Nieuwe release: Kurzweil K2088 & K2061

De k2500 staat na 17 jaar nog steeds in mijn studio en gebruik hem regelmatig.
Interessant om te zien hoe het concept zich ontwikkeld heeft.

We asked ourselves, what if we could rebuild the legendary K2000 V.A.S.T. synthesizer, but using today’s technology?
Enter the new K20 Series…

Introducing the new #Kurzweil #K20 Series models:
#K2061 and #K2088 V.A.S.T. Synthesizers

1737548785243.png

Ze hadden toch tenminste de high resolution color touch scherm van de SP7 grand kunnen inpassen,hoe moeilijk kan dat zijn?

Alle FUN.s vallen dus ook onder de 50Hz resolution limit
Ter vergelijking , de nord modular G1 calculeert de modulatie (lfo-s , env's ,logic controllers ) aan 24Khz ( 24,000Hz ) , dat is dus 480 keer sneller dan de Kurzweil :)
Hoe je het ook draait of keert , de modulatie bus snelheid van de Kurz's is nog steeds steenoude 90-s tech
Ja ok,maar zoals ik eerder aangaf dat heeft enkel inpact op een beperkt aantal type sounds.

Als ik gave complexe modulatie sounds wil maken ga ik geen Nord kopen om dat te doen ,ook geen Reactor en zeker geen Kurzweil,dan doe ik dat op een analoge modular..

De soundkwaliteit zoals die nu is uit de Kurzweils is top en ahead en de V.A.S.T core architectuur is denk ik niet oorspronkelijk bedoelt om er eurorack modular sounds mee te maken

Het is daarom allicht dat ze geen sounddesign interface erop plakken met veel knoppen etc en ook niet de mod berekening sneller maken.

Het verschil bij Kurzweil is dat je niet die te fel gekleurde sound heb waar elke preset dat zelfde gordijn erover heeft hangen juist zoals bij Nords (heel de serie gekocht om te testen en terug verkocht) of Rolands.. (of andere maybe ook,Korgs en Yamaha maar die ken ik niet dus kan er niets van zeggen),echt boring..

Kurzweil maakt het verschil en dat is waarom mensen een Kurzweil maar pas echt willen eenmaal ze hem goed gehoord hebben int echt en niet op een YT video.

Dat is altans mijn ondervinding,al die in mijn studio kwamen en ik de Kurzweil liet horen staan versteld van de dynamiek en sound kwaliteit die eruit komt,they don't give any shit about 24khz LFO berekeningen in fact.

Ik heb een paar keer een Kurzweil in het echt bespeeld en gehoord, maar ik vind het geen buitengewoon klinkende synth eigenlijk. Voor mij zit de interesse meer in de enorme diepe synthengine die erin zit. Maar ja, nu ze schijnbaar nog steeds niet veel hebben gedaan om die toegankelijker te maken sla ik ook deze weer over. Net als alle voorgangers.

Ze hadden toch tenminste de high resolution color touch scherm van de SP7 grand kunnen inpassen,hoe moeilijk kan dat zijn?
Helemaal eens! Maar ja, ze zullen het merken....denk ik...

Ik heb een paar keer een Kurzweil in het echt bespeeld en gehoord, maar ik vind het geen buitengewoon klinkende synth eigenlijk. Voor mij zit de interesse meer in de enorme diepe synthengine die erin zit. Maar ja, nu ze schijnbaar nog steeds niet veel hebben gedaan om die toegankelijker te maken sla ik ook deze weer over. Net als alle voorgangers.
Dat is ook precies wat ik er leuk aan vind, de engine, de klank, tja niet dat het erboven uitsteekt.
Skippe dus ja.

Ja ok,maar zoals ik eerder aangaf dat heeft enkel inpact op een beperkt aantal type sounds.

Als ik gave complexe modulatie sounds wil maken ga ik geen Nord kopen om dat te doen ,ook geen Reactor en zeker geen Kurzweil,dan doe ik dat op een analoge modular..

De soundkwaliteit zoals die nu is uit de Kurzweils is top en ahead en de V.A.S.T core architectuur is denk ik niet oorspronkelijk bedoelt om er eurorack modular sounds mee te maken

Het is daarom allicht dat ze geen sounddesign interface erop plakken met veel knoppen etc en ook niet de mod berekening sneller maken.

Het verschil bij Kurzweil is dat je niet die te fel gekleurde sound heb waar elke preset dat zelfde gordijn erover heeft hangen juist zoals bij Nords (heel de serie gekocht om te testen en terug verkocht) of Rolands.. (of andere maybe ook,Korgs en Yamaha maar die ken ik niet dus kan er niets van zeggen),echt boring..

