van plan te doen bent met een open headphone dan is het nog meer 'op goed geluk'.

Focal MG Clear Oro. Je zal versteld staan over de bass weergave.

Focal MG Clear Oro. Je zal versteld staan over de bass weergave.
Die heeft ook een drop in het laag in verhouding met de rest van het spectrum.

Again,open HP's zijn af te raden wil je het gebruiken om sub laag balans te checken met de rest.

Ik vermoed dat alle headphones van de bekende merken vanaf een bepaald prijsniveau goed zijn (en ik vermoed dat dit prijsniveau niet op 1000 euro of zo zit, veel lager denk ik). Het gaat dan om persoonlijke voorkeur welke je neemt. Ik heb een tijdje rondgelezen op gearspace voordat ik een bepaald merk en type kocht. Ik heb toen een gesloten type van Audeze gekocht dat goede recensies had (dus zoals Egres hier zegt). Het is een enorm oerwoud aan meningen en aannames trouwens op internet als het gaat over koptelefoons.

Veel hangt ook van volume af. Juist door de subwoofer hoef ik mijn geluid niet hard te zetten om het laag te kunnen horen.

Lees je dat af van een grafiek of heb je een mooi aantal uren op deze headphone gemixed?
Je hebt geen grafiek nodig,alles open HP's heeft een drop in de subs,dat is normaal want je moet juist een resonantie kast hebben en die is er niet.

Hoe laag de driver kan gaan is geen refferentie in dit geval want er gaat altijd een deel van de lows energie verloren door de open behuizing.

Je kan het compenseren door met eq te klooien en dan vooral de rest van het spectrum dempen maar je hebt nooit het effect van een closed HP en wat heeft het nut dan als die HP moet dienen voor een check,nul

Indien het moet dienen om gewoon te luisteren en je arrangement af te werken is het prima en dan ook nog veel comfortabeler.

Heb heel lang geleden een tijd met open HP gewerkt ,maar dat was een korte tijd..

En het is een beetje zoals Nap aangeeft idem voor HP,gebruik eerder een closed HP en zet het volume zo laag mogelijk ,is dan ook niet vermoeiend voor je oren en je hebt al de diepe bassen die er niet zijn anders met open HP.

Back