Luide hiss en kraak/tik uit Analog Rytm

jaimiepeeters

Ingeburgerd
Er komt echt een luide his uit mijn Analog Rytm. Als ik hem uitzet dan is het super stil met alle andere hardware aan, maar zodra ik de Rytm aanzet dan is het zo luid dat je je niet voor kan stellen dat je een track zo professioneel kan opnemen. Je hoort de ruis OVER de kick heen zeg maar.

Ook als ik aan de volume knop draai, dan hoor je een storing bzzzzz tijdens het draaien )als de MUG aan staat.

Als ik naar de compressor ga dan valt het geluid ook weg als ik de Make up gain heel hoog zet en terwijl ik dit doe is de hiss heel luid bij lage MUG en zachter bij hoge MUG.

Ik heb ook alle settings op 0 proberen te zetten maar niets haalt de hiss weg. En nee het is niet een romantisch analoog ruisje ;)

Ik heb even foto's gemaakt van mijn huidige instellingen om die hiss weg te krijgen.

Misschien doe ik iets verkeerd, anders moet ik terug naar de winkel.

Video in de bijlage met geluid en beeld.

Attachments

• IMG_9306.jpg
    IMG_9306.jpg
    153,4 KB · Bekeken: 149
  • IMG_9304.jpg
    IMG_9304.jpg
    163,5 KB · Bekeken: 103
  • IMG_9303.jpg
    IMG_9303.jpg
    176,3 KB · Bekeken: 111
  • IMG_9305.jpg
    IMG_9305.jpg
    181,8 KB · Bekeken: 113
  • IMG_9307.jpg
    IMG_9307.jpg
    185,6 KB · Bekeken: 105
USB aarde ruis? Zit ie erin? Haal je usb er eens uit je A4, kijken of je t dan nog hebt…

Heb je het ook als je een volledig nieuw project start? als het dan niet meer is, weet je dat ergens iets open staat dat het veroorzaakt en kan je daar verder zoeken. Als het ook bij een nieuw project is ben ik benieuwd hoe je hem hebt aangesloten.

de compressor op dat ding maakt ook een hoop herrie, staat die uit?

Anders ff factory reset.
factory reset gedaan
calibratie gedaan

compressor maakt idd enorm veel herrie, maar je kunt hem niet uitzetten. De volume is de main channel volume. Als je die uitzet dan is alle geluid weg

Uit de manual:
MIX (Dry/Wet Mix) sets the mix of the uncompressed signal and the compressor output signal. The left
extreme setting results in a completely uncompressed signal.

Maar dan nog vreemd dat factory reset niet help,want volgens mij staat de compressor standaard niet aan. Nieuw project ook geprobeerd?

Back