Kurzweil maakt het verschil en dat is waarom mensen een Kurzweil maar pas echt willen eenmaal ze hem goed gehoord hebben int echt en niet op een YT video.

Dat is altans mijn ondervinding,al die in mijn studio kwamen en ik de Kurzweil liet horen staan versteld van de dynamiek en sound kwaliteit die eruit komt,they don't give any shit about 24khz LFO berekeningen in fact.
Hm , ik vindt de nord modular een van de meest neutraal klinkende synths en geen up-gehypte sound ,dat gordijn gordijn hang je er toch gewoon zelf over ( dmv van patching , fx )
Let wel , ik heb het over de G1 he
Ben nog steeds een fan sinds de aankoop in 2004 , maar idd smaken verschillen
Edit , en het is 24 Hz , geen Khz :) .

Helemaal eens! Maar ja, ze zullen het merken....denk ik...
Schijnt dat de color screen vol bugs zit en dat er heel wat meer Technology voor nodig is om die in te passen in een VAST omgeving anders zou dit wel gebeurd zijn geweest.
Kunnen ze die huidige screen geen paar inches uitrekken?

Ze hebben geen geld voor een metaalzaag bij de action....

Ik zie echt geen verschil tussen een pc3k / k2700 en de K0xx-series, wat voor toegevoegde waarde hebben ze??

Ze zijn nieuw, en nieuw is altijd beter. 😁

Ze hebben geen geld voor een metaalzaag bij de action....

Ik zie echt geen verschil tussen een pc3k / k2700 en de K0xx-series, wat voor toegevoegde waarde hebben ze?
De K tegenover de PC:Toch een groot verschil is de Fm sectie in de 2700,wat groter en beter scherm,meer polyphony,groter samplememory en flash play,string resonantie die de 3 niet heeft,meer factory programs en multi's,groter opslag,meer FX units, een ribben controller, analoge inputs
Knobs en sliders zowat hetzelfde.Dus ja toegevoegde waarde is wel echt die FM die geweldig klinkt.

Blijf toch azen op de K2061 omdat deze synth gebaseerd is de K2000(Pink Floyd verleden) en ook de klanken heeft van de 2500 en 2600.

Ja,als ie verschijnt.De K2700 gaat dan weg voor een goed digitale piano.

Aankondiging en plusminus 2 jaar later gemiddeld.

En dat voor technologie die wordt heruitgebracht......:?

LP? :) Het is gewoon jammer, niets verkeerd ouwe technologie, maar verpak het dan toch in iets moois, groot touchscherm, een hoop fysieke controllers en zet dan maar ook die sampling erop. Tja, weet niet welke richting ze op willen, maar interessant wordt het echt niet :doei:

Ik heb sinds een jaar ook de K2700 aangeschaft. Voornaamste reden was toch de nieuwe A/E piano's (flashplay) sounds en daarnaast vanwege de vele direct bruikbare presets die ik zelf altijd wat gemakkelijker in de mix vond klonken. De KB3 is qua sound en mogelijkheden niet meer goed te verkopen als ik hem vergelijk met mijn Hammond. Dus voor mij een hele fijne synth met veel bruikbare sounds (een 8.5) maar helaas een magere 6 voor de spartaanse bediening. Ik ben zelfs een beetje gepikeerd dat de Info button functie (ofwel wat doen alle controllers op dit moment) is verdwenen.

Ik heb toch zo mijn vraagtekens of de mensen van Kurzweil de oude versies technisch inhoudelijk wel goed kennen. Het zou maar zo legacy software kunnen zijn die ze iedere keer weer meeleveren en er weinig voor hoeven te doen omdat ze er niet meer aan hoeven of kunnen sleutelen. Als ze namelijk echt iets vernieuwends wilden maken dan hadden ze de VAST interface veel gebruikersvriendelijker moeten maken middels de controllers (sliders/buttons) die zich automatisch en zichtbaar naar de user toe aanpassen per edit functie. Dan weet je live waar en wanneer je instellingen kunt wijzigen en nu ligt er weer zo'n halve oplossing. Dat is toch niet teveel gevraagd lijkt mij maar ze willen vast dat ik de volgende versie ga kopen...

En als ze iets beter hadden nagedacht dan hadden een controller hardware interface gemaakt die te vergelijken is met bijv. de Novation Peak met een knopje erbij om een van de 32 sound lagen te selecteren. Doe dat ook nog eens voor de effect ketens en dan ben je weer in business ;-)

Laatst gewijzigd:
Na,zoals gewoonlijk bij een Kurzweil aankondiging van een synth is het dan nog gemiddeld zo'n 2 jaar wachten, zijn ze leverbaa.Wel nog even een paar maanden geduld hebben bij een order.plaatsing.😫
Precies of het een eer is zolang te wachten voor een Kurzweil.

Back