IR responses akoestische instrumenten gezocht

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Hi Ik zoek IR files van instrument body's

Deze bv, maar vind 13 euro voor een IR een beetje van den zotte.

Iemand enig idee?

Gratis graag, maar mag ook wat kosten.

Ik heb geen antwoord op de vraag, maar ik ben wel geinteresseerd in wat je ermee wil doen.

Ik ben niet heel erg thuis in het gebruik van Impulse Responses maar ben het tegengekomen toen ik convolution reverb aan t 'uitvogelen' was.
En later nog een keer toen ik aan t puzzelen was hoe de cabinet in chipcrusher werkte.
En daar gebruik je het natuurlijk om met een impulse response de reverb van een specifieke ruimte te capturen en in crusher de response van oude speakers, monitors, etc om die na te doen.

Interresant allemaal.
En toen las ik dese post en vroeg me dus af:

Wat kan je met de IR van akoestische instrumenten? Kan je dan viool A als viool B laten klinken ofzo? Heb je een specifiek doel in gedachten? Of is het voor experimenteel sounddesign?

Ik heb een Tasty Chips Integral convolver pedaal.

Die IR's van instrumenten laden en body aan een sound toevoegen.
Bv een ebow op gitaar spelen met een cello body via de IR.

Het web staat vol met reverbs.
sommige cabs, devices, fx etc maar geen of heel weinig akoestische instrumenten.
Anyhow zal wel een IR van mijn eigen cello maken.
Maar goed ik zou graag een collectie van instrumenten hebben.

Leuk,

Ik zat ff te googlen en ik wist in elk geval dat ableton convolution reverb ook experimentele IR's bevatte.
En op ableton beschrijving van deze plugin lees ik

Screenshot_20250115-104930_Chrome_1.jpg

Ik ben zelf niet thuis, en kan dus nu niet kijken of er ook akoestische intrumenten bij zitten. Maar jij hebt ook ableton toch? Misschien zit er iets voor je bij.

Als je eens wil rondneuzen; Je zou de IR's moeten kunnen vinden in Packs > Convolultion Reverb > IRs.

Edit: en ik lees dat er in max4life essentials een device (IR measurment device) zit voor zelf maken van IR...Mocht je dat interresant vinden en nog niet van weten

Laatst gewijzigd:
Deze IR's tevens van akkoestische instrumenten misschien ook de moeite waard, niet gratis (maar beter betaalbaar dan je eerste link) :P

Deze IR's tevens van akkoestische instrumenten misschien ook de moeite waard, niet gratis (maar beter betaalbaar dan je eerste link) :P

ah cool, heb hem gekocht. bedankt

• Duimpje
Duimpjes: L3N
Back