Nieuwe synth nerd

Dirk de Bruin

Ingeburgerd
Ik ben Dirk, ik maak wel eens muziek met onder andere gitaren, drums en synths. Mijn favoriete synths van het moment zijn de Syntakt en de Nina. Ik ben zelf nu een aantal eurorack modules aan het ontwikkelen en heb me aangemeld op dit forum in de hoop daar wat feedback op te krijgen, en misschien wat mensen te vinden die ze zouden willen testen of reviewen als ik zo ver ben. En hopelijk ook een paar backers voor de kickstarter campagne die ik binnenkort wil starten (volg Trilling_synths op ig of fb voor updates of early access).

Het is een midi clock divider met veel verschillende outputs en een duidelijk front paneel waarin de verhouding tussen de triolen, standaard en gepunteerde noten duidelijk zichtbaar is.
En een sequencer waarvan de volgorde wordt bepaald door drie gate ingangen die samen een binair nummer vormen en zo een slider kiezen die het uitgangsvoltage bepaalt; de kleuren op het front paneel maken duidelijk wat elke gate doet. Met verschillende gate combinaties kunnen zeer interessante sequences worden gegenereerd.
De laatste module is een dual voice quantizer die (naast gewoon met de knopjes) kan worden ingesteld met midi, je kan dan bijvoorbeeld een akkoordenschema programmeren op je midi keyboard of twee van deze quantizers met elkaar synchroniseren.
De drie modules werken goed samen maar kunnen uiteraard ook individueel een toevoeging zijn aan je eurorack verzameling. Ik zal binnenkort wat meer info en demo's posten in andere kanalen.

IMG_4529.jpg

Back