Muziektheory, Muziekles en piano voor gitarist.

ik ben niet vooral met theorie bezig.
Zo'n type leek je me ook niet maar het was meer dat je het over een Amin9#5 akkoord hebt op de piano en dat dan op de gitaar moet opzoeken.
Dan wil je schijnbaar allerlei posities op de piano en gitaar ook weten welke akkoorden dat zijn, niets mis mee verder.
Het gaat me niet om een discussie.

dat kan zelfs met een app op je telefoon
Ook al staat alles goed gestemd na een half uurtje veranderd alles weer door temperatuur en vochtigheid.
Door éen snaar goed te zetten komt er spanning op de hals en staan die andere ook weer niet goed.
Ik heb het geprobeerd toen ik zeventien of achtien was in die leeftijd en daarna het goedkope ding weer verkocht.
Om later op een elektrische rommelmarkt gitaar een beetje solo te rammen op een enkele snaar.
Het is me te zwaar en neemt te veel ruimte in.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ook al staat alles goed gestemd na een half uurtje veranderd alles weer door temperatuur en vochtigheid.
Door éen snaar goed te zetten komt er spanning op de hals en staan die andere ook weer niet goed.
Ik heb het geprobeerd toen ik zeventien of achtien was in die leeftijd en daarna het goedkope ding weer verkocht.
Om later op een elektrische rommelmarkt gitaar een beetje solo te rammen op een enkele snaar.
Ja, als je een goedkope/slechte gitaar hebt kun je stemmen tot je een ons weegt. Tijdens de coronaperiode had mijn vrouw een cheapo akoestische gekocht bij Bax van een paar tientjes en die werd al vals als je er naar keek. Een goede gitaar blijft in principe best goed lang in tune tenzij je echt als een malle loopt te shredden/benden of aan een tremelo/vibrola loopt te trekken.

Ja, als je een goedkope/slechte gitaar hebt kun je stemmen tot je een ons weegt. Tijdens de coronaperiode had mijn vrouw een cheapo akoestische gekocht bij Bax van een paar tientjes en die werd al vals als je er naar keek. Een goede gitaar blijft in principe best goed lang in tune tenzij je echt als een malle loopt te shredden/benden of aan een tremelo/vibrola loopt te trekken.
Nu heb ik allen nog een `rommelmarkt` gitaar ver weg in een berg hok die heel zwaar en stevig is en elektrisch met twee elementen en dan ook nog stereo aangesloten kan worden.
Waarvan het geluid ook niet `wegloopt` alleen al omdat die loodzwaar / stevig is.
Op de 404 effecten (die je zelf ook hebt) maakte ik wel eens te gekke geluiden.
Zo kan ik wel op een enkele snaar wel meerdere een bekende deunen spelen.
Ooit heb ik drie grepen / akkoorden gedaan op een gitaar die ik van een bekende geleend had.
Helaas ben ik alles weer vergeten.
Ook die handzettingen.
Wat ik wel ontdekt heb dat gitaren liever nog hele lage wattages nog nodig hebben.
Zoals met computer luidsprekertjes gaat het prima die je op een afstand van een meter zet.
Om het geluid van de vorige keer terug te krijgen is er heel lang `getweek`nodig om een beetje in de buurt te komen.
Dat in tegenstelling tot toetsen.

Laatst gewijzigd:
bij een spaanse gitaar moet je meestal de eerste weken meerdere keren stemmen na het opzetten van nieuwe snaren, maar vervolgens blijft het wel goed. bij gebruik van een snarenwinder kan je het ook strakker besnaren en wordt ie minder vaak vals, en tja misschien was je gitaar gewoon niet goed.

Attachments

• 318a4275-024c-4963-9b4b-536a42529894-424228435.JPG
    318a4275-024c-4963-9b4b-536a42529894-424228435.JPG
    648,2 KB · Bekeken: 89
Back