"The energy that belongs" (Live techno performance)

sommige stukjes is de mix niet helemaal in balans en/of een beetje rommelig doordat er veel tegelijk in het mid-hoog gebeurt. maar een lekkere vibe zeker dansbaar! inderdaad een beetje house/detroit achtig met wat acid invloeden,toffe combi ik hou er wel van. Mooi uitbouwen tot je een uur dit kan doen en dan kijken waar je op een feestje kan staan :)
PS ik zou het dan niet presenteren als beukende techno, daarbij denken de meeste mensen denk ik toch een andere stijl techno

Niet verkeerd. Ik heb verder geen verstand van techno maar ik kan pruim dit wel. Er zit wel een lekkere oldschool groove in.

En als je toch openstaand voor 'alle feedback': wat mij betreft richt je je camera iets meer op waar je mee bezig bent en wat minder op jezelf of je huiskamer. :D

sommige stukjes is de mix niet helemaal in balans en/of een beetje rommelig doordat er veel tegelijk in het mid-hoog gebeurt. maar een lekkere vibe zeker dansbaar! inderdaad een beetje house/detroit achtig met wat acid invloeden,toffe combi ik hou er wel van. Mooi uitbouwen tot je een uur dit kan doen en dan kijken waar je op een feestje kan staan :)
PS ik zou het dan niet presenteren als beukende techno, daarbij denken de meeste mensen denk ik toch een andere stijl techno
Bedankt voor het luisteren en voor de tips! Ik dacht dat het werken op één apparaat met slechts 8 tracks me zou behoeden voor het maken van te drukke muziek, maar dat is dus niet gelukt haha. Ik ga er aan werken. Het idee is inderdaad dit uit te bouwen tot een set van een uurtje. Ik ben er wel achter gekomen dat er belachelijk veel tijd in de voorbereiding gaat zitten, dus het duurt nog ff voor dit echt klaar is voor export. Ik zal af en toe wat delen van de voortgang. Joee

Niet verkeerd. Ik heb verder geen verstand van techno maar ik kan pruim dit wel. Er zit wel een lekkere oldschool groove in.

En als je toch openstaand voor 'alle feedback': wat mij betreft richt je je camera iets meer op waar je mee bezig bent en wat minder op jezelf of je huiskamer. :D
Bedankt voor de feedback! Het filmen is echt een zoektocht voor me (vind het wel heel leuk), ik ben ook niet echt tevreden met de shot in deze video. Hiervoor filmde ik juist alleen gear + handen, vrienden zeiden daarop dat ik juist ook m'n kop moest filmen. Ik ga binnenkort experimenteren met twee camerastandpunten. Het doel van dingen delen op YouTube is voor mij ook langzaam aan het veranderen. Ik begon vooral om van m'n perfectionisme af te komen door gewoon dingen te delen en feedback te krijgen/verwerken. Aan mijn huidige volgers op YouTube zie ik ook dat het vooral gearheads/muzikanten zijn die het leuk vinden om mee te kijken hoe iemand anders het aanpakt (zoals de meesten op dit forum), ik vermoed dat die demografie graag vooral de technische zaken goed wil kunnen zien. Nu de muziek langzaamaan wat beter begint te worden wil ik de video's wat meer gebruiken als promotiemateriaal, ik wil namelijk live gaan spelen voor publiek, dat vereist weer een ander type video's. Nou ja al doende leert men 8)

Leuk dat het live is!

Er mag van mij wat meer contrast in het klankbeeld wanneer je delen weghaalt en toevoegt. Bijvoorbeeld rond 0:21 waar je de kick weghaalt, het voelt niet echt of het klankprofiel verandert. Het is continue vrij schel en in your face. Als de mix af en toe even wat warmer wordt of de geluiden wat verder weg (meer reverb) dan krijg je meer variatie.

Een trucje wat ik nu zelf gebruik is dat een submix inclusief reverb door een compressor gaat. Als ik dan veel dingen mute in die submix dan haalt de compressor automatisch de reverb tails naar boven en als ik dingen dan unmute gaat de reverb weer meer naar de achtergrond. Ik weet niet of dat toe te passen is met de Analog Rytm.

Leuk dat het live is!

Er mag van mij wat meer contrast in het klankbeeld wanneer je delen weghaalt en toevoegt. Bijvoorbeeld rond 0:21 waar je de kick weghaalt, het voelt niet echt of het klankprofiel verandert. Het is continue vrij schel en in your face. Als de mix af en toe even wat warmer wordt of de geluiden wat verder weg (meer reverb) dan krijg je meer variatie.

Een trucje wat ik nu zelf gebruik is dat een submix inclusief reverb door een compressor gaat. Als ik dan veel dingen mute in die submix dan haalt de compressor automatisch de reverb tails naar boven en als ik dingen dan unmute gaat de reverb weer meer naar de achtergrond. Ik weet niet of dat toe te passen is met de Analog Rytm.
Bedankt voor de tip! Sowieso fijn al die feedback. Mijn vrienden vinden alles gewoon leuk, daar heb je natuurlijk geen bal aan.

Alle kanalen van de Rytm gaan door de ingebouwde compressor. Die wil ik niet te hard laten werken om nog een beetje dynamiek te behouden, maar ik moet ook nog echt meer oefenen om die optimaal te kunnen gebruiken. Dat is natuurlijk wat anders dan submixes door compressors sturen, maar bij meer eenvoudige patterns kan ik misschien wel eenzelfde effect bereiken.

Er zijn ook zogenaamde 'scenes', je kan daarmee onder één knop een hele set aan parameter changes zetten. Daarmee kan je dus het klankprofiel tijdelijk helemaal veranderen. Deze functie heb ik ook nog maar weinig gebruikt, leuk idee om daar meer op te richten komende tijd voor meer contrast.

• Duimpje
Duimpjes: jvq
Back