S950 sample floppies omzetten naar wav, E-Mu, S1000...

Ik weet ook niet zeker of die wavs naar Emu formaat omzet, danwel gewoon in een bank parkeert en erop rekent dat je EOS 4.70 (enige WAV compatibele) draait. Maar mijn Emu kan geen 4.70 aan.
Dat eerste, want het is voornamelijk bedoelt voor Emu3 banks en daar is later Emu4 bij gekomen (afaik zelfde file types, maar andere bank structuur).

Ik weet ook niet zeker of die wavs naar Emu formaat omzet, danwel gewoon in een bank parkeert en erop rekent dat je EOS 4.70 (enige WAV compatibele) draait. Maar mijn Emu kan geen 4.70 aan.
Ik kan wav omzetten naar een usb flash drive op de pc voor de esi2000. AFaik, kan die dit voor praktisch alle emu formaten.

Met welk programma doe je dat? Dat ESIWin ofzo? Ik heb dat even bekeken gisteren maar wist niet of het nut had voor mij omdat ik niet veel van Emu formaten ken.

Met welk programma doe je dat? Dat ESIWin ofzo? Ik heb dat even bekeken gisteren maar wist niet of het nut had voor mij omdat ik niet veel van Emu formaten ken.
Nee esiwin gebruik ik nu niet omdat ik geen scsi kaart meer in mn pc heb, EXMP kan het iig. Esi2k gebruikt de microtech kaartlezer in mijn mpc, die kaartjes kan ik via een usb kaartlezer in EXMP editen.

Zou overigens heel tof zijn als ESIWIN een update krijgt om vanaf andere media te kunnen lezen en schrijven maar fat chance natuurlijk...

OK, in ieder geval interessant. AKAIUtil en EXMP zijn dus degenen waar ik eerst naar moet kijken. Zodra ik mijn SCSI setup up and running heb dan toch.

OK, in ieder geval interessant. AKAIUtil en EXMP zijn dus degenen waar ik eerst naar moet kijken. Zodra ik mijn SCSI setup up and running heb dan toch.
Moet erbij zeggen,vwb tijd kan je het soms beter gewoon samplen haha Maar dat ligt aan sampler natuurlijk zoals de roland series (de-/emphasis).

Ik heb met mijn S950, 100 jaar terug, ook een atari emulator gebruikt (steem) met software van Harald Plontke. Dat kon iets geloof ik maar dan moet ik mijn gaan zoeken in mijn " oude software" archieven wat die opties waren.

Er waren S950 editors op Atari ST, verder zou ik het niet weten. ST lijkt me iets te oud om veel Emulator III/IV functinoaliteit te hebben?

Mocht je een RS-232 hebben (of uberhaupt willen gebruiken), met deze app kan je samples uit de S950 downloaden als SDS formaat, in de readme staat weer een verwijzing naar een antieke app die SDS omzet naar wav.

Attachments

• S950-SDS.ZIP
    24,7 KB · Bekeken: 74
Dit zijn de opties van EXMP v3.11.1
1. Construct EMAX-I Bank from WAV Files
2. Construct EMAX-II Bank from WAV Files
3. Construct EMULATOR-I Bank from WAV Files
4. Construct EMULATOR-II Bank from WAV Files
5. Construct EMULATOR-III/X/ESI Bank from WAV Files
6. Construct SOUNDFONT2 Bank from WAV Files
7. Construct SP-12 Bank from WAV Files
8. Manage existing EMXP CONSTRUCTION Files

Is emulator x nog een optie ?

Ik denk dat een Emulator III bank wel voldoende is voor een Emulator IV?

Workflow zou idealiter dan zijn: floppy --> akaiutil --> bulk wavs. wavs --> Emulator III bank via EXMP.

Ik denk dat een Emulator III bank wel voldoende is voor een Emulator IV?

Workflow zou idealiter dan zijn: floppy --> akaiutil --> bulk wavs. wavs --> Emulator III bank via EXMP.
Ah cool, ik zou t niet weten want ik heb nooit met een E4 gewerkt, als die EIII leest is dit je oplossing idd.

akai S900.JPG

ik heb dit nog op de pc staan, heb je hier iets aan?

heb het even in Dropbox gezet: Dropbox

volgens mij is dit niet waar
elke E4 leest wav files, alleen heb je 4.70 nodig om een harde schijf als FAT/IDE te benaderen/interfacen
andere/oudere EOS OS doen enkel SCSI/EOS propriety file system

ik heb wel nog een AKAI S3200 (met floppy) die je zou kunnen gebruiken

EMULATOR X3 leest geen AKAI S950 formaat

p. 383 van EOS 4.0 manual:
Load .WAV & AIFF Files
EOS can load .WAV and AIFF files from a DOS formatted floppy disk. The
sample rate is included in the .WAV or AIFF header and are converted to 16
bit samples (filling in zeros if the bit size is less than 16 bits).

Back