Mijn (frustrerende) reis naar Hybrid of Dawless zit vol vragen.

ja ik heb die 18i8 focusrite nog.

wacht even, ik denk dat ik hem nog niet snap.

alle synths op een patchbay , wat bedoel je met Zo kan je met je grp output van de mixer sturen naar jouw focusrite ?

Jouw grp out van je mixer zit aangesloten op een van de inputs van je focusrite

De rest van je inputs steek je op een patchbay(onderste rij)

Als je synths outputs dan ook op deze patchbay zitten (bovenste rij) is het handig prikken

Hoi! Ik woon 1 dorp verder, in Velserbroek. Ik heb Ableton en gebruik daarbij ook diverse hardware (synths en outboard effecten). Als je een keer wilt komen kijken ben je welkom.

[edit]
Ik heb ook nog een leuk 16 kanaals 2U rack mixertje liggen die ik zelf niet meer gebruik; wellicht is dat nog een oplossing om simpel DAWless te kunnen jammen.

Hoi! Ik woon 1 dorp verder, in Velserbroek. Ik heb Ableton en gebruik daarbij ook diverse hardware (synths en outboard effecten). Als je een keer wilt komen kijken ben je welkom.

[edit]
Ik heb ook nog een leuk 16 kanaals 2U rack mixertje liggen die ik zelf niet meer gebruik; wellicht is dat nog een oplossing om simpel DAWless te kunnen jammen.
He man. Dat lijkt me een goed idee thanks! Effe DM en

Kun je de digitakt2 zo instellen dat hij de programs van elke synth onthoud en dus die synth op de juiste program zet bij elke pattern/song ?

Mensen! zet even die persoonlijke gearlust op pauze en denk in bestaande oplossingen dan in het creeëren van nieuwe zonder focus.

Topicstarter is inmiddels €1000,- verder en zijn oplossing is nog steeds ruk :stupid
Daar zit ik ook een beetje mee. `K zal proberen wat (Bstok) te huren om uit te proberen. Anders zit ik straks met een huis vol spul wat ik nauwelijks gebruik.

Kun je de digitakt2 zo instellen dat hij de programs van elke synth onthoud en dus die synth op de juiste program zet bij elke pattern/song ?
De digitakt 1 kan dit dus de 2 zal dit ook wel kunnen

ik heb wat stands gehaald om er wat orde in te brengen.

(beetje zonde dat je een stand bestelt voor een JU06A en dat dan het stokje te kort is. Sowieso 30 euro voor een stukje en een geprint stukje plastic is koekoek haha)

Nu nog alle kabels op een goeie manier krijgen. Ik heb cable ties gehaald voor iets van orde.

IMG_0236.jpg

Ik heb cable ties gehaald voor iets van orde.
Klinkt goed maar die moet je doorknippen als je een keer wat wilt loshalen.
Bij Action hebben ze rollen klittenband, die knip je af op de lengte die je nodig hebt maar kan je altijd even losmaken en weer vastmaken als het nodig is, dat heeft mijn voorkeur.

Het is een mooie cleane setup geworden zo! Vergeet de computer-ergonomie niet: je laptop lijkt nu behoorlijk ver weg te staan en ik zie zo snel geen ruimte voor een extern toetsenbord + muis?

Ik heb zelf in het verleden mijn computer eens te ver naar achter gezet, waardoor Ableton helemaal niet meer lekker te bedienen was zonder instant RSI of rugklachten.

voor iets van orde.
Ben je niet teveel bezig met hoe het staat, in plaats van wat je er mee kan doen? De mixer mixt, maar gebruik je die actief? Zo nee, zet hem op de grond, of vervangen door een rackmixer. Kun je drie keyboards tegelijk spelen? Zo nee, haal er twee weg en hou ruimte over voor een wisselende synth die je op dat moment nodig hebt. Je focust nu op de cockpit look, maar als je alles recht zet kun je dubbel zoveel kwijt.

Je opmerking is wat kort door de bocht, want ik ben niet teveel bezig met hoe het staat. Ik heb letterlijk een keer dit zo neergezet om te kijken hoe dat zou zijn.
Maar je hebt wel een punt, dat alles funcitoneler mag staan. Ik merkte dat de Digitakt2 te ver stond. Voor nu gebruik de laptop alleen als eindbus met plugins.

Daarom staat het nu zo. Beetje gespeeld en het lijkt te werken :)

Behalve dat die JU06A daar een beetje zielig staat haha, maar die gebruik ik vaker dan de Microfreak qua hands on tuning etc
IMG_024622.jpeg

Laatst gewijzigd:
Ik moet eerlijk zijn dat ik het eigenlijk niet zo fijn vindt om een laptop te gebruiken. Nu overweeg ik om de goedkoopste mac mini te kopen, ik heb nog een 4K scherm. M4, 16Gb, externe SSD eraan hangen. Meteen een groot scherm en een computer die je niet telkens weg hoeft te halen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik het eigenlijk niet zo fijn vindt om een laptop te gebruiken. Nu overweeg ik om de goedkoopste mac mini te kopen, ik heb nog een 4K scherm. M4, 16Gb, externe SSD eraan hangen. Meteen een groot scherm en een computer die je niet telkens weg hoeft te halen.
Afijn 2 maanden later; toch wel handig hoor zo'n mini pc met een groot scherm en je daw, ik denk dat ik die mixer maar weg doe en alles in m'n 8 x in geluidskaart doe, vééél handiger. :D

Je kan toch ook aan je laptop een groter scherm hangen? Ik zou de laptop alleen vervangen als het nodig is qua specs. Twee schermen is beter dan één ;)

Afijn 2 maanden later; toch wel handig hoor zo'n mini pc met een groot scherm en je daw, ik denk dat ik die mixer maar weg doe en alles in m'n 8 x in geluidskaart doe, vééél handiger.
haha tja, het kan allemaal. Ik ben gezegend dat ik dit allemaal gaandeweg kan ontdekken. Al eindig ik straks met alleen een laptop, de ontdekkingsreis op zich is al leuk.

Je kan toch ook aan je laptop een groter scherm hangen? Ik zou de laptop alleen vervangen als het nodig is qua specs. Twee schermen is beter dan één ;)

Jazeker, is ook het slimste. Even een goede manier vinden dat ik de laptop zo mee kan nemen voor werk en terug kan zetten, zonder dat ik mijzelf eraan ga irriteren.

Dit is nu de status :doei:

Hopelijk blijft het nu ff staan zo want dat herkabelen telkens is echt een kriem

ps: Weet er iemand nog een betere usb hub liefst met meerdere usb c?

IMG_0289.jpg

Jazeker, is ook het slimste. Even een goede manier vinden dat ik de laptop zo mee kan nemen voor werk en terug kan zetten, zonder dat ik mijzelf eraan ga irriteren.
Ik heb een docking station met een 34” widescreen.

Als je daar eenmaal aan gewend bent wil je niet meer terug.

Back